Permalänk
Skrivet av batman:

Listan med grejor den hittade.
http://i.imgur.com/EZpCW.png

Tror att du ska börja tänka lite mer på vilka hemsidor du går in på, och vad du laddar ner

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Listan med grejor den hittade.
http://i.imgur.com/EZpCW.png

Jäävlar, det var nog väldigt lägligt med en virussökning

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

Jäävlar, det var nog väldigt lägligt med en virussökning

Har tagit bort dem nu och startat om datorn, Men reklamerna är fortfarande kvar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Listan med grejor den hittade.
http://i.imgur.com/EZpCW.png

Asså du ser ju på själva namnen på virusen vad det är. Passwordstealer.. Vem döper ett virus/spyware till det? :S
Bort med skiten, sen kan du ju fundera över om att sluta besöka skumma sidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Har tagit bort dem nu och startat om datorn, Men reklamerna är fortfarande kvar...

Återställ till en punkt då reklamen inte fanns där?

Permalänk
Medlem

Ta väck alla tillägg på webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Ta väck alla tillägg på webbläsaren.

Har tagit bort alla på Google Chrome förutom adblocker
Körde CCleaner en runda också...

Fler bilder på de senaste:

Dold text
Permalänk

Ahahahahha priceless xDD

"Det är inget skämt!
Är du ett pucko eller geni?
Du är online nu!"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Rekordmedlem

Om datorn redan är besudlad med ohyra så kanske du kan köra en onlinescanning typ housecall eller liknande.
http://housecall.trendmicro.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det kan även löna sig att starta Windows i nerstängt läge. Den där där bara en del av drivrutinerna laddas. Ibland förhindrar detta att en del av virusen startar, därmed hittas de bättre.

Permalänk
Medlem

Något jag tycker kan vara smidigt är en enkel omformatering. Går fort sålänge man har lagrat sina grejjor på andra diskar än C:\. Monkey's tips! Bättre virusrensning än så är svårt. Sen ifall du fått dessa från diverse random downloads kanske det iofs kan vara läge att försöka rensa upp där med...

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Listan med grejor den hittade.
http://i.imgur.com/EZpCW.png

Vilket program använde du? Kanske lika bra att köra en scan för säkerhets skull

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Vilket program använde du? Kanske lika bra att köra en scan för säkerhets skull

Antar att han använde Malwarebytes Anti-malware some rekommenderades innan, men skulle inte råda dig att prova det, det gjorde jag, och det är uppenbarligen bara skit xD

Eftersökningen hittade den 14 infektioner! Kikade på vad det var, och allt från systersonens spel Skylanders, filer som kommer direkt från Activision.
Varför tror den att detta är malware kan man undra? Jo, alla filer den hittat heter nämligen något med Spyro, eftersom spelet heter Spyros adventure. Seriöst...den bara söker efter namn som "Spy", "Trojan" "Malware" och hoppas på att den hittar något? Hur kan någon rekommendera detta? xD

(Ja, även de i HKEY_Local är Spyro)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa hela tråden men verkar inte vara många här som vet vad FUD är :3

Permalänk

Är man inne på steam för länge så kanske det är dags att få den förlängd eller om man besöker sådana sidor som du kanske gjort:P näe skämt åsido det ser ut som virus eller som andra sagt tillägg dock har du Chrome kopplat till ditt googlekonto så installeras tillägget automatiskt osv på alla datorer du har det kopplat till, just à heads up!!!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hade jag haft sådan reklam hade jag inte velat posta min historik

fixa addblocker till google chrome om det är det du använder.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Antar att han använde Malwarebytes Anti-malware some rekommenderades innan, men skulle inte råda dig att prova det, det gjorde jag, och det är uppenbarligen bara skit xD

Eftersökningen hittade den 14 infektioner! Kikade på vad det var, och allt från systersonens spel Skylanders, filer som kommer direkt från Activision.
Varför tror den att detta är malware kan man undra? Jo, alla filer den hittat heter nämligen något med Spyro, eftersom spelet heter Spyros adventure. Seriöst...den bara söker efter namn som "Spy", "Trojan" "Malware" och hoppas på att den hittar något? Hur kan någon rekommendera detta? xD

http://i.imgur.com/2RNQA.png

(Ja, även de i HKEY_Local är Spyro)

HAHAH skämtar du eller??

http://www.symantec.com/security_response/attacksignatures/de...

