War Z det nya "stora" zombie spelet.

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Gör precis likadant Man måste ha tålamod. Ligger alltid i minst 2 - 4 min innan jag går in i en större stad.

WarZ är, som jag sagt innan, precis som DayZ. Samma problem med pvp, men fortfarande, faktiskt inte så likt L4D som jag personligen trodde först.

Verkligen värt ett test om du gillade DayZ

Jo, jag ger det en chans Håller på att ladda ner det nu.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo...

Sen säger jag inte att jag är emot banditer, det är en stor del av spänningen, men det är stor skillnad mellan en bandit och en griefer, och andelen bandits är faktiskt extremt liten i DayZ. För mig är en bandit någon som försöker överleva genom att ta av andras arbete. Träffar du någon som hittat ett vapen du vill ha, och du dödar dem för att ta det är du en bandit, dödar du någon för att få ett fordon eller har slut på mat och du dödar någon för att ta deras mat är du en bandit.

Har du själv ett AS50 och ser en stackare som springer runt med en brandyxa, och du blåser skallen av honom är du inte en bandit, du är en griefer. Du skjuter inte för att du känner dig hotad eller för att du behöver något som han har, du skjuter för att det är kul, det är kul att sabba för den andra personen. Detta är vad jag inte gillar, mest kanske för att jag har svårt att förstå vad som är så roligt med andras olycka.

För fasen, finns det alltså fler som resonerar som mig? Bra skrivet.

Fattar inte varför spel som i grunden har ett riktigt spännande upplägg alltid blir en ren death match-shooter. Det kanske är mentaliteten online som styrt åt det hållet, så varför är inte spelutvecklarna mer angelägna att balansera upp det? Spelar visserligen ingen roll eftersom det säljer ändå...

Permalänk
Medlem

Första epic-moment i WarZ inträffade nyss!

Har min trevliga sniper och står ute i skogen utanför den stora staden. Ser 3 personer som står i fönstret och kikar.
Första skottet som någonsin avlossas, som jag missar. Dem verkar dock inte förstå att jag skjuter mot dem eller
verkar inte rädda. En snubbe ställer sig i fönstret och knäpper han rätt i huvudet. Det går en viss tid
innan någon av dem känner sig manad att gå. En kille går ut ur huset och försöker går mot mig.
(Dem har ingen aning var jag är)

Jag knäpper han så fort han går runt hörnet. Då började rushen mot looten med en kula kvar i snipern. När jag är framme hör jag en ivrig pojke uppe på taket som går. Som tur har hans snälla kompis en pistol med ammo plockar upp den och går in i huset. Nu vet jag att han hör mig så jag rushar runt hörnet där jag vet att han står i trappen. 5 Snabba skott och han faller mot marken.

Gött! Lootet var: "Alice pack", Massa pistoler, shotgun, medkits osv. Dessvärre så blir jag disconnectad av någon konstig anledningen och hinner inte plocka upp allt loot Aja gutt var det!

Permalänk

Okej, håller på att göra första gubben nu, första tankarna är att det skulle varit bra om man kunde ha Austins tröja på Vincent, hatar hans fula väst. Alla tjejens ansikten ser dessutom helcreepy ut.

Lol, har de jobbat på detta i 2 år tycker jag riktigt synd om dem xD Animationerna är ju rent ut sagt pinsamma, får se om det fixas senare Råkade dricka upp min läsk det första jag gjorde, trodde man kunde equippa genom att trycka på 4an, men det gick visst inte för sig xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Har spelat lite till och från nu i helgen och jag vet inte vad jag ska tycka riktigt.
I början så tyckte jag att det så fräscht och spånnande ut men...
Spelet känns lite tomt och väldigt ofärdigt, om dom har utvecklat detta spelet i ett par år och inte bara moddat war.inc så ska jag äta upp mina kalsonger

Alla mina sessioner har sett likadana ut än så länge.
Spawnar vid samma by, springer och letar loot som knappt finns, blir skjuten av random bandit.

Är ingen dayz fanboy men.....

Permalänk
Medlem

Skall väll ändå sägas att detta är en tidig alpha release, och att beta releasen ser ut att vara planerad till 30 oktober.

Gissar många stora ändringar kommer komma då, samt nu i veckan öppnas kartan Colorado upp mer, så då kommer det inte bli lika "trångt" bland dom vapen / spawn ställen som det är nu.

Själv gjorde jag nästan i byxan precis. Smugit genom skogen länge för att komma till Safe Zone. Från ingenstanns, smäller det av ett sniper skott. Enda jag vet är att skottet kanske var bara några meter ifrån mig, men klarade mig faktiskt och fick loggat ut Tänker inte lämna min loot on en random noob bandit som ville ha min kikare!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk

Spelade några timmar igår, och kan ju inte säga att jag hade speciellt kul, känns som att alla städer ser likadana ut, och ger inte samma känsla av frihet som DayZ gör, sen kände jag mig aldrig det minsta paranoid. Första gången jag dog var av att stå för nära en vägg till ett hus, och blev på ett slag ihjälslagen genom väggen, av en zombie som tydligen var på insidan.

