Patch 8.1, premuim ammo for credits

Permalänk
Medlem

Okej, M4:an med guld-ammo i derpkanonen är rejält OP och ekonomin är inte så illa om man skjuter vanliga HE när man vet att man inte har så stor chans att penna. Är massa tanks i matcherna som man konsekvent one-shottar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Okej, M4:an med guld-ammo i derpkanonen är rejält OP och ekonomin är inte så illa om man skjuter vanliga HE när man vet att man inte har så stor chans att penna. Är massa tanks i matcherna som man konsekvent one-shottar

Blir lite bizzart när man me m4:an gör mer skada än hela övriga laget i en t7 match...vilket inte är helt ovanligt när man kör omkring med derp kanonen och premium ammo...fruktansvärt op med en kanon som i teorin är rätt osäker i siktet, men i praktiken prickar bättre än många på pappret bättre kanoner. Enda problemet är att kulorna går väääldigt långsamt vilket gör det svårt att träffa rörliga mål. Har än så länge gått rejält plus rent ekonomiskt, och det lär bli ännu bättre när jag fått upp crew till 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Finns en risk för det. För det första ja tänkte var ju "NICE, kommer ha premiumammo konstant!", men sen är det ju en risk att alla har det då. Får hoppas det blir saftigt dyrt.

vad är det för fel med att alla har det? då blir det ju jämt.

skickligast vinner.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

vad är det för fel med att alla har det? då blir det ju jämt.

skickligast vinner.

Därför att det blir obalanserat? Armor skulle inte ha någon speciell betydelse då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Blir lite bizzart när man me m4:an gör mer skada än hela övriga laget i en t7 match...vilket inte är helt ovanligt när man kör omkring med derp kanonen och premium ammo...fruktansvärt op med en kanon som i teorin är rätt osäker i siktet, men i praktiken prickar bättre än många på pappret bättre kanoner. Enda problemet är att kulorna går väääldigt långsamt vilket gör det svårt att träffa rörliga mål. Har än så länge gått rejält plus rent ekonomiskt, och det lär bli ännu bättre när jag fått upp crew till 100%

Ja det blir väldigt snett. Eftersom man vinner så många games går man utan större problem minst +-0 med ett premiumkonto. Svårt att se någon annan tank som får lika stort övertag som M4:an med guldammo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

vad är det för fel med att alla har det? då blir det ju jämt.

skickligast vinner.

Priset är ju 4800 credits per bula, vilket avskräcker många från att köra med det i alla fall. Men som en annan sa här i tråden så blir ju armor menlöst nästan.
Men clanwars är ju mest gold redan som det är så blir iaf ingen större skillnad där

Personligen laddar ja endel guld i min E-100 nu iaf, men är enda tanken ja kör gold i på random
Övriga har bra penetration och man vet ju lite om weakspots och vart man ska sikta.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Priset är ju 4800 credits per bula, vilket avskräcker många från att köra med det i alla fall. Men som en annan sa här i tråden så blir ju armor menlöst nästan.
Men clanwars är ju mest gold redan som det är så blir iaf ingen större skillnad där

Personligen laddar ja endel guld i min E-100 nu iaf, men är enda tanken ja kör gold i på random
Övriga har bra penetration och man vet ju lite om weakspots och vart man ska sikta.

ye, då ska alla ha chansen att göra armor värdelöst, inte bara guldisar

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

ye, då ska alla ha chansen att göra armor värdelöst, inte bara guldisar

Alla har "chansen" att göra armor värdelöst iaf. Kanske inte kidsen med snåla mammor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Alla har "chansen" att göra armor värdelöst iaf. Kanske inte kidsen med snåla mammor.

aka folk som inte är guldisar.
själv betalar jag inte för fördelar i spel, men det är upp till var och en.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hittills har det inte varit så farligt. Vissa spelare ser till att säkra viktiga kills men det är det.
Egna erfarenheter?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Hittills har det inte varit så farligt. Vissa spelare ser till att säkra viktiga kills men det är det.
Egna erfarenheter?

Har inte märkt något förrän för ens stund sedan.

En Hetzer verkar ha haft en uppfattning var jag stod, men kan inte ha sett mig (eller så var han riktigt riktigt kass på att sikta). Plötsligt började det komma ljusblå spårljus kring mig.
Han fortsätt att skjuta "i blindo"...stackars krake, vad dyrt det måste ha blivit...och deras lag förlorade

Permalänk
Medlem

har alltid en revolver guld i min amx 13 90 men det är väl i princip all premammo jag har laddat i någon tank.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

jag har inte märkt nått av att man kan köpa guld ammo för creds nu. jag är lite chockad och lättad över att det inte har blivit nån större hit

Permalänk
Medlem

Det är ju inte billigt, sköt bort 10 st guld kulor igår med T-62A för att plocka bort 2 jobbiga mauses lite snabbt.
Musarna dog och även jag då nåt arty lyckade ta mina sista 100 hps, vi vann matchen men jag gick ändå 35k creds minus :/

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är roligt hur folk hamstrar guldskott nu. Många i min närhet har satt sprätt på XX antal miljoner credits för att säkra tillgången under en lång framtid. Det kan jag förvisso tycka är bra i grund och botten. I praktiken blev ju credits värdelösa när man hade alla vagnar innan den här reformen.

Annars tycker jag spontant att det inte påverkar spelet alltför mycket. I de flesta fallen är det enligt mig inte kulans potentiella penetration som avgör huruvida den går igenom eller inte, utan snarare handlar det om hur man väljer att vinkla vagnen. Men visst, du pressar ju igenom en E100 i tornet betydligt fler gånger av 10 skott med valfri guldammo jämfört med standard. Så i vissa fall suger det ju hästdase att fler använder guld.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Suger riktigt hårt när du kör tungt bepansrade saker, När man kör tex 50b eller batchat skrattar man åt det faktum att någon skjuter guld på en.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.