Permalänk
Medlem

Undvika DDOS?

Tja!

Behöver alla tips jag kan få in för att undvika DDOS-attacker.
Har hört en del olika tips, men vet inte vilket som är mest effektivt.
Vi är 10 personer som måste skydda oss.
Hittills har folk fått fram IP-adresserna genom våra skypes på något vis.
Jag vet att det är väldigt simpelt att få fram det genom skype, men jag vet inte hur.

Så ge mig alla bra tips ni har, gratis eller skydd som kostar spelar mindre roll, så länge det är ett 100%'igt skydd.

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

använd skype proxy. Har aldrig använt det men har hört om det.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av fffalk:

Tja!

Behöver alla tips jag kan få in för att undvika DDOS-attacker.
Har hört en del olika tips, men vet inte vilket som är mest effektivt.
Vi är 10 personer som måste skydda oss.
Hittills har folk fått fram IP-adresserna genom våra skypes på något vis.
Jag vet att det är väldigt simpelt att få fram det genom skype, men jag vet inte hur.

Så ge mig alla bra tips ni har, gratis eller skydd som kostar spelar mindre roll, så länge det är ett 100%'igt skydd.

Mvh Emil

Installera en separat brandvägg (inte mjukvara) och kör på Guardian som Auto-Bannar IP adresser efter 5 följande felaktiga pings.

Comodo Firewall (som är en mjukvara) kan hjälpa men är knappast ett 100% skydd. Den kan man ställa in på att ignorera icke efterfrågade pings. Dvs pingar någon dig så skiter datorn fullständigt i den, svarar inte ens med att portet är stängd. Utan utifrån tror man att dator inte existerar.

Får man fråga vad ni har gjort som gör att folk vill DDosa er?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Okej okej!
Tack för svaren!
Kan kolla upp lite mer om dom olika tipsen

Vi spelar World of Warcraft, och är ett av dom högsta teamen i Europa i RBG (Vet inte om det säger dig något). Men folk vill hur som helst pinga ut oss från spelet för att få oss att förlora. Det händer oftast när vi streamar spelen. Så jag antar att ddos'aren njuter av att se hans verk. På något sätt.

Men som sagt, tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Adda inte folk som du inte känner på skype! Du kan få en persons ip genom bara ha dem på kontakt listan.

Permalänk
Medlem

första gången jag hör någon hög rankad som snackar över skype. Testa mumble istället, skall vara svårare att ddosa via det

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Adda inte folk som du inte känner på skype! Du kan få en persons ip genom bara ha dem på kontakt listan.

Vad jag har hört så kan folk få reda på IP'n utan att man har accepterat dom på skype.
Men det kanske inte stämmer då? För isåfall är det ju lätt att undvika!

Skrivet av Galming:

första gången jag hör någon hög rankad som snackar över skype. Testa mumble istället, skall vara svårare att ddosa via det

Jadu, vad ska jag säga, vi är vana vid skype bara haha. Antar att mumble är ett bättre alternativ då. Men då lär man få hoppa skype helt eller?

Tack för svaren!

Permalänk

Du ska inte ens vara online på skype, det räcker att dom skickar en förfrågan till dig/er så får dom din/deras ip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fffalk:

Tja!

Behöver alla tips jag kan få in för att undvika DDOS-attacker.
Har hört en del olika tips, men vet inte vilket som är mest effektivt.
Vi är 10 personer som måste skydda oss.
Hittills har folk fått fram IP-adresserna genom våra skypes på något vis.
Jag vet att det är väldigt simpelt att få fram det genom skype, men jag vet inte hur.

Så ge mig alla bra tips ni har, gratis eller skydd som kostar spelar mindre roll, så länge det är ett 100%'igt skydd.

Mvh Emil

Om denna/dessa person(er) vet vad dom gör så kan du kyssa ditt nät hejdå. Finns ingen privatlina i världen som kan motstå en DDoS attack.. Det du ska göra är att ringa din ISP och be dom hålla koll på ipadressen du är tilldelad och sedan be dom byta den, och i värsta fall kan du ju lämna in en anmälan så sköter polisen resten.

Skulle dock inte dra in polisen om jag vore dig ;P

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Installera en separat brandvägg (inte mjukvara) och kör på Guardian som Auto-Bannar IP adresser efter 5 följande felaktiga pings.

Comodo Firewall (som är en mjukvara) kan hjälpa men är knappast ett 100% skydd. Den kan man ställa in på att ignorera icke efterfrågade pings. Dvs pingar någon dig så skiter datorn fullständigt i den, svarar inte ens med att portet är stängd. Utan utifrån tror man att dator inte existerar.

Får man fråga vad ni har gjort som gör att folk vill DDosa er?

Då ICMP-ping är stateless så kan man ju spoofa IP-adressen och därmed spärra godtyckliga IP-adresser med din "lösning". Inte bra alls.

Permalänk
Medlem

Du kan göra lite eller ingenting mot en dos attack. Det är din isp spm ska håntera det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Till dom som tror man måste ha personen på sin kontaktlista på skype för att få ip:n, kan bara upplysa er om att ni har fel
Jag kan få fram någons ip på 4 sekunder (förutsatt att jag vet skypenamnet )

Permalänk
Medlem

Städa din kontaktlista på Skype, och byt om möjligt IP (själv kan jag enkelt göra det genom att byta MAC på routern)

Skickades från m.sweclockers.com