Problem med Telenor

Permalänk
Medlem

Problem med Telenor

Problemet är löst! Allting står i 1a inlägget, tack till alla som svarat och gett mig råd och bra tips!

Har nu lagt in alla mail i 1a inlägget, och kommer göra det hädanefter också! Mailen ligger i kronologisk ordning givetvis.

Hej!

I augusti beställde jag något som kallas "Bredband Mellan" från Telenor. Fick då fel bredband av dom, ett "Bredband Stor".
Ringde upp dom så fort jag märkte detta (ungefär efter 2 dagar när jag läste papper om grejer de skickade med).
Killen i support sa att det är inga problem utan han skickar en returpåse så jag kan lämna tillbaka det, samtidigt undrade han om jag ville ha "Bredband Mellan" och de ville jag ju såklart så tecknar ett nytt abonnemang som han sa att man måste göra då det gamla kommer strykas när dom får in returpaketet.
Han sa även att det går bra att använda "Bredband Stor" tills jag får det jag ska ha.

Efter ca: 1 vecka kommer returpåsen och mitt "Bredband Mellan" ännu en vecka efter. Då skickar jag tillbaka "Bredband Stor", ringer dom och säger jag har gjort det. Får då svaret är att dom inte stryker abonnemanget innan dom fått in paketet och sett att allt är i sin ordning (inte trasigt/fattas saker). Visst tänkte jag varför inte, låter rimligt så tackade för hitills mycket bra support och tänkte att allt var ur världen.

Idag när det är dax för första räkningen så kommer det 2st. En för "Bredband Stor" och en för "Bredband Mellan". Tänkte självklart att något bara blivit fel hos dom så ringde och frågade varför jag får räkning för "Bredband Stor".

Svaret jag får är att mitt returpaket inte har kommit in. Då frågar jag om det verkligen är möjligt, för de första är det trån ett Telecom bolag och posten sköter väll deras försändelser exemplariskt antar jag? För det andra så kan det inte vara så att det inte hunnit komma fram eftersom det sändes för lite mer än 1 månad sedan.
Förklarar för tjejen jag pratar med att det från början har varit fel och jag inte vill ha något att göra med deras "Bredband Stor". Då säger hon att det inte finns något man kan göra än att betala räkningen och om man vill "köpa ut" det modemet som jag skickat tillbaka till dom (som de säkert fått men är för inkompententa att markera rätt och hitta) för att få bort abonnemanget. Jag frågade om hon inte har någon möjlighet alls att se om paketet ändå inte är hos dom eller uppackat o.s.v. Då undrar hon om jag har kollinr på det, men det har jag ju såklart inte. Hon säger att hon inte kan kolla vart paketer är då, Jag frågar om dom inte kan se kollinr på den returpåse som de skickat till mig (alltså kollinr mig ---> dom), men det kan hon tydligen inte heller.

Frågan är ju om det är Telenor eller posten som är inkompetenta. Jag gissar själv på Telenor då jag aldrig har haft problem med posten och har skickat och tagit emot paket senaste 7 åren utan något problem alls (ca: 15paket/år).

Det jag egentligen undrar, hur får jag rätt mot en ja jag kallar det faktiskt scam från Telenors sida? Finns ju inget nerskrivet utan allt är på tfn.
Och jag har ingen som helst lust att betala för något jag inte har, som dessutom är deras fel från början att denna situationen finns.

Tack på förhand! (=
Och STORT STORT tack till alla som tar sig tiden att läsa allting och dra slutsatser.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailandet:

Jag

Hej!

