Permalänk

Hjälp med Asus UX32VD

Hejsan alla.

Har lite problem med min UX32VD, jag köpte datorn + en SSD.

Har satt in SSD:n och installerat en fräsch kopia av Windows 7 så jag slapp all bloatware. Men nu märker jag att vissa funktioner fungerar inte. Det är FN+F10,F11,F12,F13. Alltså Mute sound, sänka volymen, öka volymen och stänga av mousepaden. Dom andra FN + F* fungerar, och F10-13 knapparna fungerar, men inte när jag håller in FN också.

Jag har installerat senaste driverutinerna för ljudet, men verkar inte göra någon skillnad. Kan det vara ett hårdvarufel eller är det något jag missat att installera kanske?

Hoppas ni förstår mitt problem :).

Tack på förhand

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Sjukihuvet:

Hejsan alla.

Har lite problem med min UX32VD, jag köpte datorn + en SSD.

Har satt in SSD:n och installerat en fräsch kopia av Windows 7 så jag slapp all bloatware. Men nu märker jag att vissa funktioner fungerar inte. Det är FN+F10,F11,F12,F13. Alltså Mute sound, sänka volymen, öka volymen och stänga av mousepaden. Dom andra FN + F* fungerar, och F10-13 knapparna fungerar, men inte när jag håller in FN också.

Jag har installerat senaste driverutinerna för ljudet, men verkar inte göra någon skillnad. Kan det vara ett hårdvarufel eller är det något jag missat att installera kanske?

Hoppas ni förstår mitt problem :).

Tack på förhand

Knalla in här och ladda ner ATKACPI driver and hotkey-related utilities. Och en del annat som du tror kan behövas. Power4Gear Hybrid Utility kan vara bra, tex.

Undvik dock ASUS-versionerna av grafikdrivarna, där är det bättre att du kör chipsettillverkarens eget, i det här fallet Nvidia, www.geforce.com.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Knalla in här och ladda ner ATKACPI driver and hotkey-related utilities. Och en del annat som du tror kan behövas. Power4Gear Hybrid Utility kan vara bra, tex.

Undvik dock ASUS-versionerna av grafikdrivarna, där är det bättre att du kör chipsettillverkarens eget, i det här fallet Nvidia, www.geforce.com.

Tack! Ska kolla om det fungerar så fort jag kommer hem från jobbet.