Permalänk
Medlem

Åsikt på kundvagn för dator

Tänkte göra en sista koll innan jag bestämmer mig för vad jag ska ha.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2527167/2012-11-11

GPUn kommer köpas av en polare som besöker USA så den kommer kosta ca 3200 kr.
Datorn kommer i 95% av fallen användas till spelande.

Vad har ni för åsikter kring detta system?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Intressant, jag hade missat att kolla in FDs mini-serie och med den ventilationen som dom har så skulle man mycket möjligt kunna köra en GPU med eftermarknadskylare.
Resten av din kundvagn ser mycket bra ut också men jag kommer nog inte ha så stor nytta utav en i7:a då jag troligtvis endast kommer spela på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanUrl:

Intressant, jag hade missat att kolla in FDs mini-serie och med den ventilationen som dom har så skulle man mycket möjligt kunna köra en GPU med eftermarknadskylare.
Resten av din kundvagn ser mycket bra ut också men jag kommer nog inte ha så stor nytta utav en i7:a då jag troligtvis endast kommer spela på datorn.

Define serien är gjord för att både kunna vara luftigt eller tyst, som du kanske vet så har den en 120/140mm plats i sidopanelen där du kan klämma in en fläkt som suger ut direkt ifrån grafikkortet, så en eftermarknadskylare ger inga problem.
Mer framtids säkert med i7 dock, om man har råd dvs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Define serien är gjord för att både kunna vara luftigt eller tyst, som du kanske vet så har den en 120/140mm plats i sidopanelen där du kan klämma in en fläkt som suger ut direkt ifrån grafikkortet, så en eftermarknadskylare ger inga problem.
Mer framtids säkert med i7 dock, om man har råd dvs.

Ah då kanske man ska gå för en i7:a då men jag är lite osäker på lagringen. Har börjat fundera på att köpa 2x 1Terabytes HDDs och köra dom i raid 0, är det en bra ide eller ska jag hålla mig till en mindre SSD och en HDD. Har för övrigt ingen erfarenhet med att sätta HDDs i raid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanUrl:

Ah då kanske man ska gå för en i7:a då men jag är lite osäker på lagringen. Har börjat fundera på att köpa 2x 1Terabytes HDDs och köra dom i raid 0, är det en bra ide eller ska jag hålla mig till en mindre SSD och en HDD. Har för övrigt ingen erfarenhet med att sätta HDDs i raid.

Kör SSD! Så mycket bättre än 2 HDDs i Raid 0.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Kör SSD! Så mycket bättre än 2 HDDs i Raid 0.

Då blir det SSD. Tack för hjälpen

Permalänk
Avstängd

Varför inte köpa ett 7970 för 3300:- i sverige?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Asus Gtx670 4gb + borderlands2 och assasins creed 3? 4100Kr på inet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Varför inte köpa ett 7970 för 3300:- i sverige?

Skrivet av Oobah45:

Asus Gtx670 4gb + borderlands2 och assasins creed 3? 4100Kr på inet

Skickades från m.sweclockers.com

Eller varför inte ett Msi Gtx680 2gb Lightning för ca 3400kr(i dollar) på Compusa i USA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanUrl:

Eller varför inte ett Msi Gtx680 2gb Lightning för ca 3400kr(i dollar) på Compusa i USA?

Sen kommer moms på cirka 25-30%

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oobah45:

Sen kommer moms på cirka 25-30%

Skickades från m.sweclockers.com

6%*