I slutet av augusti beställde jag ett "Mobilt bredband för hemmet Mellan" av er. Jag fick då fel bredband "Mobilt bredband för hemmet Stor", märkte detta efter 2 dagar och ringde till er.
Pratade med en trevlig och tillmötesgående kille som sa att vi ska lösa det. Han sa att han skulle skicka en returpåse till mitt "Mobilt bredband för hemmet Stor" eftersom han såg i erat system att jag fått fel (även tfn inspeling).
Han undrade även om jag ville ha "Mobilt bredband för hemmet Mellan" fortfarande och ja det ville jag ju såklart. Han sa att jag måste teckna ett nytt abonnemang med "Mobilt bredband för hemmet Mellan" (fast jag redan gjort det och fått fel) då det gamla kommer strykas när ni får in det jag skickade alltså "Mobilt bredband för hemmet Stor".
Killen sa även att det går bra att använda "Mobilt bredband för hemmet Stor" tills jag får det jag faktiskt tecknat abonnemang för utan extra kostnad.

Efter ca: 1 vecka kommer returpåsen och efter ännu en vecka det efterlängtade "Mobilt bredband för hemmet Mellan". Då skickar jag tillbaka "Mobilt bredband för hemmet Stor" och tror självklart att allt är ur världen och som det ska vara.

Idag var det tid för första räkningen på mitt "Mobilt bredband för hemmet Mellan", men till min förvåning så får jag 2st räkningar en för tidigare nämda och en för "Mobilt bredband för hemmet Stor".
Försöker ringa er under dagen men det något fel/störningar låter det som så väntar till kvällen.
Nu när jag ringde på kvällen så kommer jag fram och undrar då varför jag fått en räkning för "Mobilt bredband för hemmet Stor".
Tjejen jag pratar med säger att jag fortfarande har abonnemanget fastän jag för ca: 1 månad sedan skickat in det för det första fel utskickade "Mobilt bredband för hemmet Stor". Jag undrar såklart då varför och får svaret att ni inte fått in paketet.
Då undrar jag om det inte går att kolla vart det är i sådana fall. Svaret jag får är att hon vill ha kollinr som stod på "returpåsen", detta har jag såklart inte. Då säger hon att det inte finns något som går att göra utom att jag får lösa ut "Mobilt bredband för hemmet Stor" med andra ord betala för något jag inte ska ha och ni skickat fel.

Jag tycker det är väldigt dålig stil att ge kunden detta bemötande när:

1. Jag har fått fel produkt från början (Ni har bara inspelat när jag köper "Mobilt bredband för hemmet Mellan").

2. Ni tar inget som helst ansvar fastän det är ni och inte jag som har gjort fel.

3. Bemöter kunden på ett värdelöst sätt fastän ni har gjort fel och jag fortfarande har ett litet förtroende till företaget Telenor (Tjejen).

Jag har skickat in allt jag ska, som jag egentligen inte skulle skickat in om inte ni gjort fel från början. Jag vill inte ha något att göra med erat "Mobilt bredband för hemmet Stor", och ska inte betala något abonnemang jag inte har eller lösa ut något jag inte har och aldrig vart meningen jag skulle ha.

Jag hoppas verkligen att detta ärendet bara är ett enda stort missförstånd och att jag bara behöva betala för det jag tecknat abonnemang för, alltså inget "Mobilt bredband för hemmet Stor" utan "Mobilt bredband för hemmet Mellan".

Namn: David XXXXX
Pers nr: XXXXXX-XXX
Tfn: 073XXXXXX

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telenor

Hej David!

Tack för ditt e-mail!

Jag får börja med att be om ursäkt att det har blivit problematiskt i och med att du fått ut fel produkter.
Den första fakturan som har skickats ut till dig på 198 kronor har blivit krediterad av en kollega vid telefonkontakt med oss.
En förutsättning för att abonnemanget ska ångras och avslutas är att vi får tillbaka produkterna och som jag kan se så har det inte inkommit något bredband.
Det jag rekommenderar dig till att göra är att kontakta Posten du fick hjälp att skicka tillbaka produkterna av och be dem leta fram kollinumret på paketet. Genom kollinumret kan man söka upp vart paketet befinner sig.

