Permalänk

Då har man fått första problemet: När man kollar laddningen så står det "99% anslutet men laddas inte". Vet att min mamma haft detta problem med sin dator och då va det batteriet det va fel på. Någon som har koll på vad det kan bero på? Behöver man någon dum fujitsu-programvara för att batteriet ska laddas? Har nog tagit bort ett och annat.

Permalänk
Medlem

Det låter normalt! Den ska inte tokladda batteriet om det nästan är fullladdat. Den börjar nog ladda när det sjunkit några procent.

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem

Hittar inga trådlösa nätverk efter w8 instalation

Fick min dator idag
Har installerat win 8 pro nu men av nån anledning så hittar datorn inga trådlösa nätverk längre. Har någon haft liknade problem?

i övrigt så stämmer det som skrivits om tangetbord och padden,
Men de jag stör mig mest på förutom ovannämnda fel är fläktljudet grymt irriterande.
mer kommer senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av laslit:

Fick min dator idag
Har installerat win 8 pro nu men av nån anledning så hittar datorn inga trådlösa nätverk längre. Har någon haft liknade problem?

i övrigt så stämmer det som skrivits om tangetbord och padden,
Men de jag stör mig mest på förutom ovannämnda fel är fläktljudet grymt irriterande.
mer kommer senare

Du måste manuellt installera drivrutinen till nätverkskortet. Den heter "Qualcomm Atheros Wireless Network Adapter LAN Driver" och finns här:
http://support.ts.fujitsu.com/Download/Showfiles.asp?OSOpenedTree=&IsOSSelected=YES&RHRead=&Windows%208-Childs=0&OSText=F85C147C-574D-4208-8100-BB8A3C3FB053_Windows%208%20%2864-bit%29_True

Permalänk
Medlem

tackar funkade perfekt

Permalänk
Medlem

OT: OM jag får ställa frågan här, är denna prisvärd? kommer man kunna spela flitigt på den? Vill ha en dulig speldator men den är mest avsedd för skolarbete. http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i7-...

OnT: Riktigt nice!

Permalänk
Skrivet av Dragzone:

OT: OM jag får ställa frågan här, är denna prisvärd? kommer man kunna spela flitigt på den? Vill ha en dulig speldator men den är mest avsedd för skolarbete. http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i7-...

OnT: Riktigt nice!

Det beror nog på vilka spel men på pappret är den ju klart vassare än min gamla xps m1530. På den spelade jag mest cs och wow och det gick bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telecaster:

Det beror nog på vilka spel men på pappret är den ju klart vassare än min gamla xps m1530. På den spelade jag mest cs och wow och det gick bra.

Diablo 3 främst

Permalänk

Sitter och försöker installera om OS men jag får det inte att fungera. Testar både 32 och 64-bit versioner av win7pro men när jag väljer att boota från hdd när jag är klar händer det inget. Jag glider in på usb boot igen. Vad kan vara fel?

Jag har följt denna guide:

http://windowshjalp.se/?p=59

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telecaster:

Sitter och försöker installera om OS men jag får det inte att fungera. Testar både 32 och 64-bit versioner av win7pro men när jag väljer att boota från hdd när jag är klar händer det inget. Jag glider in på usb boot igen. Vad kan vara fel?

Det har något med 32GB cachedisken att göra tror jag, jag hade samma problem när jag skulle installera Windows 8. Gick att köra in Ubuntu och starta Windows 8 via Grub. Någon annan har säkert en smidigare lösning.

Permalänk
Medlem

1000 kr rea nu igen.

Permalänk

Instämmer med Lejnoss, jag beställde just en! 4039:- inkl frakt

Visa signatur

Peace.

Permalänk
Medlem

Kan man kombinera datorn med detta erbjudande?
http://cdon.se/hemelektronik/b%C3%A4rbara_datorer/office_och_...

