Permalänk
Medlem

Idé för ett Spel! [Survival]

Hej!

Jag har länge funderat ut ett enligt mig bra idé för ett spel.
Tanken är att göra det hela i CryEngine, jag är dock bara en nybörjare.

Jag tänkte att jag kunde göra en tråd om det här på sweclockers för det hade varit jätte kul om någon hade velat haka på, som har kunskaper för 3D modellering, kodning osv.
Om ni är intresserad av att vara med så får ni gärna skicka ett PM så berättar jag om spelidén för er

Tanken är att slänga ihop en liten pre-alpha så att man sedan kan filma lite gameplay och sedan göra en ordentlig video att lägga upp på Kickstarter

Permalänk
Medlem

Cryengine kostar väl multum att få tillåtelse att använda?

Permalänk
Medlem

Det här lät intressant! Ser fram emot framtida videos över det hela. Skulle dock vilja ha lite mer information nu när jag vart nyfiken, men man ska väl inte berätta idén utifall någon skulle vilja sno idén.

Mvh.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Hedersmedlem

Alltid lika roligt. "Jag har en idé och ni bygger det hela", eller vad är din roll i det hela?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Cryengine kostar väl multum att få tillåtelse att använda?

är det inte gratis för privat bruk? tjänar man pengar på det, och ska sälja det eller liknande så är det en annan femma?

Eller jag som fått för mig fel??

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Cryengine kostar väl multum att få tillåtelse att använda?

Cryengine* är gratis att använda om man inte använder det för konversiellt syfte

*och Unreal Engine

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Är personlig användning gratis spridning av sitt eget spel....?

;p

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Är personlig användning gratis spridning av sitt eget spel....?

;p

Så länge du inte tjänar pengar på det så räknas det inte som kommersiellt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Cryengine kostar väl multum att få tillåtelse att använda?

Gratis så länge man inte tar betalt för något
Frågan är hur mycket en indie licens kostar?

Permalänk
Medlem

Skickar ett PM när jag har tid (är på lektion atm)
Men räknas det som kommersiellt ifall det är gratis att spela men att man får upp en ruta varje gång som säger typ "we would appreciate your donation" eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Gratis så länge man inte tar betalt för något
Frågan är hur mycket en indie licens kostar?

CryENGINE 3 for Indy Studios & Downloadable Games
Crytek has attractive options for smaller games built with CryENGINE 3, with shorter development timescales. If you want to move your game onto platforms other than PC, or you need access to CryENGINE 3 source code, please contact Crytek to find out more about our licensing for Independent Studios.

Källa

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Trevligt idé! Tyvärr är jag inte bra på något som har med att skapa spel att göra. Önskar er lycka till!

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Sen står det väl också på kickstarters hemsida att du måste vara US citizen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaddey:

Sen står det väl också på kickstarters hemsida att du måste vara US citizen ?

har för mig att man måste ha företag registrerad i USA. Finns måste produkter från andra länder på kickstarter

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Alltid lika roligt. "Jag har en idé och ni bygger det hela", eller vad är din roll i det hela?

Nej, tanken är väl att jag ska bidra, jag håller på att lära mig och ska förhoppningsvis kunna göra hela miljön i cryengine, kan även bidra med videoredigering, marknadsföring,hemsida för det hela och sedan försöka mig på att göra 3D modeller och texturer.

Grejen med cryengine är att den redan kan skapa det mesta som behövs.

Det hela är mest en kul grej som skall ge lärdom och erfarenhet efter vägen vilket även förhoppningsvis leder till ett trevligt spel.

Permalänk
Medlem

Om man lägger upp det på Kickstarter, räknas det inte som att man tjänar pengar på spelet (och Cryengine)?

Permalänk
Medlem

Låter som en sjukt bra idé!

Har du några planer för spelet just nu?
Lägger man kraft på det tror jag att Cryengine är en magiskt bra motor för det! Kommer bli riktigt grymma miljöer!

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Om man lägger upp det på Kickstarter, räknas det inte som att man tjänar pengar på spelet (och Cryengine)?

Tanken med kickstarter är att förhoppningsvis ha råd med en indie licens Då borde det nog funka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitraff:

Låter som en sjukt bra idé!

Har du några planer för spelet just nu?
Lägger man kraft på det tror jag att Cryengine är en magiskt bra motor för det! Kommer bli riktigt grymma miljöer!

Ja, har provat att göra en liten ö med strand och palmer och lite berg och en undervattens grotta Blev riktigt schysst, riktigt fint vatten och väder system

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Alltid lika roligt. "Jag har en idé och ni bygger det hela", eller vad är din roll i det hela?

Är detta ovanligt eller? Inom filmen är det någon som skriver manus men andra som gör det verkligt. Inom musik skriver någon texten, en annan sjunger den och någon annan gör musik....

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk

Kan inte modellering eller nöta kod, men det kan följande man: http://www.youtube.com/user/1Richmar
Kan tillägga att han nu jobbar med/för Crytek sedan några veckor tillbaka, och han har under en ganska bra period jobbat på ett RTS spel i CryEngine 3, så att göra ett survival i det är absolut inte omöjligt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Kan inte modellering eller nöta kod, men det kan följande man: http://www.youtube.com/user/1Richmar
Kan tillägga att han nu jobbar med/för Crytek sedan några veckor tillbaka, och han har under en ganska bra period jobbat på ett RTS spel i CryEngine 3, så att göra ett survival i det är absolut inte omöjligt

Han har lagt ut många nyttiga tutorials för cryengine Riktigt bra videos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Är detta ovanligt eller? Inom filmen är det någon som skriver manus men andra som gör det verkligt. Inom musik skriver någon texten, en annan sjunger den och någon annan gör musik....

Ja precis fast nu vill jag vara med till hundra och göra så mycket jag bara kan.

Permalänk
Avstängd

Trevliga bilder Det ska bli se hur det går med det här, följer tråden med spänning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloow:

Trevliga bilder Det ska bli se hur det går med det här, följer tråden med spänning

Kul att du tycker det Uppdaterade originalposten med en ny bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Om man lägger upp det på Kickstarter, räknas det inte som att man tjänar pengar på spelet (och Cryengine)?

Jag tror att det är okej för dom om pengarna går till en Indie licens av CryEngine Ska ta och maila dem och se vad som gäller och vad det skulle kosta.