Om du har några andra frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på Kundservice.
Du finner våra kontaktuppgifter på http://www.telenor.se/privat/kundservice/kontakta-oss/index.h...

Vi har öppet dygnet runt, året om.

Med vänlig hälsning
Sebastian Svensson

Telenor Sverige AB
Kundservice

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag

Hej igen!

Jag ska imorgon gå och se om man kan få ut kollinr hos det postombud där jag skickade, dock om det inte går, hur har ni tänkte att lösa problemet?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telenor

Hej David!

Tack för ditt e-mail!

Vi har då inte möjlighet att godkänna någon ånger om den inte inkommer till oss, det är ditt ansvar som kund att varorna skickas tillbaka till oss. Men en ånger kan ta sin tid att gå igenom så frågan är när exakt du skickade in varorna till oss?

Om du har några andra frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på Kundservice.
Du finner våra kontaktuppgifter på http://www.telenor.se/privat/kundservice/kontakta-oss/index.h...

Vi har öppet dygnet runt, året om.

Med vänlig hälsning
Axel Johansson

Telenor Sverige AB
Kundservice

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag

Hej!

Som jag i tidigare mail skrivit så skickade jag iväg "Mobilt bredband för hemmet Stor" så fort jag fick de varor jag faktiskt har ett avtal med er om. Har nu kunnat räkna på att returen skickades mellan den 17 - 23e september, veckan efter jag fick den faktiskt beställda varan.

Ni bör ha fått in paketet vid det här laget, som tidigare nämnt har jag inte heller nogot kollinr och postombudet bad mig komma tillbaka i veckan.

I varje fall så är det dessa uppgifter jag har om paket:

Skickat till serviceverkstad i Malmö

Paketet är specat till 1kg

Innehållet var komplett med sim-kort, instruktionsböcker, allting

Jag vill att ni tar en ordentlig titt på allt ni fått in till denhär serviceverkstad/plats i malmö vart man skickar returer och kollar på sim-kort nummer då ni har möjlighet att identifiera det jag skickat in med hjälp av det
(ja det finns andra sätt än kollinr). Det framgår här i era "Allmäna Villkor" att ni kan göra det:

"9.1 Telenor är personuppgiftsansvarig för behandlingen av Kundens person-, kundoch
trafikuppgifter Kunduppgifter som t ex namn, personnummer, adress, uppgifter om
använda kommunikationsnät och omfattningen därav, uppgifter om ingångna avtal och
Tjänster, samt om Kundens användning av dessa. I syfte att upprätthålla en god kund- och
registervård kan Telenor komma att komplettera personuppgifterna genom inhämtning från
Allmänna villkor
Allmänna villkor - Konsument - för Tjänster hos Telenor Sverige AB
Giltiga fr o m 2012-07-01
privata och offentliga register, t.ex. uppdatering av adressuppgifter med hjälp av statens
person- och adressregister, SPAR."

Om ni tar en extra titt i era system kommer ni också att se att jag inte använt "Mobilt bredband för hemmet Stor" på ca: 1 månad.
Jag vill inte ha ett svar där ni säger att ovanstående inte är möjligt att genomföra, för det är det. Det står i era "Allmäna Villkor", och ja, detta går både att göra elektroniskt och fyfiskt.

Sen så påstår ni helatiden att jag har ett avtal med er för "Mobilt bredband för hemmet Stor".

Jag vill gärna ta del av detta avtal i en av dessa former:

Min egenhändiga underskrift på papper (skriftligt avtal, kopia går bra)

Inspelning på telefon (muntligt avtal)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telenor

Hej!

Tack för ditt e-mail!

Vi kan dock inte finna någon inkommen retur ännu.
De kan ta upp till drygt 30dagar innan en retur går igenom och du får bekräftelse hemskickat på det när den gått igenom.
Om du skickade returen mellan den 17-23september så bör vi få in returen i vårat system om ca 1-2veckor.

