Går det att spela COD2 i Windows 7?

Permalänk
Medlem

Går det att spela COD2 i Windows 7?

Hej! Funderar på att köpa CoD2 igen då jag tappat bort mitt till xboxet. Då undrar jag om det går att köra det på e win7 dator när spelet är för xp? Finns på steam att ladda ner men är mycket dyrare.

Rubrik
Visa signatur

/Felix

Permalänk

Det går ja.

Du har alltså CoD2 till datorn? Spelar ingen roll vilket OS det är till. Så länge det inte är MacOS eller typ Windows 98...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

Ja det går. Har själv det.

Permalänk
Medlem

Nästan lite klassiker till spel nu! Enligt mig var det det sista bra spelet i den serien!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Nästan lite klassiker till spel nu! Enligt mig var det det sista bra spelet i den serien!

Skickades från m.sweclockers.com

sista bra vet jag inte, men det är ju lätt det bästa
jag kommer ihåg när jag var 6 bast o satt o lanade med farsan o hans jobbarkompisar. jag fick nog max en eller två kills per runda, men kul som satan var det

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konditorn7:

Det går ja.

Du har alltså CoD2 till datorn? Spelar ingen roll vilket OS det är till. Så länge det inte är MacOS eller typ Windows 98...

Alltså, jag har det inte än. Men ska nog köpa men det var till xp och jag har win7. Men det funkar alltså? Funkade inte förut med the sims till xp, fast det var vista jag hade till den datorn och vista är ju inge vidare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Alltså, jag har det inte än. Men ska nog köpa men det var till xp och jag har win7. Men det funkar alltså? Funkade inte förut med the sims till xp, fast det var vista jag hade till den datorn och vista är ju inge vidare

Skickades från m.sweclockers.com

det _borde_ gå om du kör i kompabilitetsläge, men är inte helt 100% säker.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Nästan lite klassiker till spel nu! Enligt mig var det det sista bra spelet i den serien!

Ja, körde det sjukt mycket förut till mitt 360. Oturligt nog så är det spårlöst försvunnet när jag senast ville spela det. Men ska nog köpat till xbox igen också.

Bästa vettja inte om det är. Men det är väldigt bra och roligt iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Det borde gå, gör det inte det så testa köra som Admin.
Tidigare så funkade inte The Settlers på Windows 7 för mig men jag testade att installera spelet i kompatibels läge för Win XP (högerklickade på setupfilen) och körde även som admin och då funkade det perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Hej! Funderar på att köpa CoD2 igen då jag tappat bort mitt till xboxet. Då undrar jag om det går att köra det på e win7 dator när spelet är för xp? Finns på steam att ladda ner men är mycket dyrare.

Vilket w7 har du? Om du har professional eller ultimate så kan du installera "xp mode" gratis. Då kör du en virtuell dator med windows xp på.

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Gud vad sugen jag blev på cod2. Det bästa spelet i cod-serien.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk

Det funkar bra att spela cod2 på win7, det gjorde det inte på vista. Men är man riktigt kräsen så tycker vissa (inkl mig själv) att cod2 på windows xp känns mer responsivt, det är en extremt liten skillnad men den finns där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Vilket w7 har du? Om du har professional eller ultimate så kan du installera "xp mode" gratis. Då kör du en virtuell dator med windows xp på.

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Tror nog jag har home premium. Men vet inte riktigt.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahrimanes:

Det funkar bra att spela cod2 på win7, det gjorde det inte på vista. Men är man riktigt kräsen så tycker vissa (inkl mig själv) att cod2 på windows xp känns mer responsivt, det är en extremt liten skillnad men den finns där!

Ok, då bör det funka.

Jag är inte alls kräsen så det lär funka finfint.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Vilket w7 har du? Om du har professional eller ultimate så kan du installera "xp mode" gratis. Då kör du en virtuell dator med windows xp på.

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

en virtuell kärra i win 7 kan du inte köra gpu accelleration i så njae

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

en virtuell kärra i win 7 kan du inte köra gpu accelleration i så njae

Har spelat några spel i xp mode men de kanske inte var så krävande. ^^

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Blev man ju sugen på att installera CoD2 igen, bästa spelet i serien.
Vet inte hur många tusen timmars klanspel man la ner på det spelet

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag spelar cod 2 emellanåt i win 7 så ja det går...

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."