Permalänk
Medlem

Hjälp nybyggd dator startar ej

Byggde ihop min nya dator tidigare ikväll men den vägrar starta och jag kommer inte på vad jag kan ha missat

Permalänk
Skrivet av Addeez:

Byggde ihop min nya dator tidigare ikväll men den vägrar starta och jag kommer inte på vad jag kan ha missat

Det kan vara många grejjor, bättre att du tar ett bra foto i chassit så man kan se om några sladdar är glömda.

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

kan vara så att jag satt någon sladd fel >,<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

kan vara så att jag satt någon sladd fel >,<

Ta en bild i stället för att beskriva problemet så får vi se om vi kan hitta någon kabel du kanske har missat.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tror det kan vara så att de där 2 pin kontakterna sitter fel HD led,power,reset. Kommer lägga upp en bild om några minuter

Permalänk
Permalänk

Kollade lite på bilderna men såg ingen speciellt. Det är inte så att det saknas lite ström till grafikkortet?
Sitter 24-pinspluggen i ordentligt?
Är nätagget påslaget?
Kan det vara som så att power-knappen helt enkelt inte sitter rätt?

Det första jag kom att tänka på.

Mvh Terrakowski

Permalänk
Medlem

Hur får man ström till grafikkortet? Ser inga uttag förutom de som sticker ut bak på chassit jo 24-pinsen sitter, med power knappen menar du den utan på chassit eller något annat?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Powerknappen inte är kopplad till moderkortet så kan jag förstå att den inte startar :S

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Den var kopplad när jag testa tog lös den efteråt

Permalänk
Medlem
Skrivet av stig86:

Med tanke på att Powerknappen inte är kopplad till moderkortet så kan jag förstå att den inte startar :S

haha

kolla så att dem små kablarna sitter rätt, står i moderkorts manualen vart dem ska sitta.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Ser ut som att 4-pin kontakten som försöljer CPU'n med extra ström inte heller sitter i som den ska. EN lista på vad det är för delar vore inte fel för att lättare kunna felsöka.

Se gärna till att vända bilderna nästa gång också. Man får så fasligt ont i nacken!

EDIT: Såg fel på 4-pinnen. Som de andra säker - powerknappen är bra att ha!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Inte för att låta nedvärderande, men hade det inte varit bättre om du tagit bilderna innan du tog ut kontakterna så vi kan hitta felet ? annars kan vi sitta här hela livet och gissa :S

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga korspostning, §3.3 i reglerna, flera trådar om samma ämne*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro