Apple släpper Imac 2012 med ny design

Permalänk
Skrivet av heatm:

EDIT: Eller skaffar sig en designmedveten flickvän

En s.k. make-up-slathered horse-beast?

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobsen:

För sist jag var på föreläsning i både NEK och FEK så är värdet på en vara eller tjänst det någon är villig att betala för den.

Helt korrekt, verkar dock inte vara många som förstår innebörden av värde.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Skrivet av Jobsen:

Det är för att jag bryr om mig vad fan jag vill. Varför bryr du dig om vad jag bryr mig om? Det spelar fasiken ingen roll för dig?

Utseendet spelar så mycket roll som jag säger att det gör. Min plånbok, mina val.

Tur att man tjänar så pass att man upprätthålla stil, klass och god smak.

Men du kanske går klädd i djurhudar och äter med händerna på restaurant? Maten ska ju ändå ner i magen?

Sen får man sig ett gott garv när folk spammar "Du d e överpris köp en koreaskärm från ebay och ät micromat och bo i husvagn allt annat e överpris ät bara billigaste på donken och bränn sprit hemma och gör vin i badkaret man sparar fett me deg på d!!!! Pirata windows o alla filmer o kolla på CRTn i källarn, alla som inte bajsar i skogen är snobbar som pyntar överpris för bajs HAHA ni e så lurade av USA och illuminati och Apple och kapitalet och reklamen.. och.. moderaterna!!!!"

Nu är du.. vadå? 11-12 år? Men när du blir större, tjänar egna pengar och mognar kommer du få perspektiv på det här med vad andra gör på fritiden och vad andra lägger sina pengar på.

Diksussionsnivån sänktes verkligen i samband med att SweC-medelåldern landade på 10,5.

Usch, du tappade alla kvalifikationer att kalla någon omogen med det inlägget. Att spendera ekonomiskt är en viktig egenskap enligt mig. Men vad som är viktigt och vad man behöver är upp till var och en. Nu så hänvisar inte jag till Apple-produkter utan generellt, för om någon tycker det är viktigare med prestanda än design så ska man inte dra han över en kamm till någon white trash. Precis som man inte ska dra alla som föredrar ergonomi, design över prestanda till någon dum hipster.

Stil, klass och god smak är subjektivt och det finns nog många som skulle skratta åt dig om de kände dig och hur du utmärker dig själv över internet, anonymt, där vi diskuterar hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobsen:

Det är för att jag bryr om mig vad fan jag vill. Varför bryr du dig om vad jag bryr mig om? Det spelar fasiken ingen roll för dig?

Utseendet spelar så mycket roll som jag säger att det gör. Min plånbok, mina val.

Tur att man tjänar så pass att man upprätthålla stil, klass och god smak.

Men du kanske går klädd i djurhudar och äter med händerna på restaurant? Maten ska ju ändå ner i magen?

Sen får man sig ett gott garv när folk spammar "Du d e överpris köp en koreaskärm från ebay och ät micromat och bo i husvagn allt annat e överpris ät bara billigaste på donken och bränn sprit hemma och gör vin i badkaret man sparar fett me deg på d!!!! Pirata windows o alla filmer o kolla på CRTn i källarn, alla som inte bajsar i skogen är snobbar som pyntar överpris för bajs HAHA ni e så lurade av USA och illuminati och Apple och kapitalet och reklamen.. och.. moderaterna!!!!"

Nu är du.. vadå? 11-12 år? Men när du blir större, tjänar egna pengar och mognar kommer du få perspektiv på det här med vad andra gör på fritiden och vad andra lägger sina pengar på.

Diksussionsnivån sänktes verkligen i samband med att SweC-medelåldern landade på 10,5.

