Problem med datorn som har funnits några månader, ej hittat svaret på vad som är fel.

Permalänk

Problem med datorn som har funnits några månader, ej hittat svaret på vad som är fel.

hallo alla sweclockers:)

jag har då en massa problem med min dator och jag kan inte räkna mina timmar som jag har suttit framför google och letat som en tok.
kan göra en lista på mina problem:

ena problemet är att ett riktigt jobbigt felmedelande kommer upp '' amd driver has stopped responding and has ben recoverd''

Problem nummer 2 är att först så fryser bilden på datorn, sen efter några sekunder så fryser ljudet också efter det slutar med att jag måste starta om datorn.

sen det 3e och sista problemet är att ibland så får jag bluescreen.

Undrar ifall någon här på sweclockers vet spontant vad felen kan vara ifall någon här har haft liknande problem (kan vara svårt att veta varför min dator blåskärmar.)

Mina speccs är:

AMD phentom II X6 1090 3.2 Ghz
MSI990FXA-GD65 (MS-7640)
8 gig ram DDR3
AMD RADEON HD 6950 överclockat från fabrik

Permalänk

Har du prövat klocka ner kortet till standardfrekvens?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Problem med grafikkortet.

* Det kan vara för höga temperaturer. Det får du kolla upp, går att göra med t.ex. msi afterburner som du även kan underklocka kortet med.
* Problem med grafikkortsdrivrutinerna. Ladda ner dom senaste. http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx
* Kortet kan helt enkelt vara kasst.

Vad har du för nätagg?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Var samma problem med mitt gamla grafikkort, har även bytt moderkort.

Har redan testat att klocka ner det.

Har ett Corsair TX 750w

Permalänk
Medlem

Då har du inte så många komponenter kvar att byta.
När kraschar burken? När som helst, idle eller load?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

När du ominstallerar dina drivrutiner, använder du driver sweeper för att ta bort de äldre?

Kör en repair på ditt windows och en checkdisk på din hårddisk för att kolla om det någon sektion som kanske påverkar datorn.
Du har inte fått någon blåskärm?

Permalänk
Medlem

Med vissa Windows problem så räcker det inte att avinstallera och rensa drivrutiner eller vad man nu misstänker där. Vissa av felen kräver att man tar bort och skapar ny partition också eftersom det inte ens räckte att formatera och installera om.