Tycker för övrigt det var rätt kasst att fullt hp innebär att man kan ta typ 3 slag innan man dör, tyckte mycket bättre om hur DayZ hade hanterat detta också. Sen blir det väldigt mycket lättare när man bara kan hoppa upp på en bil eller en låda och då vara säker från zombies.

Måste dock erkänna att det var lite kul att spela på natten, bli jagad av en bandit som låtsas att han är friendly, virra bort honom i en stad, kasta en vit chemlight vid ett hus, som får honom att tro att det är min ficklampa, locka honom dit, och sen smyga upp bakom honom för att dunka ner honom med en hammare och sno hans saiga shotgun.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Någon som har en key att skänka?

Permalänk

99987a;12814374]Någon som har en key att skänka?[/QUOTE]

Vad jag vet ges inga keys till alphan ut, utan du måste köpa spelet för att få spela. Tror inte speciellt många köper spelet för att sen ge bort det, skulle vara om de tröttnar direkt då

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

De som köper får 3st keys att ge, tror det är till betan som börjar 31 oktober.

Permalänk

Hahahah alltså seriöst xD Har jag min crossbow i tredjeperson ser man klart och tydligt ett enormt sniperscope, kollar jag i första person har den inget scope alls, och trotts att jag inte har något ammo till den ser man klart och tydligt att det sitter en pil i den.
Aja, det är ju gjort för att vara DayZ för dem som bara gillar att skjuta andra survivors, dvs COD/BF3-edition, så är väl inte så förvånande att de inte bryr sig om detaljer

Lite märkligt att de bara har sin alpha i 16 dagar måste jag säga, bara 10 dar kvar nu, så bäst de sätter fart

Seriöst, är ju så grovt mycket hjärndött dödande här, även i de första småstäderna får man ducka för sniperkulor, och vara riktigt försiktig för att inte få skallen spräckt av en hammare (bara jag som tycker det är skumt att 3 kulor från en pistol inte dödar dig, men 3 slag med en hammare gör det?), trotts att man just spawnat och inte ens har en chokladkaka någon kan vilja sno.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madmoremax:

Synd att spelet redan är sönderhackat.
http://www.youtube.com/watch?v=wpw3CGp0GQc

Gick antagligen fort att få fram eftersom det är ett gammalt spel som är moddat eller något sådant. Tråkigt eftersom hackers skulle vara största skälet att välja ett alternativ till DayZ och nu försvann det skälet.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Gick antagligen fort att få fram eftersom det är ett gammalt spel som är moddat eller något sådant. Tråkigt eftersom hackers skulle vara största skälet att välja ett alternativ till DayZ och nu försvann det skälet.

Man får hoppas att de fixar det. De har själva sagt att de ser vilka som fuskar, och kommer att banna dem.

Visa signatur
Permalänk

Kan inte se klippet. Får hoppas de löser det.

För tillfället hoppas jag mest att de löser att jag blir disconnectad från servern och kommer tillbaka till survivor skärmen efter en minut. Oavsett om jag springer i skogen eller skall plocka upp lite småloot i något hus.

Permalänk

Kollat runt,men är som en blind höna förmodligen. Man ska tydligen kunna ta pengar ibland av zombies när man haft ihjäl dom, alla har väl dock inte nåt på sig, men måste man leta igenom dom på nåt sätt? Jag lyckas inte hitta cash iaf.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk

Enligt vad jag vill minnas när jag skummande igenom WarZ forumet så droppar de pengarna som folk droppar utrustning... det skall synas. Inte hittat några pengar själv dock.
Brukar inte hinna ha ihjäl så många Z innan det kommer nån och drar en ficklampa i bakhuvudet på mig

Permalänk
Skrivet av swesoldier:

Kollat runt,men är som en blind höna förmodligen. Man ska tydligen kunna ta pengar ibland av zombies när man haft ihjäl dom, alla har väl dock inte nåt på sig, men måste man leta igenom dom på nåt sätt? Jag lyckas inte hitta cash iaf.

Pengar droppas av sk "boss-zombies". Dvs, de är lite starkare och svårare att döda än de vanliga.

Visa signatur
Permalänk

Ser man någon skillnad på "bossarna" och vanliga Z´s?

Permalänk
Geeks Gaming

Vi kommer ha en liten spelkväll nu på Onsdag kväll runt typ 19-20 tiden på mumble
Spela lite mer organiserat
Alla är välkomna

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Kan man spela utan krasher var 10:e minut nu?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Geeks Gaming

Ingen aning... har inte spelat de än. Men dom jag vet som spelar de har inga problem med de.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Kan man spela utan krasher var 10:e minut nu?

Spelat bra många timmar och har aldrig fått en enda krasch.

Permalänk

Har spelat rätt mkt nu i helgen nu och har inte några större problem med krascher och dylikt.
Har samma love/hate förhållande till detta nu som dayz.
Men lite småkul är det allt

Permalänk
Medlem

Någon som har en guest key man kan få? vore väldigt schyst, får inte lön fören nästa månad så jag tänkte iallfall om någon har en nyckel över så vore det väldigt snällt )

// fattig student

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

någon som har en nyckel över? vi är 4 pers som lirar atm, ni får gärna spela med oss, men våran m8 har ingen nyckel :/ ( vi har alla våra utdelade) PM!

Permalänk

Detta var då det sämsta jag någonsin sett.

Att de ens vågar jämföra sig med DayZ's alpha är otroligt.
Finns ingenting jag gillade med detta. Dåligt gjort och förbaskat äckligt "spel".

DayZ's zombies är mycket bättre gjorda, både vad som gäller hur de navigerar och animationer osv.
Om ni inte har en nyckel, skatta er lyckliga.

Permalänk
Medlem

De roliga är att de mest av alla WarZ hatare hatar spelet för att de köpt Arma2 vilket är urkasst för en MOD, DayZ som är OK...
Sen ljuger de för sig själva o säger att WarZ är skit för att känna sig trygga med Arma2 köpet.

WarZ är ett lovande spel. Vapen, loot, område, grafik, det har ett perfekt sammankoppling.
DayZ är bra, men en mod. Vilket snart blir ett Solo spel som är baserad på Arma motorn. Jag gillar DayZ, men hatar de livlösa rörelserna. De enda som är bra med DayZ är grafiken, kanske. Hatar att saker o ting ska spawna på bestämda platser som oftast är överbemannade. I WarZ hittar du mat t.ex. vid hus och affärer. Vapen vid polisstationer/bondgårdar kanske. Alltså mer bestämda o fina spawns. WarZ har vart i alpha i snart 2 veckor. Och jag erkänner att de kommit väldigt långt då jag spelar sen dag ett.

Du förlorar även allt i WarZ när du dör, som i DayZ. Stats du behåller är hur många zombies du dödat/spelare saksamma. Inte direkt att någon ser dina stats.
Men DayZ har inte lika bra zombie/miljö ljud. De har inte lika bra animationer. Seriöst, Arma 2 motorn, Soldater springer som om de försöker fånga äpplen med armarna.

Saken är den att man kan klättra på stegen i DayZ, inte än i WarZ. Men de är inte DayZ som får spelet o kunna göra de utan motorn.
Även är blir DayZ begränsad, då man inte kan lägga in något motorn inte kan hantera.

WarZ kommer snart med klättring, simmande, o allt annat.
Claner/Stronghold/friendlist/En ny del av kartan och massa annat släpps nu på fredag. Spelet patchas även dagligen.
Spelet har vart ute i exakt 16 dagar nu och de har kommit bra mycket längre än vad DayZ gjorde i sina första 20 dar i alpha.
Ja har båda spelet, och jag kanske låter som en WarZ fanboy, men jag "tror" att WarZ har mycket mer potential än DayZ.

Så sluta med era hat bara för ni slösa 250 spänn på ett spel för en mod. Och Jag förstår inte varför man ens tar upp DayZ i en WarZ tråd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pl4yGround:

Vad har man att överleva för om man ändå kan spara sin karaktär och inte behöver bry sej om att förlora sin gear eller liknande? vad blir poängen med spelet då?

Jag funderar lite på det också. Om man som du säger, inte förlorar det man har på sig, kommer ju alla att till slut springa runt med massiva supervapen och dominera allt. Lägg sen till "Pay to Win", så har vi ett spel där det kommer bli helt omöjligt för nya spelare att få ett fotfäste i världen. Jag skulle inte vilja vara den nya spelaren iallafall...

...men det hade varit skoj att testa på ett nytt spel som inte heter World of Warcraft.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag funderar lite på det också. Om man som du säger, inte förlorar det man har på sig, kommer ju alla att till slut springa runt med massiva supervapen och dominera allt. Lägg sen till "Pay to Win", så har vi ett spel där det kommer bli helt omöjligt för nya spelare att få ett fotfäste i världen. Jag skulle inte vilja vara den nya spelaren iallafall...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju klart man förlorar det man har på sig om man dör?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Det är ju klart man förlorar det man har på sig om man dör?

Jag fick ett helt annat intryck när jag läste första sidan med inlägg, någon saxade information om spelet och dess "casual/hardcore" upplägg. Något i stil med: "det du har på dig förlorar du inte om du dör", fast jag kanske tolkade det fel.

Skickades från m.sweclockers.com