[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Försöker också hitta servern, men utan framgång, hittar bara "se 1912" som har lösenord

Permalänk
Medlem

Servern har droppat oerhört snabbt i popularitet på några få dagar...

Omröstning startad nu på framtida förändringar och förbättringar.

http://dayz.comtronic.se

Permalänk
Medlem

Nu hittar ja den om man går in på remote och skriver adressen, men vad är lösenordet? Hittade lösenordet, men har ett annat problem, spelet hänger sig när jag kommer in i "lobbyn" på serven

Permalänk

Hejsan Alla glada!

Det var ett tag sedan jag lirade på servern men vissa kanske kommer ihåg mig och min fredlige kompis som alltid blev slaktade när vi försökte fredligt söka i ruiner. Men hur som, vi la av ett tag men nu är vi på fötter igen. Men problemet är att spelet kraschar när man går in på servern, vad har hänt?

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Servern har droppat oerhört snabbt i popularitet på några få dagar...

Omröstning startad nu på framtida förändringar och förbättringar.

http://dayz.comtronic.se

http://cache.www.gametracker.com/server_info/94.254.50.250:23...

Jag vill inte låta som en gnällig person men sist jag lirade på servern var det nametags som var på tapeten, jag tror att ett sätt att göra servern populärare är att inte gå mot riktningen att det ska bli som vilket FPS spel som helst. Att ha för mycket vapen spawn, fordons spawn osv. Det är oerhört mycket roligare för oss andra som inte har ett gäng med kompisar. Dvs för oss som inte är med i något gäng kan det vara roligare att fokusera på överlevnad osv. Nu vet jag inte hur folk ställer sig till det men det är iaf mina tankar.

Grym server förövrigt och jävligt bra jobbat med den!

Permalänk
Avstängd

Visst är det roligt att skjuta varandra men det nästan roligare att stöta på någon efter en timme i ensamhet och rida på den där adrenalinkicken en stund och utöva byteshandel eller slå följe. Under den korta period som "xxx-dödade xxx med" fungerade bra så blev det mycket mindre randomdödande och man kunde överleva länge nog för att hitta lite prylar, jag hoppaas verkligen att det kommer tillbaka! Det är det enda och största skälet till att jag spelat mindre de senaste veckorna, det blir ganska tråkigt i längden att springa 20 minuter genom skogen bara för att bli skjuten i bakhuvudet så fort man kommer in i ett köpcentrum.

Alla bilarna och helikoptrar, de nya vapnen och panthera-kartan är skönt som omväxling till Chernarus som vi alla spelat i ett halvår. Det blir inte riktigt lika spännande att hitta en bil eller en DMR men det gör fanimej ingenting, fokus flyttas till någonting annat och om man vill ha tillbaka det gamla dayz så finns det tusentals andra private hive som kör det gamla dayz.

Något som skulle vara roligt att pröva på är mer kläder, det borde väl vara ganska simpelt att lägga till skinns som spawnas på samma sätt som camo/ghillie? Det finns säkert lite lustiga saker i datafilerna och det kanske blir en oskriven lag på SE1911 att frack och kostym = friendly?

Hur som helst, stort tack för serverarbetet!

/Black Rebecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Hejsan Alla glada!

Det var ett tag sedan jag lirade på servern men vissa kanske kommer ihåg mig och min fredlige kompis som alltid blev slaktade när vi försökte fredligt söka i ruiner. Men hur som, vi la av ett tag men nu är vi på fötter igen. Men problemet är att spelet kraschar när man går in på servern, vad har hänt?

Kan varit att vi kört på olika versioner. Uppdaterade nu precis till Panthera 1.7 och det bör ni också köra. Det är den som 'innehåller' dayz 1.7.4.4...

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes.g:

Visst är det roligt att skjuta varandra men det nästan roligare att stöta på någon efter en timme i ensamhet och rida på den där adrenalinkicken en stund och utöva byteshandel eller slå följe. Under den korta period som "xxx-dödade xxx med" fungerade bra så blev det mycket mindre randomdödande och man kunde överleva länge nog för att hitta lite prylar, jag hoppaas verkligen att det kommer tillbaka! Det är det enda och största skälet till att jag spelat mindre de senaste veckorna, det blir ganska tråkigt i längden att springa 20 minuter genom skogen bara för att bli skjuten i bakhuvudet så fort man kommer in i ett köpcentrum.

Alla bilarna och helikoptrar, de nya vapnen och panthera-kartan är skönt som omväxling till Chernarus som vi alla spelat i ett halvår. Det blir inte riktigt lika spännande att hitta en bil eller en DMR men det gör fanimej ingenting, fokus flyttas till någonting annat och om man vill ha tillbaka det gamla dayz så finns det tusentals andra private hive som kör det gamla dayz.

Något som skulle vara roligt att pröva på är mer kläder, det borde väl vara ganska simpelt att lägga till skinns som spawnas på samma sätt som camo/ghillie? Det finns säkert lite lustiga saker i datafilerna och det kanske blir en oskriven lag på SE1911 att frack och kostym = friendly?

Hur som helst, stort tack för serverarbetet!

/Black Rebecka

Håller med. Ska försöka ta mig lite tid och fördjupa mig lite i vad som är problemet med att man inte får upp den mer detaljerade informationen..

Man kan ju på stäla in olika custom-inventory till specifika användare. T.ex. har jag ett par användare som får kvinnlig 'kostym' vid respawn. Donatorer får en röd basker på huvudet

/smygarn

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr slutat spela med de vanliga gänget på din server eftersom vi helt enkelt tröttnat på DayZ och fastnat för Wasteland
Bra server för övrigt
Tycker du ska spawna in m9sd 4mag bloodbag & morfin till alla med heroskin Som starter-gear alltså En ghillie med kanske

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Permalänk

Keyzzerr tack för att du räddade Alan igår kväll, riktigt snällt av dig/er.

Ett par frågor bara, eftersom det är första gången på Panthera, står tälten kvar med allt i vid restart och hur lätt är det att hitta fordon på denna mappen, eller är det så att alla är hittade och gömda?

Permalänk
Medlem

Tycker det är tradigt att man inte har nån karta och inte hittar några andra människor

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Keyzzerr tack för att du räddade Alan igår kväll, riktigt snällt av dig/er.

Ett par frågor bara, eftersom det är första gången på Panthera, står tälten kvar med allt i vid restart och hur lätt är det att hitta fordon på denna mappen, eller är det så att alla är hittade och gömda?

Givetvis står tälten kvar. Gömmer du dom bra så är innehållet intakt. Det ska finnas gott om fordon. Tror dock de flesta är undangömda just nu men jag funderar på att göra en reset av fordon.. Spawnkarta hittar du på hemsidan ( http://dayz.comtronic.se )

/smygarn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cklein:

Tycker det är tradigt att man inte har nån karta och inte hittar några andra människor

Det är en del av spelet, att du är väldigt utelämnad när du spawnar.
Kartor hittar du i köpcenter, lägenheter och hus men förvänta dig ingen blinkande gpsradarkarta som visar andra spelare. Det är bara en karta.

Permalänk
Medlem

Okej, så man får hitta ett köpcenter, inte hittat nån karta i nåt av husen ännu, har hittat det mesta annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Okej, så man får hitta ett köpcenter, inte hittat nån karta i nåt av husen ännu, har hittat det mesta annars

Eller så kan du använda din extra bildskärm/laptop/netbook/surfplatta till http://dayzdb.com/map/panthera

/smygarn

Permalänk
Avstängd

http://dayzdb.com/map/panthera

Där har du en nästan ovärderlig länk för Dayz, den förstör en hel del om du vill ta på dig tryhard-byxorna men för alla andra stunder är den sjukt bra. Googla fram till guider på dayz om du är helt ny för det finns en hel del tips och trix och inte minst saker du skall undvika.
Du växlar chatläge med punkt och kommatecken, skriver med bindesträck och pratar med din mikrofon genom att hålla nere caps lock. Direct communication syns och hörs för alla inom 20-40 meter och side channel hörs och syns för alla på servern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av comtronic:

Samma länk som mig[/url]

/smygarn

Damn you!

Permalänk
Medlem

Tack för era tips , har undrat speciellt vad som är skillnaden mellan direct och side channel

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Är ny till DayZ och skulle behöva lite hjälp med att få igång spelet.
Kommer mig inte in på serven..får ett felmeddelande efter jag startat spelet och på väg att connecta till denna server.

"Files C/program/steam/arma/expansion sen är det en massa PBO filer som den säger"are not signed by a key accepted by this server. To play this server removes listed files or install additional accepted keys.

Någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa mig, antingen via skype eller pm.

Mvh

Permalänk

Har du installerat Panthera kartan då?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av cklein:

Tack för era tips , har undrat speciellt vad som är skillnaden mellan direct och side channel

Har inte riktigt fått kläm på det men jag TROR att det är så att skriver man i den blå sidechanneln så ser alla på hela servern vad man skriver. I direct channel kan bara de som är i närheten av dig se det.. Rätta mig om jag har fel är ni snälla

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Slayer:

Har inte riktigt fått kläm på det men jag TROR att det är så att skriver man i den blå sidechanneln så ser alla på hela servern vad man skriver. I direct channel kan bara de som är i närheten av dig se det.. Rätta mig om jag har fel är ni snälla

Stämmer utmärkt och det samma gäller för att prata med mikrofonervia caps lock, tycker man att någon pratar för mycket i side channel så kan man muta idioten via knappen "P".

Mitt internet fuckade ur igår när jag skulle möta skinnybitch och vän för en helikoptertur, fick ni ordning på den?

Permalänk

Spawnar fordon också vid varje server restart eller är det bara loot som gör det?
När spawnar fordon isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Har du installerat Panthera kartan då?

Via Play withSIX har jag installerat DayZ Panthera v 1.7.

Även startat Arma / expansionen via Steam en gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stokke:

Via Play withSIX har jag installerat DayZ Panthera v 1.7.

Även startat Arma / expansionen via Steam en gång.

testa dayz commander, lättaste programmet jag provat på.
Har du köpt spelet via steam/annat eller köpt det via piratebay?

Skrivet av PallorMortis:

Spawnar fordon också vid varje server restart eller är det bara loot som gör det?
När spawnar fordon isf?

Fordon spawnas om varje restart om dom inte har norpats av en spelare, om du till exempel hittar och fixar en bil som du kör ut i skogen och gör till ditt läger så står den kvar där tills någon tar den/den går sönder/du inte har rört den på en vecka eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes.g:

testa dayz commander, lättaste programmet jag provat på.
Har du köpt spelet via steam/annat eller köpt det via piratebay?

Köpt via Steam igår, dom hade ett erbjudande för Arma 2 / Operation Arrowhead för 15€

Man ska inte behöva ändra några filer för att få det att fungera?
När jag får error säger den åt mig att ta bort filer eller installera nått addon?

Mvh

Edit: Installerade Dayz commander och den hittade inte dayz fast jag hade installerat det via six 6 launcher?
Så installerade dayz, panthera + några uppdateringar för Arma men det vart ingen skillnad.

Permalänk
Skrivet av stokke:

Köpt via Steam igår, dom hade ett erbjudande för Arma 2 / Operation Arrowhead för 15€

Man ska inte behöva ändra några filer för att få det att fungera?
När jag får error säger den åt mig att ta bort filer eller installera nått addon?

Mvh

Edit: Installerade Dayz commander och den hittade inte dayz fast jag hade installerat det via six 6 launcher?
Så installerade dayz, panthera + några uppdateringar för Arma men det vart ingen skillnad.

Kolla så din Arma 2 version inte ändrades när du installerade Panthera moden. Jag körde 99153 först men efter att ha installerat Panthera hade jag nån gammal version så var tvungen o patcha igen.

Var inne o lirade nyss. Spawnade nära ett helikoptervrak mitt ute i ingenstans. Sprang runt walkers även ute i ödemarken. Är det så överallt på Panthera?
Var tvungen o logga ut för server omstart också. Precis innan jag loggade ut spawnades typ 10 st walkers från helikoptern.. Eh ok?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nevermind xP

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av The Slayer:

Kolla så din Arma 2 version inte ändrades när du installerade Panthera moden. Jag körde 99153 först men efter att ha installerat Panthera hade jag nån gammal version så var tvungen o patcha igen.

Var inne o lirade nyss. Spawnade nära ett helikoptervrak mitt ute i ingenstans. Sprang runt walkers även ute i ödemarken. Är det så överallt på Panthera?
Var tvungen o logga ut för server omstart också. Precis innan jag loggade ut spawnades typ 10 st walkers från helikoptern.. Eh ok?

Crash sites spawnar massor med zombies så runt dem kan det vandra runt en del. Annars spawnar det inte några zombies i vildermarkerna.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!