Permalänk
Medlem

Boxee Box eller liknande....

Tjao!

Glodde lite i teknikmagasinet och hittade Boxee Box.
Nu när jag kom hem läste jag både bra och dåliga saker om den. Dock gillar jag detta med att man kan ha apps, internet, att man får handling samt imbd cover/betyg på filmerna och att menyerna verkade vara nice.

Men blev väldigt skeptisk då jag läste att de inte kommer fler uppdateringar till boxen.
Finns det något som är likt denna boxee box eller är de inte så farligt att skaffa en?

Kan påpeka att jag inte fattar vad XBMC är eller NAS.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielsan:

Jag har själv en boxee hemma i sovrummet och är inte ett dugg orolig om uppdateringarna.
Den gör vad den ska och det går även att surfa på den utan några större problem.
Liten, snabb och simpelt gränssnitt. Det jag mest gillar är att alla play kanalerna plus lite annat finns tillgängligt i menyn. Dvs Svt play tv6 play tv 3 play och massa massa annat.

Prisvärd liten leksak helt klart

De låter ju riktigt bra.
Men är den mycket begränsad? Läste något om att vissa klipp på tuben och filmer som finns i boxen inte gick titta på pga upp Upphovsrätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimpe:

Tjao!

Kan påpeka att jag inte fattar vad XBMC är eller NAS.

mvh

XBMC är ett gratis datorprogram som gör ungefär samma saker Boxee Box. Finns i en mängd olika versioner som kör under Windows, Linux, OSX, Android etc. I stället för att du har en Boxee Box som bara kan göra en sak, så kan du istället använda en vanlig dator där du kör XBMC vid behov.

En NAS är en dedicerad lagringsstation för filer som du accessar via ditt lokala hemnätverk.

Du kan t.ex. ha en dator där du har kopplat bildskärmsutgången till din TV. När du vill använda datorn som ett mediecenter så startar du XBMC. Dina filmer och övrig media (filer) kan du ha lagrat på en NAS som är utdelad på ditt nätverk. XBMC kan då spela upp en film på TVn där filmfilen ligger lagrad på NASen.

Kan tillägga att filerna inte behöver vara lagrade på en NAS för att XBMC ska kunna hantera dem. Inbyggd hårddisk eller exern USB-hårddisk går lika bra.

En NAS är bara mer praktisk att använda vid stora lagringsvolymer och om man vill ha extra säkerhet om t.ex. en hårddisk skulle gå sönder.

Permalänk
Medlem

Kan Boxee box bara göra En sak?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Kan Boxee box bara göra En sak?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du? Den är en mediaspelare som dessutom har ett gäng appar, kan läsa play-kanaler och har en långsam men fungerande webbläsare.
Jag är nöjd med min, men jag tycker den är lite seg ibland.

Visa signatur

TANSTAAFL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Kan Boxee box bara göra En sak?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag uttryckte mig kanske lite slarvigt. Jag menade att Boxee Box är en dedicerad mediashanterare och spelare, medan en dator med XBMC installerat kan man också använda till andra saker än XBMC.