Permalänk

3d ritprogram för nybörjare

Hejsan har lite olika datormoddplaner.
Som jag gärna skulle vilja rita upp i någon form av 3d ritprogram för ny börjare.
Någon som har några bra tips på 3d program för ny börjare.

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Medlem

Google Sketchup

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Google Sketchup

This.
Fungerar perfekt för mig som nybörjare, visst tar det lite tid att komma in i hur programmet fungerar, men när du väl har lärt dig borde det inte vara något problem!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Google Sketchup

Skrivet av xapa112:

This.
Fungerar perfekt för mig som nybörjare, visst tar det lite tid att komma in i hur programmet fungerar, men när du väl har lärt dig borde det inte vara något problem!

Precis som gentlemännen över säger så är Google SketchUp (download) det bästa alternativet för nybörjare.

Enkelt för datorn att driva och enkelt att lära sig.

Det finns även guider på YouTube hur det funkar.

Permalänk

Google Ketchup absolut, SolidWorks är även relativt lätt att sätta sig in i grunderna på. (Din skola kanske har gratis-licens till dig, annars så går det ju att få tag på på andra sätt t.ex: att köpa eller att prova en demo.

edit 2: Jag syftade inte på piratkopiering. Sedan om du gjorde det så får det stå för dig, moderator.

Permalänk

Härligt tack för tipsen ska definitv ta och testa dessa tipsen nu på en gång har inte så mycker mig i kväll så varför inte prova på en gång.

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Inaktiv

solidworks är bättre alternativ om du kan få tag på den. parametrisk 3d gör livet mycket enklare

Permalänk

Okej ska se om det går att få tag i testade googles program väldigt trevligt faktist.

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GrymmeMannen:

Okej ska se om det går att få tag i testade googles program väldigt trevligt faktist.

Det otrevliga är att när man byter blir det svårt i början för att de använder två olika sätt att tänka och göra saker på. Jag vet att när jag först började med solidworks hatade jag den (var van vid autocad) men sedan när man gick över tröskeln insåg man hur underbar den är för 3D design.