Om du har några andra frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på Kundservice.
Du finner våra kontaktuppgifter på http://www.telenor.se/privat/kundservice/kontakta-oss/index.h...

Vi har öppet dygnet runt, året om.

Med vänlig hälsning
Jessica Andersson

Telenor Sverige AB
Kundservice

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag

Hej!

Jag har nu tagit reda på mitt kollinr och det är 69270671917SE. Detta är det enda paket som postats till er från "Eksjö Willys postombud" under den veckan jag kan ha gjort det.
Därför kan det bara vara "Mobilt bredband för hemmet Stor" som jag felaktigt fått från början.

Det är verkligen dålig stil att ljuga rätt upp i ansiktet nästan om att ni inte har fått in något eller kan se att ni fått in något. Om ni vid era datorer inte har möjlighet att se detta kan det inte vara så svårt att slå en signal till eran serviceverkstad för att dubbelkolla!

Jag kräver att mitt avtal för "Mobilt bredband för hemmet Stor" avslutas omedelbart! Och råka nu inte avsluta mitt "Mobilt bredband för hemmet Mellan" då det vill jag gärna ha kvar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Telenor

Hej David!

Tack för ditt e-mail!

Returen lades in i systemet och abonnemanget blev hävt den 22 oktober och är nu avslutat.
De fakturor du fått hem har blivit makulerade.

Jag uppdaterar din adress på ditt Bredband Mellan-abonnemang.

Om du har några andra frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på Kundservice.
Du finner våra kontaktuppgifter på http://www.telenor.se/privat/kundservice/kontakta-oss/index.h...

Vi har öppet dygnet runt, året om.

Med vänlig hälsning
Annika Hankvist

Telenor Sverige AB
Kundservice

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kort och gott så hade dom fått in paketet redan den 25e september (1 månad sedan), men är så inkompetenta att de inte kan se det själva.
Enda anledningen till att jag har deras bredband är för att det är de enda mobila bredband ja kunde hitta utan begränsad data trafik, och är tvungen att ha mobilt bredband då jag förflyttar mig väldigt mkt (om någon nu undrar vf).

Jag kommer aldrig rekommendera telenor till någon om man inte har den situation som jag har, att det är ett måste.
Har engång i tiden vart i kontakt med telias support, visst den gick väldigt segt, men fungerade iaf.
Alla bör passa sig för Telenor! Scam företag på hög nivå, det den enda slutsats jag kan ta utifrån detta iaf.
Om jag skrivit otydligt så är det såhär att allting har löst sig.

Ett stort tack till alla som tagit sig tiden att läsa allting och rekommenderat bl.a "fairshopping". Tyvärr så va den sidan nere verkar de som i några dagar, för kunde inte komma åt den varken hemifrån eller från skolan, men ska verkligen användas nästa gång det blir något sådant problem (=

Lägger in alla mail som jag / Telenor skickat
Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Om du fått en påse från Telenor som du skall använda för att returnera en vara så är ärendet rimligen mellan posten och Telenor.
Låter precis like smarta som spelbutiken som skickar varor utan att de går att trackas för att spara pengar.
Snabbaste sättet att lösa problem om ett vanligt samtal inte fungerar (du kan pröva ett par ggr då det normalt är "support-lotteri" hos telekom operatörerna) är att skriva på fairshopping.

Permalänk
Medlem

Tänkte nästan att det inte är något jag har med att göra utan dom för lösa i sådana fall. Tack för tipset på sidan (=! Kommer kanske användas till veckan om dom inte är medgörliga. Har precis skickat detta mail till dom:

Alla mail ligger i 1a inlägg nu.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Fick du inget inlämningskvitto hos postombudet? Det är ju lätt att bara slänga ett dylikt, men om inte annat så har du ju lärt dig att det är värt att spara på sådana tills man verifierat att paketet kommit fram.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ett tips är att skaffa Mobilt bredband Maxi Fri surf (249:- i månaden och du får 80 Mbit/s) samma som bredband mellan i princip.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

Fick du inget inlämningskvitto hos postombudet? Det är ju lätt att bara slänga ett dylikt, men om inte annat så har du ju lärt dig att det är värt att spara på sådana tills man verifierat att paketet kommit fram.
Skickades från m.sweclockers.com

Jo det klart jag fick, men trodde som sagt allt var ur världen och slängde det rätt så fort. Ska gå till posten och se imorgon om jag kan plocka ut det pånytt eller få kollinr på de skickade paketet. Tror du/ni det går?

