Permalänk
Medlem

Behöver ny router (billig)

Det är så att vi har haft 100/10 fiber ett tag nu men nu finns det så man kan uppgradera till 250/100 men våran router vi har fått av telia klarar inte det, så vi fick 100/100 istället, men om jag köper en router själv så ska vi uppgradera (kostar lika mycket för 150mb/s extra)
Men jag är 16 år (=fattig) och ska desutom på DH också, så skulle behöva nått billigt
Vad finns det för billiga routrar?

mamma och min syster kör via trådlöst och jag via sladd (drf jag får betala för dom ändå bara får ut 20/10 xD)
sen har vi även telias IP telefoni och det måste funka osv,
vad är det billigaste man kan komma undan med?

Permalänk
Medlem

står att denna ska klara av en Throughput 255.0Mbit/s. så borde räcka. http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/trdlsa-n-300-...

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Det där är samma som ASUS N16 = ren skit!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Det är så att vi har haft 100/10 fiber ett tag nu men nu finns det så man kan uppgradera till 250/100 men våran router vi har fått av telia klarar inte det, så vi fick 100/100 istället, men om jag köper en router själv så ska vi uppgradera (kostar lika mycket för 150mb/s extra)
Men jag är 16 år (=fattig) och ska desutom på DH också, så skulle behöva nått billigt
Vad finns det för billiga routrar?

mamma och min syster kör via trådlöst och jag via sladd (drf jag får betala för dom ändå bara får ut 20/10 xD)
sen har vi även telias IP telefoni och det måste funka osv,
vad är det billigaste man kan komma undan med?

Du är säker på att det kostar lika mycket? I början kanske det är någon trevlig prissättning för att sedan gå tillbaka till en högre efter ett par månader. Då kanske inte mamma och pappa blir så glada över räkningen och går tillbaka till 100/100. Jag vet inte hur din situation ser ut, men kolla upp det först så att det inte blir några onödiga avgifter för någon part.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Du är säker på att det kostar lika mycket? I början kanske det är någon trevlig prissättning för att sedan gå tillbaka till en högre efter ett par månader. Då kanske inte mamma och pappa blir så glada över räkningen och går tillbaka till 100/100. Jag vet inte hur din situation ser ut, men kolla upp det först så att det inte blir några onödiga avgifter för någon part.

Stämmer, det brukar vara erbjudande om nedsatt pris i ett år varefter det är ordinarie pris som gäller. 160:- dyrare än 100/10 som TS har nu.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Du är säker på att det kostar lika mycket? I början kanske det är någon trevlig prissättning för att sedan gå tillbaka till en högre efter ett par månader. Då kanske inte mamma och pappa blir så glada över räkningen och går tillbaka till 100/100. Jag vet inte hur din situation ser ut, men kolla upp det först så att det inte blir några onödiga avgifter för någon part.

vi hade 100/100 för 379 eller nått, sen kostade 250/100 bara 299:- men vi kunde inte ha det så vi fick 100/100.
det gäller i ett år sen kan man gå tillbaka till det gamla ifall man vill :3
1 år billigt + 1 år bindningstid

men hur som helst så spelar det ingen roll just nu ^^
det får dom betala då annars

Permalänk
Medlem

Någon som har något förslag, kollade på länken som någon skickade men blev inte så mycket klokare av det
Måste köpa den från en svensk butik online eller i affär

Permalänk
Medlem

Ska klara strax över 300Mbps i troughput enligt smallnetbuilder...

http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/trdlsa-n-300-...

Du kan läsa mer om den på smallnetbuilder.
http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3154...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

verkade ju rätt bra
ska kolla vidare lite och om jag inte hittar något eller någon annan lnkar något så får det nog bli den