Sämsta liknelse någonsin. Paket är inte till för att stirra på. Det är en förpackning som produkten (den som alla vill åt, inte paketet) ligger i.
Visst kan den vara snygg, men det är töntigt att bry sig om en sådan sak, som att jämföra produkter och sedan säga att "Nae denna är bättre för jag fick en snyggare förpackning"
Sen vad koreaskärmar från ebay, husvagnar och att bajsa i skogen har med paket att göra ja, det kan inte jag svara på.
Du får gärna köpa saker med fina förpackningar det säger jag inte, men att bry sig så enormt om en sådan fjuttig sak känns korkat,
notera att det är min åsikt, och det gör mig inte till en 11-12 åring.
Känns som om du är på en lägre nivå dock. Tack för att du hjälper till med att göra denna sajten till ett dagis

Edit: Lite kul när man väl såg fler av dina inlägg, hur mogen är du egentligen?
"Fan har du damp eller ADD eller vad är det frågan om? Asperger eller?" -Jobsen
"Haha fyfan vad skön tråd. Ni andra svettiga illaluktande skabbnördar med någon form av syndrom kan ge fan i att anmäla och surfa vidare istället?" -Jobsen
Good job! Keep on ragin'

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GamingShyGuy:

Usch, du tappade alla kvalifikationer att kalla någon omogen med det inlägget. Att spendera ekonomiskt är en viktig egenskap enligt mig. Men vad som är viktigt och vad man behöver är upp till var och en. Nu så hänvisar inte jag till Apple-produkter utan generellt, för om någon tycker det är viktigare med prestanda än design så ska man inte dra han över en kamm till någon white trash. Precis som man inte ska dra alla som föredrar ergonomi, design över prestanda till någon dum hipster.

Stil, klass och god smak är subjektivt och det finns nog många som skulle skratta åt dig om de kände dig och hur du utmärker dig själv över internet, anonymt, där vi diskuterar hårdvara.

Okej, bjuckar på lite undervisning här;

Ekonomi är hushållning med begränsade resurser.

Eftersom du och jag uppenbarligen har olika ekonomiska begränsningar så säger "det är viktigt att spendera ekonomiskt" absolut ingenting eftersom jag per definition gör det när jag köper en iMac.

Det finns säkert folk som skulle garva åt det jag skriver, precis som det finns vuxna människor som vill ha sex med barn. Vad är poängen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobsen:

Okej, bjuckar på lite undervisning här;

Ekonomi är hushållning med begränsade resurser.

Eftersom du och jag uppenbarligen har olika ekonomiska begränsningar så säger "det är viktigt att spendera ekonomiskt" absolut ingenting eftersom jag per definition gör det när jag köper en iMac.

Det finns säkert folk som skulle garva åt det jag skriver, precis som det finns vuxna människor som vill ha sex med barn. Vad är poängen?

Du verkar ha noll koll om ekonomi. Ekonomi är mer än bara hushålla om ens pengar. Ekonomi är ett större begrepp vilket jag inte orkar beskriva just nu eftersom det skulle till en större avhandling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Sämsta liknelse någonsin. Paket är inte till för att stirra på. Det är en förpackning som produkten (den som alla vill åt, inte paketet) ligger i.
Visst kan den vara snygg, men det är töntigt att bry sig om en sådan sak, som att jämföra produkter och sedan säga att "Nae denna är bättre för jag fick en snyggare förpackning"
Sen vad koreaskärmar från ebay, husvagnar och att bajsa i skogen har med paket att göra ja, det kan inte jag svara på.
Du får gärna köpa saker med fina förpackningar det säger jag inte, men att bry sig så enormt om en sådan fjuttig sak känns korkat,
notera att det är min åsikt, och det gör mig inte till en 11-12 åring.
Känns som om du är på en lägre nivå dock. Tack för att du hjälper till med att göra denna sajten till ett dagis

Om det är töntigt och småaktigt att bry sig om kartongen, vad är det då att bry sig om att någon främmande människa på nätet bryr sig om kartongen?

Eller är det viktigt för dig att jag köper produkter på dina villkor?

