Ska man köpa COD:Black ops 2?

Permalänk
Medlem

Ska man köpa COD:Black ops 2?

Rubriken frågar om man ska köpa cod : black ops 2? Jag har kört bf3, det sämsta jag har kört..
Länka mig något perfekt spel!<3

Permalänk
Medlem

Har du redan t.ex black ops (första) så ser jag ingen anledning om du inte vill ha lite nya banor eller så.
Gillade du Black Ops så kommer du nog gilla Black Ops 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

Rubriken frågar om man ska köpa cod : black ops 2? Jag har kört bf3, det sämsta jag har kört..
Länka mig något perfekt spel!<3

Vad vill du köpa det för? Singel Player? Multi? Vad gilla du inte med BF3?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ja om BF3 är det sämsta du kört så borde ju COD:BLOPS vara det bästa du någonsin kommer köra

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad vill du köpa det för? Singel Player? Multi? Vad gilla du inte med BF3?

Förstog ingenting i BF3? Man kan kunde ju fan inte göra egna classer? blabla..
Både och

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ja om BF3 är det sämsta du kört så borde ju COD:BLOPS vara det bästa du någonsin kommer köra

xD..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Har du redan t.ex black ops (första) så ser jag ingen anledning om du inte vill ha lite nya banor eller så.
Gillade du Black Ops så kommer du nog gilla Black Ops 2.

Jag har kört black ops bara på xbox360.

Permalänk
Medlem

erm..?? BF3 är ju det mest perfekta FPS spelet som gjorts typ.
COD... nja.. ingen känsla alls i dom spelen..

Men smaken är ju som baken.. alla tycker olika.
Gillar du COD så kanske du gillar black ops 2.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

Förstog ingenting i BF3? Man kan kunde ju fan inte göra egna classer? blabla..
Både och

Så du ogillar ett spel för att klasserna inte funkar på samma vis?
Det är skitenkelt, bara välja den klass du vill ha, sedan ändra vapnen i klassen

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Qry25:

Förstog ingenting i BF3? Man kan kunde ju fan inte göra egna classer? blabla..
Både och

Kan du länka din profil på Battlelog?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Så du ogillar ett spel för att klasserna inte funkar på samma vis?
Det är skitenkelt, bara välja den klass du vill ha, sedan ändra vapnen i klassen

Kan du lära mig det då? jag väljer ju mellan assault och support osv. Men det blir ju fan samma vapen? Vapnena tar ju fan inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Kan du länka din profil på Battlelog?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/weztii/

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Qry25:

Kan du lära mig det då? jag väljer ju mellan assault och support osv. Men det blir ju fan samma vapen? Vapnena tar ju fan inte?

När du är på Deploy-menyn, klicka på fliken Customize. Klicka på ett kit, t ex Assault. Välj ett vapen, ett secondary, gadget osv. Klicka på Back. Klicka på ett annat kit, t ex Support. Gör samma sak där. Om du vill vara extra säker på att det inte blir samma vapen, välj ett som bara det kitet kan ha, t ex en LMG (M249, PKP Pecheneg, Type 88 LMG) på Support och en assault rifle (M16A3, AEK-971, L85A2) på Assault.

När du sedan ska spawna, välj vilket kit du vill deploya som längst ner till vänster på Deploy-menyn.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

Hur kan du döma ut BF3 som det sämsta du har spelat när du bara har spelat i sex minuter?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Om du har lust att pröva bf3 lite till så kan jag gärna hjälpa dig via skype eller så, köra några rundor så du får lära dig hur saker fungerar och se om du gillar det bättre då bara höra av dig om du vill.

hur som ,gillar du dom andra CoD spelen gillar du nog black ops 2, har ej köpt det än men planerar på att göra det själv allafall då jag gillar CoD spelen.

Skrivet av Qry25:

Kan du lära mig det då? jag väljer ju mellan assault och support osv. Men det blir ju fan samma vapen? Vapnena tar ju fan inte?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Hur kan du döma ut BF3 som det sämsta du har spelat när du bara har spelat i sex minuter?

LOLAPM!
Laughing Out Loud And Piss Myself.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Hur kan du döma ut BF3 som det sämsta du har spelat när du bara har spelat i sex minuter?

För jag förstog inget. Men tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av Qry25:

Rubriken frågar om man ska köpa cod : black ops 2? Jag har kört bf3, det sämsta jag har kört..
Länka mig något perfekt spel!<3

I smell troll. Du har spelat i sex minuter. Kom in i matchen grabben.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Qry25:

För jag förstog inget. Men tack för hjälpen!

Då är det väl bättre att försöka förstå, googla, fråga och testa. Men det känns som att du nog borde spela CoD istället.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

Förstog ingenting i BF3? Man kan kunde ju fan inte göra egna classer? blabla..
Både och

Du är en sådan typ som tycker alla fps spel borde vara som cod-serien. Acceptera att det verkligen inte är så, det finns stora variationer.
Bara för att du inte kan kasta yxor, skapa egna "classes" och "quickscopa" så kan spelet fortfarande vara underbart och helt enkelt bäst.
BF3 är ett av de bästa fps-spelen som någonsin skapats. Cod har haft sina ljusa dagar, men dessa är nu, enligt mig förbi. MW1 MW2 och MW3 var klassade som olika spel men var enligt mig och många andra bara stora DLCs. Alla vapen låter likadant och dem byter aldrig gameengine. Jag får känslan av att de bara är ute efter pengar. Jag menar, det tar dem 1-1.5 år att göra spelhelvetet. Jämnför det med diablo 3 och bf3 som båda var under utveckling i mer än 5 år.
Utvecklarna av cod-serierna har noll nytänk. Allt är som förr och det händer ingenting. Man får liksom inte känslan av "krig" på samma sätt som i MoH och BF3.

Och jaa, jag hatar de nya spelen ur cod-serien. Samma veva varje gång, alla vapen har samma ljud, bara det är idiotiskt.

Det jag tycker är så förbaskat tråkigt är att folk inte inser att de betalar 400-500 kr för SAMMA JÄVLA SPEL varje år.

Tack för mig, kram.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Du är en sådan typ som tycker alla fps spel borde vara som cod-serien. Acceptera att det verkligen inte är så, det finns stora variationer.
Bara för att du inte kan kasta yxor, skapa egna "classes" och "quickscopa" så kan spelet fortfarande vara underbart och helt enkelt bäst.
BF3 är ett av de bästa fps-spelen som någonsin skapats. Cod har haft sina ljusa dagar, men dessa är nu, enligt mig förbi. MW1 MW2 och MW3 var klassade som olika spel men var enligt mig och många andra bara stora DLCs. Alla vapen låter likadant och dem byter aldrig gameengine. Jag får känslan av att de bara är ute efter pengar. Jag menar, det tar dem 1-1.5 år att göra spelhelvetet. Jämnför det med diablo 3 och bf3 som båda var under utveckling i mer än 5 år.
Utvecklarna av cod-serierna har noll nytänk. Allt är som förr och det händer ingenting. Man får liksom inte känslan av "krig" på samma sätt som i MoH och BF3.

Och jaa, jag hatar de nya spelen ur cod-serien. Samma veva varje gång, alla vapen har samma ljud, bara det är idiotiskt.

Det jag tycker är så förbaskat tråkigt är att folk inte inser att de betalar 400-500 kr för SAMMA JÄVLA SPEL varje år.

Tack för mig, kram.

Men ändå säljer black ops 2 mer än vad bf3 gör. Battlefield är inte sig likt längre.. Dom har börjat kopiera cod för istället för att hålla sig till vad som gjorde battlefield serien så bra. Gillade bf2 då det var mer tanke i det, nuförtiden är det ju bara hjärndöd action. Banorna i bf3 är så linjärna jämfört med bf2. Har orkat mig igenom 100h i bf3. Och nu kommer ju bf4 snart.. Och skillnaden kommer vara nya banor och nya vapen YEEES!!!!!Mer pengakåt kan man ju fan inte vara..

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qry25:

Förstog ingenting i BF3? Man kan kunde ju fan inte göra egna classer? blabla..
Både och

HAHA, förstår inte riktigt varför man vill göra sina egna klasser som på cod, och jo. Man kan göra sina egna klasser på BF3, byta vapen är inte svårt

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Men ändå säljer black ops 2 mer än vad bf3 gör.

Och Justin Bieber har fler views på Youtube än i stort sett alla artister där. Då måste han ju helt enkelt vara bäst! Eller..?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

HAHA, förstår inte riktigt varför man vill göra sina egna klasser som på cod, och jo. Man kan göra sina egna klasser på BF3, byta vapen är inte svårt

Kan bli svårt för han då han inte har några unlocks... ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

lägg av med cod vs bf.
om du gillar cod spel så är det bra köp. Många har sagt att block ops 2 är väldigt bra spel. Kolla youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Och Justin Bieber har fler views på Youtube än i stort sett alla artister där. Då måste han ju helt enkelt vara bäst! Eller..?

Jo han är bäst !

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk

Enligt mig tycker jag BO2 liknar mer BF3 än CoD? Någon annan som känner så, BF3 med klasser och scorestreaks som det nu har döpts om till?

Tycker däremot både BF3 och BO2 är helt klart värda köp, lirar båda!

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

När du är på Deploy-menyn, klicka på fliken Customize. Klicka på ett kit, t ex Assault. Välj ett vapen, ett secondary, gadget osv. Klicka på Back. Klicka på ett annat kit, t ex Support. Gör samma sak där. Om du vill vara extra säker på att det inte blir samma vapen, välj ett som bara det kitet kan ha, t ex en LMG (M249, PKP Pecheneg, Type 88 LMG) på Support och en assault rifle (M16A3, AEK-971, L85A2) på Assault.

När du sedan ska spawna, välj vilket kit du vill deploya som längst ner till vänster på Deploy-menyn.

Hur får man skins då ? till vapnen

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Qry25:

Hur får man skins då ? till vapnen

För det första, varför skulle man vilja ha det?

Du måste först låsa upp skins genom att t ex ta ett visst antal kills med det aktuella vapnet. Sedan kan du välja skin i Customize-menyn eller i Loadout-fliken på Battlelog.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers