Permalänk
Medlem

Hjälp med datorbygge.

Tja, tänkte bygga ihop en ny speldator nu när man har fått jobb. Jag har ingen bra koll på hårdvara, så någon här kanske kan hjälpa mig.

Min budget ligger på ca 8000 kr, ifall det behövs så kan jag lägga till mer.
Jag använder mig av eyefinity så jag söker något som kan klara av spel i det utan att det laggar.
Skärmar, mus, hårddisk och tangentbord har jag redan. Skärmarna har 1680x1050 i upplösning. Os har jag redan.
Ett full tower chassi är det Som gäller

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ska du ha skärm, tangentbord och mus med?

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Nej, allt det har jag. Hårddisk behövs inte heller.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men det är ett litet chassi, vet inte hur det där har det med värme och liknande. Själv har jag bara dåliga erfarenheter av "små" datorer.

Tänkte bara påpeka och varna trådskaparen lite för detta.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindflow:

Ser bra ut, men det är ett litet chassi, vet inte hur det där har det med värme och liknande. Själv har jag bara dåliga erfarenheter av "små" datorer.

Tänkte bara påpeka och varna trådskaparen lite för detta.

Kanske borde lägga till att jag vill ha ett lite större chassi.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av BrobiWanKenobi:

Vad duger 660ti för i eyefintity (nvidia surround) till? BF3 på vilka inställningar? vet att ts inte behöver OS. lägg 1000 kr extra på Grafikkort istället så han kan lira med lite schysstare inställningar.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Inte för att nätagget inte skulle klara det systemet men jag tycker ändå att man borde lägga sig lite över rekommenderad watt.

Tycker detta ser bättre ut
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2533360/2012-11-12
Prestandan är i princip densamma på grafikkorten men det är 50% mer minne på amd kortet jag valde vilket är vettigt när man kör eyefinity.
Vill du spendera lite mer så tycker jag att du lägger till lite mer kraft i nätagget så är du redo för crossfire. Vill du sänka priset lite närmare den tänkta budgeten så kan du välja en billigare cpu kylare eller billigare chassi.

Edit, utan OS. Klart bättre grafik och lite billigare cpu kylare:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2533401/2012-11-12

Permalänk
Medlem

Ska du oc:a? Gpu/cpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derileec:

Ska du oc:a? Gpu/cpu?

Har inga planer på att oc:a.

Permalänk
Medlem

Os har jag redan så det behövs inte.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3