Du kan inte svara på det eftersom du uppenbarligen inte är mottaglig för analogier. Men det kommer med den språkliga utvecklingen. Hoppas du har förstått det i god tid inför slutbetyget i nian.

I övrigt är mina paket till för det jag bestämmer att de är till för.

Men stort tack för att du bidrar med information om vad du tycker om kartonger, det är verkligen nödvändig information för alla i denna tråd

Permalänk
Skrivet av Jobsen:

Okej, bjuckar på lite undervisning här;

Ekonomi är hushållning med begränsade resurser.

Eftersom du och jag uppenbarligen har olika ekonomiska begränsningar så säger "det är viktigt att spendera ekonomiskt" absolut ingenting eftersom jag per definition gör det när jag köper en iMac.

Det finns säkert folk som skulle garva åt det jag skriver, precis som det finns vuxna människor som vill ha sex med barn. Vad är poängen?

Tack för undervisningen(?)!

Jag ser inte hur det är uppenbart att vi har olika ekonomiska begränsningar då jag inte har yttrat någonting om min ekonomi. Alla vill ha olika saker ut av produkter man köper. Så för någon som absolut enbart bryr sig 100% om prestanda så är iMac ett dåligt val ekonomiskt för den personen. (oavsett hur mycket han/hon tjänar)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buddaz:

Du verkar ha noll koll om ekonomi. Ekonomi är mer än bara hushålla om ens pengar. Ekonomi är ett större begrepp vilket jag inte orkar beskriva just nu eftersom det skulle till en större avhandling.

Starkt argument. "Du har inte koll på ekonomi det är inte det du säger det är andra saker jag inte kan beskriva eftersom jag inte har koll". Jo tack, jag förstår det.

Var skrev jag att; "Ekonomi är att hushålla med sina pengar"?

I övrigt har du fel, och nej - det kräver ingen "större" avhandling. Kan du inte bifoga avhandlingen du skrev när du doktorerade i ämnet? Så slipper du skriva om den tänker jag?

Vilket universitet lät dig forska på en ämnesindelning? Mogadishu University eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobsen:

Om det är töntigt och småaktigt att bry sig om kartongen, vad är det då att bry sig om att någon främmande människa på nätet bryr sig om kartongen?

Eller är det viktigt för dig att jag köper produkter på dina villkor?

Du kan inte svara på det eftersom du uppenbarligen inte är mottaglig för analogier. Men det kommer med den språkliga utvecklingen. Hoppas du har förstått det i god tid inför slutbetyget i nian.

I övrigt är mina paket till för det jag bestämmer att de är till för.

Men stort tack för att du bidrar med information om vad du tycker om kartonger, det är verkligen nödvändig information för alla i denna tråd

Jag bryr mig inte om just DU men det är då inte lite störande med alla som tjatar om det, tycker du det ja då gör du det.
"Men stort tack för att du bidrar med information om vad du tycker om kartonger, det är verkligen nödvändig information för alla i denna tråd"
fyndig text tycker du det? Jag ser dock inte att det du skriver (syftar på andra inlägg) innehåller någon information överhuvudtaget, som, enligt dig, är ett måste i en tråd, eller har jag läst fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobsen:

Starkt argument. "Du har inte koll på ekonomi det är inte det du säger det är andra saker jag inte kan beskriva eftersom jag inte har koll". Jo tack, jag förstår det.

Var skrev jag att; "Ekonomi är att hushålla med sina pengar"?

I övrigt har du fel, och nej - det kräver ingen "större" avhandling. Kan du inte bifoga avhandlingen du skrev när du doktorerade i ämnet? Så slipper du skriva om den tänker jag?

Vilket universitet lät dig forska på en ämnesindelning? Mogadishu University eller?

Du svamlar om allt jäkla möjligt. Det du har beskrivit från första början förknippar jag med Hushållsekonomi/Privatekonomi. Därefter börjar du svamla om förpackningen hit och dit. En förpackning är det man skickar sin produkt i. Det anser du är viktigt.