Det är ju en äcklig toolbar!!

Den tror inte att det är malware den VET att det är addware.

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Medlem

sådana virus brukar lägga sig i C:\Users\"ditt datornamn här"\AppData\Local

var dock försiktig med vad du tar bort och även jag rekommenderar malwarebytes lilla antivirus

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Listan med grejor den hittade.
http://i.imgur.com/EZpCW.png

Snyggt, LillaNissen

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Skrivet av krillekernel:

HAHAH skämtar du eller??

http://www.symantec.com/security_response/attacksignatures/de...

Det är ju en äcklig toolbar!!

Den tror inte att det är malware den VET att det är addware.

På vilket sätt är .exe filen en toolbar? Den har ingenting med den att göra, förutom att komma från samma utgivare, och det är väl lite väl att kalla en toolbar för en infekterad fil, tycker du inte?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

En liten smula OT, men ändå inte...
Vmware/virtualbox med typ Ubuntu installerat är bra att ha om man vill slippa virus.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

På vilket sätt är .exe filen en toolbar? Den har ingenting med den att göra, förutom att komma från samma utgivare, och det är väl lite väl att kalla en toolbar för en infekterad fil, tycker du inte?

Varför? Addware är Addware och ska således bort från datorn. Datorn är ju infekterad med 7FaSSt. Varför tror du att MalwareBytes varnar? För att filerna börjar på Spy??

Du måste ursäkta mig,, men det gjorde min dag! Tack!!

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Skrivet av krillekernel:

Varför? Addware är Addware och ska således bort från datorn. Datorn är ju infekterad med 7FaSSt. Varför tror du att MalwareBytes varnar? För att filerna börjar på Spy??

Du måste ursäkta mig,, men det gjorde min dag! Tack!!

Fast det är ju inte det... och det är ingen infektion. Tror dessutom du menar Adware. Om detta vore adware så skulle det producera oönskade ads, vilket det inte gör.

Om detta gjorde din dag kan du inte haft speciellt roligt må jag säga, stackare :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Undra hur dom kan vet att du behöver förlänga din penis

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Fast det är ju inte det... och det är ingen infektion. Tror dessutom du menar Adware. Om detta vore adware så skulle det producera oönskade ads, vilket det inte gör.

Om detta gjorde din dag kan du inte haft speciellt roligt må jag säga, stackare :/

Toolbar = reklam, du kanske gillar och ha toolbars installerade inte vet jag, men det är inget jag skulle vilja ha installerat på min dator.

Självklart är datorn infekterad, varför så naiv?

Blev det jobbigt nu när du uppenbarligen sågade malwarebytes på helt fel grunder?? Spyro,,,,, hahahaah

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Skrivet av krillekernel:

Toolbar = reklam, du kanske gillar och ha toolbars installerade inte vet jag, men det är inget jag skulle vilja ha installerat på min dator.

Självklart är datorn infekterad, varför så naiv?

Blev det jobbigt nu när du uppenbarligen sågade malwarebytes på helt fel grunder?? Spyro,,,,, hahahaah

1. Toolbars är inga infektioner.

2. Programmet ger inga toolbars.

Om detta inte går in i ditt huvud vet jag inte riktigt vad jag ska säga

Naiv? Nej, det är inte naivt att säga att en toolbar inte är en infektion, speciellt när de inte finns.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast

Det är effektivare att bara fomratera och installera om.
Tiden det tar att rensa bort allt och felsöka, är längre än det tar att bara formatera hela C:-partitionen och installera om alla programmen och drivrutinerna. Reparationsinstallation kommer inte att hjälpa. Endast en ren installation av Windows är effektivt nog.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Måste tacka trådskaparen för originalbilderna! Skrattade gott åt bilden från Steam.

Permalänk
Skrivet av Voultner:

Måste tacka trådskaparen för originalbilderna! Skrattade gott åt bilden från Steam.

Haha! Den var fantastisk

Permalänk
Medlem

Prova ett varv med lavasofts adaware. Dock å brukar malware och adaware (programmen altså) hitta skit hos varandra om bägge programen är installerade samtidigt, förr var det så iallafall. Inget problem egentligen men ingenting är gratis utan dessa program spionerar bara lite på hur du surfar. Sen verkar just chrome vara källa till mycket ont med div addons som verkar installera sig själva.

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W