Permalänk
Medlem

Sushi?

Någon som har erfarenhet eller synpunkter på det bästa sushi-haket i Stockholm?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Svenska Sushiköket i Midsommarkransen!

Tydligen ska Svenska Sushiköket hålla till lite överallt i Stockholm, men jag har bara käkat på restaurangen i Midsommarkransen.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk

Sakura vid rådmansgatan se bara till att yellow tailen e färsk dem e ärliga om inte.

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Sushi rules, och är ett alternative till pizza )

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Har hört mycket bra om Råkultur. Någon som ätit där?

http://www.svd.se/mat-och-vin/krog/sushi-i-sarklass_5339445.s...

Permalänk
Medlem

Kyoto i Södertälje säger jag bara. Gjord efter alla japanska traditioner, man får alla möjliga fisk kombinationer.
Titta gärna på Seinfeld episoden "Soup nazi" om du tänker äta där, för gamla damen som äger sushi stället kan vara lite så Helt unik upplevelse.
Cash only!

På en ok 2. plats är Hattori på drottningsgatan. Men jag har inte käkat sushi i centrala Sthlm på ett år nu. Lunch i Södertälje när jag är på uppdrag, eller takeout efter jobbet.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Akki Sushi vid medborgarplatsen verkar få mest beröm
http://www.sushikartan.se/016122/Akki_Sushi/

Är ingen stor Sushi ätare, blir inte så ofta. Så var länge sedan jag åt därifrån.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag kan, tro det eller ej, rekommendera Ica Stopp i Täby, de gör riktigt bra sushi imo.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte alls sushi men var på Blue Light Yokohoma (eller nått sånt) för ett tag sen och de har ruggigt bra japansk mat. Bland annat sushi.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wixner:

Svenska Sushiköket i Midsommarkransen!

Tydligen ska Svenska Sushiköket hålla till lite överallt i Stockholm, men jag har bara käkat på restaurangen i Midsommarkransen.

+1

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.