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Det kan man gjorde det själv, sen kan jag tipsa om att köpa till 4gb extra ram det kostar inte många kronor. Finns ju en slot ledig så uppgraderingen är mycket enkel (sålänge man har en rätt torxmejsel för att få upp luckan)

Permalänk
Medlem

Attans missade det. Jag mailar dem och så får de fixa det tycker jag!

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Finns det utrymme för en mekanisk disk?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Finns det utrymme för en mekanisk disk?

Finns ingen extra plats som är ledig om det var det du menade. Isånnafall måste du ersätta SSD:n med en mekanisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelk:

Finns ingen extra plats som är ledig om det var det du menade. Isånnafall måste du ersätta SSD:n med en mekanisk.

Aha ok, tack för svar... går i tankarna att införskaffa en laptop, undrar hur långt man kommer med 120GB. Kommer inte spela så Intels grafikkrets lär duga fint :). Vilket RAM-minne köpte du förresten? 4GB till låter inte helt fel.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Aha ok, tack för svar... går i tankarna att införskaffa en laptop, undrar hur långt man kommer med 120GB. Kommer inte spela så Intels grafikkrets lär duga fint :). Vilket RAM-minne köpte du förresten? 4GB till låter inte helt fel.

Det beror ju såklart på vad man tänkt göra med datorn. Jag som mest använder den som studie och surfdator klara mig fint på 120gb. Men som Helios nämnde så har ju datorn även en inbyggd iSSD på 32gb disk som inte nämns i specifikationerna. Den går att nyttja efter att man formaterat den och då har man plötsligt cirka 150gb ssd lagring.

Angående RAM så köpte jag det billigaste jag kunde hitta: http://cdon.se/hemelektronik/kingston_4gb_ddr3_1333_mhz-14925...
Dessa minnen är dock på 1333mhz medans det som sitter i vid köp är på 1600mhz, båda kommer alltså köras i 1333mhz. Vill man kan man ju alltid kika på 1600mhz minnen men prestandaskillnaden är marginell.

Permalänk
Inaktiv

Vart hittar jag rabattkoden som ger 1000kr rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Vart hittar jag rabattkoden som ger 1000kr rabatt?

Här -> http://cdon.se/hemelektronik/facebook_kampanjer_-_upp_till_-1...

Permalänk
Medlem

va säger ni? är det värt att köpa den med Office för 4000:- ?? eller ska man vänta till våren med att köpa ultrabook?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelk:

Det beror ju såklart på vad man tänkt göra med datorn. Jag som mest använder den som studie och surfdator klara mig fint på 120gb. Men som Helios nämnde så har ju datorn även en inbyggd iSSD på 32gb disk som inte nämns i specifikationerna. Den går att nyttja efter att man formaterat den och då har man plötsligt cirka 150gb ssd lagring.

Angående RAM så köpte jag det billigaste jag kunde hitta: http://cdon.se/hemelektronik/kingston_4gb_ddr3_1333_mhz-14925...
Dessa minnen är dock på 1333mhz medans det som sitter i vid köp är på 1600mhz, båda kommer alltså köras i 1333mhz. Vill man kan man ju alltid kika på 1600mhz minnen men prestandaskillnaden är marginell.

Jaha, hade tänkt lätt surfandet och studier så verkar passa fint. Hur är batteritiden och kvalitén förutom det som redan nämnts i tråden? Ursäkta frågorna men har inte haft så positiv bild av just Fujitsu.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Jaha, hade tänkt lätt surfandet och studier så verkar passa fint. Hur är batteritiden och kvalitén förutom det som redan nämnts i tråden? Ursäkta frågorna men har inte haft så positiv bild av just Fujitsu.

Jag har haft min en vecka nu och är fortfarande jättenöjd. Finns ingen bättre dator du kan köpa för 4000 kr idag anser jag, speciellt med tanke på att Office 2010 (och även 2013 med Microsoft nuvarande erbjudande) ingår gratis.

