Permalänk
Medlem

HP högljudd fläkt

Hej!

För ca tre månader sedan köpte jag en HP laptop av modellen DV6 6C46EO (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1119757). Tyckte till en början att både ljudnivå och värme var helt okej, då spelade lite diablo 3, HoN och kollade på film. Men efter att jag började spela WoW för cirka två månader och där med började använda datorn mer så har ljudnivån på fläkten ökat, och då inte bara när jag spelar utan även när man kollar på film eller surfar. Kollar jag på cpu användning så ligger den på runt 40%+- när jag spelar. Jag vet sen innan att HP:s laptop kylning inte är den bästa men trodde att detta hade förbättrats med åren, verkar som det fortfarande är ett problem.

Är det någon annan som har/haft samma dator eller liknande, och upplever samma problem? Är detta något som går på garantin? Tycker att det är oacceptabelt att en tre månader gammal dator ska låta så mycket.

Permalänk
Medlem

Har haft min HP DV6 i strax över 2 år och den blir rejält varm och låter som ett jetplan.. Samtliga jag känner som har HP datorer klagar på samma sak ;Z Så njut av tystnaden medans den vara, det blir värre ;Z

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

HP bärbara är känd för att bli varma, det jag kan rekommendera dig är att du gör en fläktrengöring... Dvs skruva isär hela din dator, blåser rent byter kylpasta etc förmodligen har damm samlats vid utblåset som gör att den går varmt. Om du vill kan jag göra en fläktrengöring mot en liten betalning, om du bor i Stockholm dvs, skicka pm om du är intresserad