Vart jag har läst ekonomi behöver du inte bry dig ett dugg alls om.

Ekonomi handlar även om Företagsekonomi och Nationalekonomi. Det orkar jag inte förklara. Eftersom det är så stora begrepp.

Permalänk

Nu vill jag inte fortsätta ett meninslöst argumenterade om vem som har "rätt åsikt", men... Är det inte bara att säga att folk uppskattar en vara av olika anledningar?

Jag äger både en Mac Mini och en kraftfull PC, och båda två har jag köpt av helt olika, men lika viktiga anledningar.

Jag mår bra av att använda en tyst dator med fint utseende (mac mini), detta då det inger en känsla av kvalite, en känsla jag blir glad av. Samma sak med Macbooks, jag gillar dom skarpt.

Och ifall en Imac skulle kostat 40k, och folk köpte den, ja då hade den ju varit värd 40k, inget konstigare med det...

Antar att vissa tycker om att argumentera dock.. något man också får acceptera.

On topic, så hoppades jag på att denna iMac skulle ha en retina display, men det kommer väl det också... (:

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Jag skulle absolut kunna tänka mig en iMac! De verkar otroligt smidiga om man inte är en hardcore gamer.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag känner mig fan på humör att bygga en Hackingtosh nu.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Till alla som gnäller på USB på baksidan, om man väljer det trådade tangentbordet så finns det två USB-portar på det...

Om man inte vill spela spel och bara vill ha en lite lagom snabb datorn som är vacker att titta på så finns inte så många alternativ till iMac.

Det skulle vara en Macmini med en 27 cinemadisplay då, men då kan man köpa en iMac i stället...

Skaffa iMac kasta ut PCn och om ni måste spela så skaffa en X360

Undrar hur många som idiotförklarar mig nu...

Visa signatur

i7 7700K, 64 GB RAM, 1TB SAMSUNG 960 PRO, EVGA GeForce GTX 1080 CLASSIFIED

Xbox Series X | PS5 | Nvidia Shield Pro 2019 | Panasonic DP UB820 |
Panasonic Viera 65GZ960E |Panasonic Viera TX-P50VT60Y | Sony VPL-HW55ES |

Permalänk
Medlem
Skrivet av burn:

Skaffa iMac kasta ut PCn och om ni måste spela så skaffa en X360

Undrar hur många som idiotförklarar mig nu...

Eller så kastar man ut Mac:en och skaffar sig en PC så kan man arbeta och spela.

Men det värmer att du klarar av att idiotförklara dig själv om du funderar över hur många som skulle idiotförklara dig.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Är väldigt dålig på Mac, men rätta mig om jag har fel då jag säger att prestandan är väldigt kass hos Mac om man jämför med priset av prestandan hos en PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Är väldigt dålig på Mac, men rätta mig om jag har fel då jag säger att prestandan är väldigt kass hos Mac om man jämför med priset av prestandan hos en PC?

Om man jämför prestanda man får för samma peng om man inte bryr sig om skärm skillnad eller design så är svaret ja.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cAWPer:

Är väldigt dålig på Mac, men rätta mig om jag har fel då jag säger att prestandan är väldigt kass hos Mac om man jämför med priset av prestandan hos en PC?

Om du endast ser till ren beräkningskraft/minnesmängd - ja. Prestanda är så mycket mer än beräkningskraft i verkligheten, dock.

Tyvärr är det en helt irrelevant jämförelse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hotfuzz08:

Vänta lite nu, överpris? Det tar ut ett pris som folk är villiga att betala för produkten, överpris i dina ögon kanske. Men kika lite på marknaden. Vilken annan tillverkare kan konkurrera med en allt-i-ett med snygg design och samma prestanda(det inkluderar även skärmen)?

Uppenbarligen finns det en efterfrågan, och den målgruppen accepterar dessa priser. Samt de är ju trots allt ett av världens om inte världens högst värderade företag. Så uppenbarligen så är de inte helt fel ute, de konkurrerar med exklusivitet, den skapas av pris och design. Av vilken anledning skulle de ha lägre priser?

Överpris sett till innehåll och mitt tycke ja.. Sedan kommer det alltid finnas folk som köper Apples produkter bara för att de är från Apple.

Skrivet av Jobsen:

Kan inte du komma till HHS i sthlm och föreläsa om "överpris"? För sist jag var på föreläsning i både NEK och FEK så är värdet på en vara eller tjänst det någon är villig att betala för den. Och om man inte vill ha produkten så är man inte ens med i någon affärsuppgörelse, så då blir priset irrelevant. Vet inte om det har ändrats sen dess? Men du kan väl förklara?

Eller det kanske är så att skälet till att du inte förstår dig på ekonomi är skälet du inte har råd med en iMac? Och skälet till att du sitter och tjafsar på webben om en dator du inte tänker köpa, av ett företag du hatar men älskar att prata om?

Krävs det en Core i7 @ 5 GHz för att skriva att Apple luktar fis i en webbläsare? Nej. Du ser, vi gör alla olika saker med datorn.

Går alltid in på SweC efter en keynote, motiveras alltid att uppdatera samtliga Apple-prylar... FÖR DET STICKER I ÖGONEN PÅ ALLA FATTIGA JANTESVENNAR

Först säger du åt mig att föreläsa för dig om vad jag själv anser är överpris (egen åsikt) för att sedan påstå att folk inte köper Apple produkter för att de inte har pengar. Lite smått roligt.. Anledningen varför folk inte köper Apples datorer har tagits upp i tråden tidigare.. Vissa pga. att komponenterna inte är imponerande.. Andra pga. att man inte kan byta komponenterna ifråga.. Dessutom har de få förändringarna tagits upp gentemot andra Apples produkter. Summan av det hela.. Bara för att man har pengar så betyder det inte att man ska köpa saker som är överprisade.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har i dagsläget en 27" iMac och som det ser ut i dagsläget så blir det antingen en Mac Pro eller tillbaka till Debian på desktop vid nästa större uppgradering.

Visst, om en arbetsgivare gav mig en ny iMac att ha på skrivbordet skulle jag tacka och bocka men för min egen del så är det nu lite för svårt att meka med den senaste iMac-modellen (även tidigare är ju lite luriga att byta disk i men det går om man håller tungan rätt i mun).

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Är väldigt dålig på Mac, men rätta mig om jag har fel då jag säger att prestandan är väldigt kass hos Mac om man jämför med priset av prestandan hos en PC?

Ja och nej.

Köper du en PC så betalar du i princip i huvudsak för hårdvaruspecifikationerna (givetvis med vissa undantag).

Köpper du Apple så betalar du även relativt mycket för design, samt att det sitter ett halvätet äpple på produkten.
En "fördel" med Apple är att eftersom Apples mjukvara inte i samma grad behöver ta hänsyn till en massa olika tillverkares hårdvara så är det dock lättare för dom att effektivisera mjukvaran - dvs de får i många fall ut något mer prestanda än liknande hårdvara på en PC.

Själv kör jag PC. Delvis pga priset. Även för att jag gillar att spela spel, och för att jag enkelt vill kunna lägga in en ny hårdisk, eller grafikkort, eller liknande.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur många av er som har erfarenhet av mac in the long run och jag kan inte uttala mig om just specifikt denna modellen, men utav egen erfarenhet så kan man inte få en sådan livslängd och så pass bra prestanda i ett så slimmat utförande under så lång tid som i en appleprodukt.

Min iMac(som var slimmad när den kom) trummade på riktigt bra i fyra år, den orkar förmodligen med mer men disken är död(måste orka byta den) och då pratar vi om tunga program dock inga spel i princip(spelade dock en del diablo 3 på den och det gick utmärkt)

Så på det stora hela om du söker efter en dator att ha länge, som är tyst och klarar det mesta i 4 år i en nätt förpackning så tycker jag att apple levererar vettiga produkter.