Detta fick jag som svar av dom:

Alla mail ligger i 1a inlägget nu!

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Jag tycker själv att problemet är deras eftersom de skickat fel grejer, och ger mig inga instruktioner om att spara kollinr eller något. Fkn scam företag.

Deras fel att de skickade fel till att börja med, men eftersom posten på många orter i Sverige är högst inkompetent med paket och post som försvinner så är det alltid bra att spara kollinummer.
Senast i somras så tog det för mig 1½ månad för ett rekommenderat brev att skickas från Borlänge till Stockholm.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Gick till mitt postombud nu på kvällen ändå och frågade om det gick, även dom ville ha kollinr som jag misstänkte. Men dom va trevliga nog att säga att det finns faktiskt en liten chans att få ut det, dock så jobbar inte han (någon kontorist) på helger utan endast vardagar mellan 8 - 17. Så ska gå på onsdag (går i skolan mån/tis) och se om det kommer gå att få ut något, är dock väldigt tveksam.

I varje fall, är det någon som vet hur det är rent rättsligt? Alltså enligt lag om det är såhär:

1. Jag har beställt vara/tjänst och fått fel.

2. Har skickat tillbaka det men det har inte kommit fram.

3. Kan inte bevisa det mer än att dom faktiskt kan se att jag inte använt varan sen det datum jag skickade det (data trafik, minns
inte datum) och dom är hjärtligt välkommna att komma hem till mig och leta om dom vill.

4. Punkt 3 bör bevisa att det inte är jag som scamar?

Bör inte detta vara en tvist mellan posten och Telenor som "Ibymafayhas" skrev eftersom jag fått fel grejer och det är deras egna "klisterlapp" med adress å kollinr och allting? Inte något jag fixat fram?

Tack för svaren hittills (=!

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Gick till mitt postombud nu på kvällen ändå och frågade om det gick, även dom ville ha kollinr som jag misstänkte. Men dom va trevliga nog att säga att det finns faktiskt en liten chans att få ut det, dock så jobbar inte han (någon kontorist) på helger utan endast vardagar mellan 8 - 17. Så ska gå på onsdag (går i skolan mån/tis) och se om det kommer gå att få ut något, är dock väldigt tveksam.

I varje fall, är det någon som vet hur det är rent rättsligt? Alltså enligt lag om det är såhär:

1. Jag har beställt vara/tjänst och fått fel.

2. Har skickat tillbaka det men det har inte kommit fram.

3. Kan inte bevisa det mer än att dom faktiskt kan se att jag inte använt varan sen det datum jag skickade det (data trafik, minns
inte datum) och dom är hjärtligt välkommna att komma hem till mig och leta om dom vill.

4. Punkt 3 bör bevisa att det inte är jag som scamar?

Bör inte detta vara en tvist mellan posten och Telenor som "Ibymafayhas" skrev eftersom jag fått fel grejer och det är deras egna "klisterlapp" med adress å kollinr och allting? Inte något jag fixat fram?

Tack för svaren hittills (=!

Hej!

Jag är ganska säker att på dessa retur sedlar som skickas ut så står det klart och tydligt att man måste spara kollid/kvitto från posten för att kunna säkerställa att man verkligen har skickat det. Både för din och Telenors säkerhet. Alla operatörer har det på detta sätt. Får du inte fram kollid/kvitto på din retur så ligger du lite illa till. Dom har ett avtal på detta abonnemang med dig och du har inget bevis alls om att du har skickat in produkten i retur.

//Dezent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezent:

Hej!

Jag är ganska säker att på dessa retur sedlar som skickas ut så står det klart och tydligt att man måste spara kollid/kvitto från posten för att kunna säkerställa att man verkligen har skickat det. Både för din och Telenors säkerhet. Alla operatörer har det på detta sätt. Får du inte fram kollid/kvitto på din retur så ligger du lite illa till. Dom har ett avtal på detta abonnemang med dig och du har inget bevis alls om att du har skickat in produkten i retur.

//Dezent

Då är det mycket möjligt att jag helt missat det =(!
Hoppas verkligen att dom på mitt lokala postkontor kommer kunna få fram det, eller att paketet på något sätt kommer fram till Telenor.
Det verkligen skit att när det väl gäller något viktigt så funkar det plötsligt inte :S Lite konstigt...

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Skrivet av Dezent:

Hej!

Jag är ganska säker att på dessa retur sedlar som skickas ut så står det klart och tydligt att man måste spara kollid/kvitto från posten för att kunna säkerställa att man verkligen har skickat det. Både för din och Telenors säkerhet. Alla operatörer har det på detta sätt. Får du inte fram kollid/kvitto på din retur så ligger du lite illa till. Dom har ett avtal på detta abonnemang med dig och du har inget bevis alls om att du har skickat in produkten i retur.

//Dezent

Oavsett så har dem inget avtal där han har godkänt bredband stor. Att skicka fel är inte juridiskt bindande och de kan dra det hur långt som helst och kommer förlora i alla fall...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezent:

Får du inte fram kollid/kvitto på din retur så ligger du lite illa till. Dom har ett avtal på detta abonnemang med dig och du har inget bevis alls om att du har skickat in produkten i retur.

Hela grejen är ju att de INTE har ett avtal med TS angående detta abonnemang.

-----------------------
@TS:

"Vi har då inte möjlighet att godkänna någon ånger om den inte inkommer till oss..."
"En förutsättning för att abonnemanget ska ångras och avslutas är att vi får tillbaka produkterna..."

Härligt att de inte inser skillnaden mellan att de gjort fel och att du ångrat dig.
Lycka till med det sisyfosarbete du kommer ha med att få dem att fatta att du inte avtalat om detta abonnemang med dem.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Lägg ut ärendet på www.fairshopping.se, så brukar det bli fart på dem.

Permalänk
Medlem

Åh, detta känns bekant. Jag vet precis vad du går igenom, jag har haft ett liknande problem med dem tidigare.
Helt jävla hopplösa! Precis som 'Morgan' skrev så är nog fairshopping det bästa stället att vända sig till, och/eller ARN.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

En sak som slog mig, om de inte själva vet vilket paket som är ditt, hur gör de då för att veta att det du skickat tillbaka har kommit in? Finns det serienummer på modem eller något de går på i sådana fall?

Hur som, gör som vi sagt och lägg upp ärendet på fairshopping så löser det sig inom 48h, tyvärr det enda sättet att reda ut saker ordentligt idag då "vanliga" supporten är helt inkompetent oavsett operatör. Be även i det inlägget att du skall få ljudfilen på beställningen samt papperskopia på det.
Eftersom de inte har det är de helt körda.

Säger de nej på fairshopping så kontakta din kommuns konsumentvägledare, de kommer då driva ärendet åt dig förhoppningsvis, och följer inte företaget svensk lag så borde dem istället för du själv kunna dra dem inför rätta, och där drar de sig givetvis ur då de inte har något avtal.

Permalänk
Medlem

Stort tack till er alla som svarat! Läs i slutet på 1a inlägg, där står allting om hur det löste sig och hur värdelösa Telenor är (=

Sweclockare är verkligen att lita på!

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom