Permalänk
Medlem

Om och när kommer ni lansera laptopar med ***mx kort?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Toivo83:

Om och när kommer ni lansera laptopar med ***mx kort?

Vi har en modell som är på gång i lite begränsad upplaga strax innan jul med GTX 675MX. Mycket mer än så vet jag inte just nu.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

vad blir det för prislappar mellan tummen och pekfingret?

inte hittat någon återförsäljaren som har lagt upp någon.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Föredetting

Jag tippar på att du kan jämföra med de GTX 670M-skodda GT70 och få en fingervisning. Tror inte det är fastställt exakt vilken spec som ska säljas i norden ännu.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

kalas, därmed godkända prislappar.

Lite nyfiken på "begränsda upplaga" vad är det för deluxe?
ifall man ska försöka knipa en eller inte.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mini_ice:

Hejsan!

Kul att ni finns på sweclockers!

Jag har en fråga ang en av era bärbara datorer som jag tyvärr inte hittar något svar på när jag surfat runt.

Jag sitter och tittar på en MSI GE70 0NC-010NE och min fråga är hur många hdd platser har denna?? Då jag gärna skulle vilja ha en ssd som os, samt en lagrings disk.

Till en följd fråga på samma gång, OM det finns två platser är det bara att sätta i en till hdd eller måste man ha någon form av monteringsram/adapter eller adapter kabel??

Hur gick det med detta? Skulle gärna också vilja veta.

MVH

Permalänk

Jag antar att den är exakt likadan som min MSI GT70 0NC-029NE.
När jag köpte den så köpte jag även en samsung ssd.
Det finns 2st platser i datorn och jag bara stoppa dit min ssd och installera win på den.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Aluhax:

Hur gick det med detta? Skulle gärna också vilja veta.

MVH

GE-modellerna har bara en 2.5"-plats, samt en mSATA-plats.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

aj då läste helt fel.
Läste gt70 =( sry

Permalänk
Medlem

Gtx 570

Hej! Köpte ett msi gtx 570 twin frozer III power edition oc i juli 2011. Det har funkat finfint tills häromdagen. När jag startade upp datorn så blev det bara no signal till displayen. jag kunde höra att allt annat startade som det skulle i datorn. Provade kortet i 2 andra datorer med samma resultat. Jag undrar har ni på msi någon garanti som sträcker sej längre en 1 år som det är i butiken där jag köpte kortet?

MVh Christer

Permalänk
Föredetting
Skrivet av lifesson:

Hej! Köpte ett msi gtx 570 twin frozer III power edition oc i juli 2011. Det har funkat finfint tills häromdagen. När jag startade upp datorn så blev det bara no signal till displayen. jag kunde höra att allt annat startade som det skulle i datorn. Provade kortet i 2 andra datorer med samma resultat. Jag undrar har ni på msi någon garanti som sträcker sej längre en 1 år som det är i butiken där jag köpte kortet?

MVh Christer

Tre års garanti normalt, i vanliga fall hjälper återförsäljarna till med garantiärenden även om det är utanför ettårsperioden. Hör med din återförsäljare i första hand, får du inte hjälp den vägen ska jag se vad jag kan ordna. Garanti har du i alla fall.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tre års garanti normalt, i vanliga fall hjälper återförsäljarna till med garantiärenden även om det är utanför ettårsperioden. Hör med din återförsäljare i första hand, får du inte hjälp den vägen ska jag se vad jag kan ordna. Garanti har du i alla fall.

Tack för svaret! Ska ta kontakt med återförsäljaren.

Permalänk

Jag har en gt70 onc som jag ska ta med mig när jag ska ut å flyga nu.
Har kollat upp mina flighter så jag vet att de finns strömuttag på mina platser.
Har msi nån sån laddsladd så jag kan ladda den på planen?

Mvh Micke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vi har en modell som är på gång i lite begränsad upplaga strax innan jul med GTX 675MX. Mycket mer än så vet jag inte just nu.

Skrivet av Toivo83:

kalas, därmed godkända prislappar.

Lite nyfiken på "begränsda upplaga" vad är det för deluxe?
ifall man ska försöka knipa en eller inte.

fick inget svar på detta, testar igen.
vad är det för beränsad upplaga?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Micke_Trenne:

Jag har en gt70 onc som jag ska ta med mig när jag ska ut å flyga nu.
Har kollat upp mina flighter så jag vet att de finns strömuttag på mina platser.
Har msi nån sån laddsladd så jag kan ladda den på planen?

Mvh Micke

Det brukar vara 115/230V på planen också. Normalt sett passar alla typer av kontakter i flygplanen, exakt vilka det är på ditt flyg får du höra med flygbolaget.

Skrivet av Toivo83:

fick inget svar på detta, testar igen.
vad är det för beränsad upplaga?

Den som lever får se.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det brukar vara 115/230V på planen också. Normalt sett passar alla typer av kontakter i flygplanen, exakt vilka det är på ditt flyg får du höra med flygbolaget.

Den som lever får se.

haha va fan
inbyggd kaffekokare?
utfällbar fotpall?

Nåja, får väl vänta och se med andra ord....suck, dessa väntanden jämnt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Toivo83:

haha va fan
inbyggd kaffekokare?
utfällbar fotpall?

Nåja, får väl vänta och se med andra ord....suck, dessa väntanden jämnt

Varför välja mellan fotpall och kaffekokare när man kan få båda?

Trevlig helg på er alla, i övrigt!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv

Hej Meantek!
Tänkte bara höra om du har koll på någon strömadapter till en gx 660 som ligger på 180W? Den jag har nu ligger på 120W, men jag hade tänkt att köpa ett 7970m och sätta i datorn själv och behöver då en kraftiga adapter.

Tacksam för svar.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon184352:

Hej Meantek!
Tänkte bara höra om du har koll på någon strömadapter till en gx 660 som ligger på 180W? Den jag har nu ligger på 120W, men jag hade tänkt att köpa ett 7970m och sätta i datorn själv och behöver då en kraftiga adapter.

Tacksam för svar.

Hallå där,

Ledsen för sent svar, var ute och turnerade halva Europa förra veckan. Strömadaptrarna till de flesta (om inte alla) modeller av GT70 ligger på 180W och ska ha samma anslutning som tidigare modeller.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag är intresserad av tangentborden som görs av steelseries som finns i GT60, GT70, GT780, GT780R, GT780DX, GT780DXR, GT783, GT783R, GX78. Jag äger en clevo p170em men tangentbordet är uselt. Jag vet att steelseries tangentbordet passar i min dator. Finns det någon möjlighet att få tag i detta tangentbord, på svenska?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Föredetting
Skrivet av ocr123:

Hej. Jag är intresserad av tangentborden som görs av steelseries som finns i GT60, GT70, GT780, GT780R, GT780DX, GT780DXR, GT783, GT783R, GX78. Jag äger en clevo p170em men tangentbordet är uselt. Jag vet att steelseries tangentbordet passar i min dator. Finns det någon möjlighet att få tag i detta tangentbord, på svenska?

Det enda sättet i nuläget att få tag på Steelseries-tangentbordet är att köpa en av ovan nämnda modeller, oavsett teckenuppsättning. Det kan finnas inofficiella återförsäljare av delar på Ebay och liknande förstås, men vi säljer dem inte löst, är jag rädd.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Jag saknar (på prisjakt...) att kunna se vad moderkorten i sig ligger på i förbrukning, bara kortet.
För oss som tycker det är kul att bygga snåla lösningar.
Så det tycker jag MSI kan våga sig på då det skrivs att era kort brukar vara de som är de snålaste
- frågan är bara vilken modell, siffror att kunna jämföra med - på samtliga även kommande. Att det alltid listas bland specifikationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det enda sättet i nuläget att få tag på Steelseries-tangentbordet är att köpa en av ovan nämnda modeller, oavsett teckenuppsättning. Det kan finnas inofficiella återförsäljare av delar på Ebay och liknande förstås, men vi säljer dem inte löst, är jag rädd.

Aj då. Kan bli ett rätt dyrt tangentbord i så fall Får titta på ebay! Tack för hjälpen.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Föredetting
Skrivet av DeltaMelta:

Jag saknar (på prisjakt...) att kunna se vad moderkorten i sig ligger på i förbrukning, bara kortet.
För oss som tycker det är kul att bygga snåla lösningar.
Så det tycker jag MSI kan våga sig på då det skrivs att era kort brukar vara de som är de snålaste
- frågan är bara vilken modell, siffror att kunna jämföra med - på samtliga även kommande. Att det alltid listas bland specifikationerna.

