Disney köper Lucasfilm – ny Star Wars: Episode 7 släpps 2015

Permalänk
Medlem

Jag tror på Disney, OM de lägger ner riktigt mycket krut på det. De kan ju bevisligen om de vill (pirates). Ska de göra det, så gör det rätt!

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Skulle annars passat utmärkt som aprilskämt!

Verkligen!

Jag mår fan dåligt över det här, det kan inte bli något bra av det här. Det kommer mjölkas som bara den!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ni tror på allvar att Disney gör ett sämre jobb med 7,8,9 än vad Lucas gjorde med 1,2,3?

Jag är försiktigt positiv till detta. Ska bli intressant att se vad Disney gör med sin nya licens. Man kan alltid hoppas på att de gör något med Heir to the Empire, Dark Force Rising och The Last Command.

Skrivet av VincHeee:

Disney...? tecknat då eller...?

Noll koll? Disney gör så mycket mer än tecknat.

Skrivet av Lindgren92:

Sad day, this is.

Älskar Star Wars, blir ledsen att dem förmodligen kommer pumpa ut massa skit som smutsar ner ryktet och bilden utav Star Wars.

Lite försent va?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Inb4 Luke Skywalker och Buzz Lightyear gör upp i en duell om vem som får gå ut med Mimmi Mus.

Om det bara vore så väl. Själv hoppas jag bara att miley cirus inte får huvudrollen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Star Wars Episode 7: The return of Jar Jar Binks. Presented by Disney!

Permalänk
Medlem

Skulle väl chansa på att de gör live film av den tecknade serien eller nö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Jag kommer att bojkotta den nya star wars filmen, fan disney som gör action? PASS!!!!

Gjorde dom inte den där skitfilmen som utspelar sig på mars också? ursch fy fan

Pirates of the Caribbean var ju inte helt åt helvete. "Den där skitfilmen" (John Carter) var inte superbra men långt ifrån skitfilm.

Med det sagt är jag extremt skeptiskt till detta. Speciellt "Episod 7", något mer fristående hade kunnat vara mer lämpligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Hoppas Disney inser vilket kulturarv dom innehar nu, och gör något värdigt av detta!

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Star Wars Episode 7: The return of Jar Jar Binks. Presented by Disney!

Nooooooooooooooooooooo!

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt nyfiken på hur den 7 blir, jag har alltid viljat se mer.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Varför bashar alla Disney ? Dem gör ju dem nya superhjälte filmerna för Marvel, må inte vara mästerverk men dem är inte dåliga så tror nog Disney kan hålla reda på denna IP.

Permalänk
Medlem

Intressant! Ska bli roligt att se vad Disney ska göra med detta

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Lite försent va?

Jo sant, hehe. Men ja, jag hoppas egentligen också att Disney verkligen gör det helhjärtat. Om det är någon som har förutsättningarna så är det ju faktiskt Disney.

Permalänk

I feel a disturbance in the force.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

När ska folk lära sig att trilogi stavas just så, inte triologi som många envisas med?

Permalänk
Medlem

Inte för jag egentligen bryr mig men har alltid varit lite små irriterad på att Star Wars serien bara dog ut.
Måhända att det blir sämre än dom nyare filmerna men det var ju samme jävel som gjorde 4-6!

Hoppas att detta för det hela framåt med nya filmer varje 2-3år.

Permalänk
Medlem

Ska man göra fler filmer från starwars "franchisen" ska man absolut INTE fortsätta efter Return Of The Jedi, den historien ska sluta där.

Men med rätt folk och ideer så kan man ska skapa något väldigt bra ur Starwars universumet, något liknande med The Old Republik eller varför inte det kommande spelet starwars 1313. Om man tänker efter så finns det hur mycket som helst som man kan berätta om.

Ett önskemål vore med om Christopher Nolan kan vara med och regissera/producera

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Härligt, med tanke på Marvel-filmerna så ser jag absolut potential i detta. Disney står bakom några riktigt bra filmer och har kapitalet att göra Star Wars rättvisa.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Alla var ju så otroligt negativ när första POTC skulle komma, för hur skulle humor, romantik och pirater kunna gå ihop och bli något bra?

Ack så fel vi hade men tur var väll det för POTC är ju verkligen en kanonfilm!

Så vi kanske bara ska hoppas på att det blir något bra utav dom nya filmerna.

Permalänk
Medlem

Nej och åter nej.
Försök ALDRIG återuppliva något som är dött, eller som Starwars, en serie legender, att återuppliva film-serien och göra 3 nya episoder skulle bara vara fel, och förstöra hela den Nostalgiska biten utav starwars.
Jag kommer ihåg när ja var liten, gick i låg eller mellanstadiet och geekade Starwars hela kvällarna, hos mig eller kompisarna, lekte Starwars på rasterna..

OM det blir en flopp, så är enligt mig allt förstört, men om det blir lyckat så är det dock väldigt frestande!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk

Huston we got a problem!!!!!!
Tveksam till att detta kommer att bli något bra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Tänk er, Jar Jar fast med Disney... Det kan inte bli annat än katastrof.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ska dem nu göra något som har med star wars att göra så kan dem ju introducera Kyle katarn och göra en film löst baserad på jedi knight serien.

Kyle katarn har en historia som inte har berättats på film och som verkligen är värd att utforska.

Episode 7 kan ju inte handla om något annat i princip. Jag vill inte helst inte se någon annan spela Luke skywalker, Han solo, Leia Organaeller Lando Calrissian

Kalla mig nörd men vadfan ska vi se Zach Efron spela Luke skywalker då är det nackskott på dem som gäller!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Ohhhh nej........

Permalänk

Förstår att folket hatar lika mycket på disney som de gjorde när de icke existerande episoderna kom ut(1-3), men lite skärpning får det väl vara. Visst skall vi ta detta med en nypa, eller skopa, salt, men det betyder inte bara automatiskt att det kommer blir tjurskit. Att ha höga förhoppningar från Hollywood slutade jag med för ett bra tag sedan, men Disney, när de verkligen går som det skall, kan producera riktigt bra filmer faktiskt. Tar tidigare nämt Piraterna (Keira Knightley..<3) blev ju en hyffsad hitt, sedan så har vu ju bl.a allas tårfällare Lejonkungen samt den ganska episka Spirited Away, som disney också hade me o göra. Vi låter Disneyfolket ta sin lilla tid att se över detta noggrant, så kanske det blir bra. Visst inte lika bra som sw (actual episodes 4-6) kanske, men bra åtminstonne

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Keeper of Traditions

Disney kan väl antagligen ta bra mycket bättre hand om serien än vad Lucas kunnat de senaste tio åren... Så detta ser jag inget negativt med.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Någon som kan komma på ett annat skäl än pengar för att göra 1,2 elr 3 ??????,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ioskin96:

Någon som kan komma på ett annat skäl än pengar för att göra 1,2 elr 3 ??????,

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske dom gillar sitt jobb.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Detta kan bara bli bra om dem gör en film med Mark Hammill, Carrie Fisher och Harrison Ford som handlar om vad som händer sen... typ 30 år senare.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)