Permalänk
Medlem

Gamingmus till Skyrim?

Tjena!

Sitter just nu med en nyligen inköpt dator (graffe; AMD 7800 series), SSD-disk etc. Kan lira på Ultra i Skyrim. Dock är menyerna otroligt laggiga. Har testat med varenda knep som finns att hitta på internet så har kommit fram till att det måste vara musen som det är fel på (den har funkat bra i övrigt) Logitech mx 518.

Jag har funderat på Logitech Optical Gaming Mouse G400 att inköpa imorgon.

Vad tror herrskapet om detta beslut?

Permalänk
Medlem

Bra köp! Stabilaste musen om du frågar mig.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tarkus:

Tjena!

Sitter just nu med en nyligen inköpt dator (graffe; AMD 7800 series), SSD-disk etc. Kan lira på Ultra i Skyrim. Dock är menyerna otroligt laggiga. Har testat med varenda knep som finns att hitta på internet så har kommit fram till att det måste vara musen som det är fel på (den har funkat bra i övrigt) Logitech mx 518.

Jag har funderat på Logitech Optical Gaming Mouse G400 att inköpa imorgon.

Vad tror herrskapet om detta beslut?

Tror inte att det är musen om det bara laggar i menyerna. Testa iaf med en kompis mus innan du köper något nytt.

Permalänk
Medlem

Prova stäng av V-sync om du inte gjort det

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av m4gnify:

Prova stäng av V-sync om du inte gjort det

What he said.
Det brukar bli sådär om man har vsync och för höga grafikinställningar igång samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

What he said.
Det brukar bli sådär om man har vsync och för höga grafikinställningar igång samtidigt.

Men det var menyerna som laggade (lagg kan tolkas hur som helst), så jag antar att det är input lag vilket försvinner om man stänger av v-sync

Permalänk
Medlem

Testa stäng av mouse acceleration.

Har förövrigt också en G400. Nog den mus jag varit mest nöjd med genom tiderna.
Gått från MX518>G9(bleh)>G400

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av m4gnify:

Men det var menyerna som laggade (lagg kan tolkas hur som helst), så jag antar att det är input lag vilket försvinner om man stänger av v-sync

Ja precis, och det är oftast i menyerna man märker det mest. Eller ja, det är ju inget konstaterande, snarare så att jag har märkt av det i menyer själv, men inte på samma sätt när jag spelat.

Permalänk
Medlem

Har som sagt testat allting. Sänkt grafiken i spelet, ändrat i CCC, ändrat i prefs.ini (iPresentInterval=0, mouseacc=0 etc etc.)

Liret är smooth på bra grafik i själva gameplayed, är som sagt bara i menyerna (huvudmenyn, inventory, map etc) som musen laggar och är oprecis.

Permalänk
Medlem

Har hört att menyer kan lagga i skyrim om fel drivrutiner är installerade. Eftersom du har nytt graffe kanske det är detta som är problemet, har du avinstallerat gamla drivisar och tankat nya? Skulle inte tro att det är musen.

Permalänk
Medlem

En ny mus kommer i alla fall inte att ta bort "lagget". Det är snarare en fråga om hur spelet är kodat. Om det inte går att lösa med någon inställning är det något du helt enkelt får leva med.

Permalänk
Medlem

hur ofta är man i menyn i skyrim ens?

samma för mig

skyrim är dåligt

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

hur ofta är man i menyn i skyrim ens?

samma för mig

skyrim är dåligt

Det är sant, man kan ju köra utan att va i menyerna så ofta, men stör mig så mycket på det så det känns ovärt att köra. Nice namn btw

Har kollat efter nya drivrutiner, har just nu AMD Catalyst 12.11, uppdaterades automatiskt via CCC så jag antog att det var det senaste?

Permalänk

Bra mus.
Förstår inet att ingen redan tipsat om vanlig Xbox kontroll annars.
Kan rekommendera det.
Skyrim är bra.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Laggar den bara i menyerna på skyrim är det inte musen, då hade den laggat jämt -.-
Är F.ö riktigt nöjd med min g600!
Den känns bra mycket stabilare o bättre gjord än razerskräpet jag nötte ut på under året...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Nice namn btw

"Zyzz"?

OnT: G400 är bra, använder den själv. Säljs för runt 200kr ibland på kompletts readagar...
Fast jag beställde en Razermus igår, mycket skönare, får se hur bra den är lite p12 style ^^

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Prova stäng av V-sync om du inte gjort det

Rekommenderar verkligen inte att stänga av V-sync i Skyrim då fysiken blir totalt fuckad och saker börjar flyga omkring i hus.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Rekommenderar verkligen inte att stänga av V-sync i Skyrim då fysiken blir totalt fuckad och saker börjar flyga omkring i hus.

wat

gör inte det för mig iaf.. och hellre flygande saker i hus än input lag

Dold text
Permalänk
Medlem

Hmm.

Kanske fel avdelning att fortsätta diskussionen på. Startar en ny tråd i en lämpligare avdelning om det tydligen inte är musen det är fel på.

Tack för svaren btw

Permalänk
Medlem

Får du samma framerate i menyerna? Om den går ner så är det ju inte musen

Permalänk
Medlem

Känner igen det där problemet... men det kan hända att jag blandar ihop det med Fallout 3. Det ska finnas två inställningar för musacceleration i någon ini-fil om jag minns rätt - en för själva spelandet, en för menyerna, och under vissa omständigheter har inställningen för menyerna blivit annorlunda.

Synd att jag inte kommer ihåg de exakta förhållandena, men det är kanske något du kan gräva vidare i.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har ändrat ini-filen till mouseacc= 0. Hittar dock inte vilken fil som ska vara till menyerna. Vore väldigt uppskattat om du kommer på