Batteritiden på min vid vanlig surf/spotify/youtube är runt 5 timmar. Byggkvalitén (datorn är faktiskt byggd i Tyskland) är extremt bra för en dator för 4000 men medelklass om man inte tar med priset i anspråk. Garantin är också bra då det är hämta/lämna-garanti (där Fujitsu står för alla kostnader) på datorn vilket inte framgår på CDONs hemsida. På många andra datorer (Asus t.ex har jag för mig) måste man skicka in datorn till dem om något skulle hända med den.

Det enda som är riktigt dåligt på datorn är högtalarna tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Jaha, hade tänkt lätt surfandet och studier så verkar passa fint. Hur är batteritiden och kvalitén förutom det som redan nämnts i tråden? Ursäkta frågorna men har inte haft så positiv bild av just Fujitsu.

Kvalitén var för mig över förväntan, chassit känns riktigt stabilt byggt. Minus för det plastiga tangentbordet med extremt kort nedslag och de inbyggda högtalarna som rent ut sagt är skräp. Kan man leva dessa brister så är det bara att slå till. Batteritiden är väl egentligen ganska klen, cirka 3 timmar +/- nån timme beroende på ljusstyrka.

Måste tillägga att jag efter cirka en vecka börjat vänja mig med tangentbordet. I början kunde jag knappt skriva på det alls så det är nog en vanesak.

Permalänk
Medlem

Har just gjort en beställning på denna dator men läser att fläkten är irriterande, hur irriterande är den? Jag stör mig så lätt av fläkten och är orolig över det :/

Permalänk
Medlem

Jag har fått datorn nu och har suttit och lekt lite. Jag gillar den verkligen, känns liten, lätt och smidig. Trevlig att jobba med, tangentbordet gör sitt jobb nu när jag börjar vänja mig vid det. Helt okej känsla tycker jag, bara lite ovan med var vissa knappar sitter!

Fläkten lät en del när jag installerade saker, men nu när jag sitter med den i knät är den knäpptyst. Tycker att högtalarna fylller sin funktion för lite slölyssnande och videoklipp - förväntade mig något katastrof-dåligt efter vad alla skrivit.

Touchpaden är klockren efter att jag gick in i inställningar och aktiverade tvåfingers-skroll.

Funderade på den där 32GB disken, gick in i diskhanteraren och där stod att typ 8GB av den användes till vilolägespartition. Bör man låta den vara orörd om man vill att viloläge ska fungera korrekt eller?

Sen undrar jag vilka minnen som är bäst att välja? 1600mhz minnen med CL11 eller 1333mhz minnen med CL9? Skiljer bara 10 kr mellan dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

Jag har fått datorn nu och har suttit och lekt lite. Jag gillar den verkligen, känns liten, lätt och smidig. Trevlig att jobba med, tangentbordet gör sitt jobb nu när jag börjar vänja mig vid det. Helt okej känsla tycker jag, bara lite ovan med var vissa knappar sitter!

Fläkten lät en del när jag installerade saker, men nu när jag sitter med den i knät är den knäpptyst. Tycker att högtalarna fylller sin funktion för lite slölyssnande och videoklipp - förväntade mig något katastrof-dåligt efter vad alla skrivit.

Touchpaden är klockren efter att jag gick in i inställningar och aktiverade tvåfingers-skroll.

Funderade på den där 32GB disken, gick in i diskhanteraren och där stod att typ 8GB av den användes till vilolägespartition. Bör man låta den vara orörd om man vill att viloläge ska fungera korrekt eller?

Sen undrar jag vilka minnen som är bäst att välja? 1600mhz minnen med CL11 eller 1333mhz minnen med CL9? Skiljer bara 10 kr mellan dem.

Kul att du är nöjd och inte tycker att fläkten låter för mycket. Några fler som har den? Det är viktigt då jag snart åker utomlands och hinner inte testa den så mycket innan men vill helst ha en dator

Permalänk
Medlem

Vad är det för upplösning på skärmen?

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem

Vad är det för färg på den? Grå eller? Den röda va ju grymt snygg!