Jag förstår din tanke, men det är praktiskt rätt svårt att genomföra. Byter du CPU-modell blir moderkortets strömförsörjning en helt annan, på grund av olika stora strömförluster i CPU-spänningsdelen, etc. Sedan spelar övriga saker in, såsom RAM (samma sak som med CPU, i princip), belastning av ljudkrets, nätverkskort, etc. Det är en hel djungel och nästintill omöjligt att få en rättvis siffra.

Däremot är våra DrMOS-utrustade moderkort allt som oftast de kort som har högst effektivitet i strömdelen till CPU:n, vilket syns i många recensioner - här finns den enskilt största strömförbrukningskällan en moderkortstillverkare kan påverka.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Mini-itx z77ia-e53 wifi??

tjenare jag har en fråga om hur i tusan man får igång wifin på mitt nya moderkort .

vet inte om ngn drivrutin saknas eller vad det e har kört eran live update 5 då jag inte har ngn dvd läsare i min dator

vore snällt om man kunde få ett svar på denna fråga

Visa signatur

cpu : Intel Core i9 10900KF ::: mobo : ASUS ROG STRIX Z490-I GAMING ::: ram : Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 3,2Ghz ::: gpu : Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC ::: psu : Corsair RM1000e :::ssd :1 Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 ::: ssd :2 Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB ::: kylare : Corsair H170i Elite Capellix ::: Logitech Streamcam ::: Thronmax MDrill One Pro ::: Logitech PRO X Superlight

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Vorhees:

tjenare jag har en fråga om hur i tusan man får igång wifin på mitt nya moderkort .

vet inte om ngn drivrutin saknas eller vad det e har kört eran live update 5 då jag inte har ngn dvd läsare i min dator

vore snällt om man kunde få ett svar på denna fråga

Det ska inte till något mer än WiFi-drivers, mig veterligen. De verkar dock saknas för Win8 i nuläget, på nedladdningssidan. Windows 7 x64 finns de för här: http://www.msi.com/service/download/driver-19077.html

Kör du Win8?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det ska inte till något mer än WiFi-drivers, mig veterligen. De verkar dock saknas för Win8 i nuläget, på nedladdningssidan. Windows 7 x64 finns de för här: http://www.msi.com/service/download/driver-19077.html

Kör du Win8?

japp jag kör windows 8 pro 64bit

Visa signatur

cpu : Intel Core i9 10900KF ::: mobo : ASUS ROG STRIX Z490-I GAMING ::: ram : Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 3,2Ghz ::: gpu : Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC ::: psu : Corsair RM1000e :::ssd :1 Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 ::: ssd :2 Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB ::: kylare : Corsair H170i Elite Capellix ::: Logitech Streamcam ::: Thronmax MDrill One Pro ::: Logitech PRO X Superlight

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Vorhees:

japp jag kör windows 8 pro 64bit

Jag har nu frågat de som sköter den biten om exakt status - återkommer förmodligen i eftermiddag med svar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag har nu frågat de som sköter den biten om exakt status - återkommer förmodligen i eftermiddag med svar.

Göttans.

Visa signatur

cpu : Intel Core i9 10900KF ::: mobo : ASUS ROG STRIX Z490-I GAMING ::: ram : Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 3,2Ghz ::: gpu : Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC ::: psu : Corsair RM1000e :::ssd :1 Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 ::: ssd :2 Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB ::: kylare : Corsair H170i Elite Capellix ::: Logitech Streamcam ::: Thronmax MDrill One Pro ::: Logitech PRO X Superlight

Permalänk
Medlem

har ni fått reda på ngt angående wifi till windows 8??

Visa signatur

cpu : Intel Core i9 10900KF ::: mobo : ASUS ROG STRIX Z490-I GAMING ::: ram : Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 3,2Ghz ::: gpu : Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC ::: psu : Corsair RM1000e :::ssd :1 Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 ::: ssd :2 Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB ::: kylare : Corsair H170i Elite Capellix ::: Logitech Streamcam ::: Thronmax MDrill One Pro ::: Logitech PRO X Superlight