Har du möjlighet till ett chassi, störs inte av fläktar(du har datorn i en kontorsdel kanske) söker spelprestanda och primärt ska lira windows så är det förmodligen inte ditt förstahandsval.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tycker den är ful :/

Permalänk
Medlem

Hade inte speldjävulen funnits inom mig hade en imac varit ett givet val ! Det kanske avtar med åren och en dag står den där på bordet och skiner av ingenjörskonst

Visa signatur

|| T420 ||

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare så är kostar imac mer än vad den smakar, men det innebär ju inte att komponenterna är dåliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobsen:

Du d e överpris köp en koreaskärm från ebay och ät micromat och bo i husvagn allt annat e överpris ät bara billigaste på donken och bränn sprit hemma och gör vin i badkaret man sparar fett me deg på d!!!! Pirata windows o alla filmer o kolla på CRTn i källarn, alla som inte bajsar i skogen är snobbar som pyntar överpris för bajs HAHA ni e så lurade av USA och illuminati och Apple och kapitalet och reklamen.. och.. moderaterna!!!

xD haha

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför apple väljer att producera en 27 tums laptop för 20k? Jag menar de hade ju lätt kunnat göra den lite större(alla som köper för designen avgudar ju ändå allt som apple gör, någon centimeter spelar ingen roll). På så sätt klämmt in lite hårdvara för en stationär dator(ett svalt grafikkort tex.) och ändå haft en fortsatt ohyggligt stor vinstmarginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobsen:

Det är för att jag bryr om mig vad fan jag vill. Varför bryr du dig om vad jag bryr mig om? Det spelar fasiken ingen roll för dig?

Utseendet spelar så mycket roll som jag säger att det gör. Min plånbok, mina val.

Tur att man tjänar så pass att man upprätthålla stil, klass och god smak.

Men du kanske går klädd i djurhudar och äter med händerna på restaurant? Maten ska ju ändå ner i magen?

Sen får man sig ett gott garv när folk spammar "Du d e överpris köp en koreaskärm från ebay och ät micromat och bo i husvagn allt annat e överpris ät bara billigaste på donken och bränn sprit hemma och gör vin i badkaret man sparar fett me deg på d!!!! Pirata windows o alla filmer o kolla på CRTn i källarn, alla som inte bajsar i skogen är snobbar som pyntar överpris för bajs HAHA ni e så lurade av USA och illuminati och Apple och kapitalet och reklamen.. och.. moderaterna!!!!"

Nu är du.. vadå? 11-12 år? Men när du blir större, tjänar egna pengar och mognar kommer du få perspektiv på det här med vad andra gör på fritiden och vad andra lägger sina pengar på.

Diksussionsnivån sänktes verkligen i samband med att SweC-medelåldern landade på 10,5.

Fattar vad du menar, man blir less på alla 14 åringar som tror att det enda som duger är datorn pappa köpte.. När dom blir någre år äldre fattar dom troligtvis att det finns mera vid en dator än bara prestanda. Tråkigt att man själv måste sjunka ner på deras nivå för att dom ska fatta.

Man blir ju sugen! Tyvärr har jag mera behov av en spelburk som stationär, och då känns det litet overkill ha en dator till bara för surf och email. Men inga tvekan, skulle jag sluta spela så hade iMac varit min nästa dator.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wotanziu:

Jag undrar varför apple väljer att producera en 27 tums laptop för 20k? Jag menar de hade ju lätt kunnat göra den lite större(alla som köper för designen avgudar ju ändå allt som apple gör, någon centimeter spelar ingen roll). På så sätt klämmt in lite hårdvara för en stationär dator(ett svalt grafikkort tex.) och ändå haft en fortsatt ohyggligt stor vinstmarginal.

Man ska inte underskatta wow-effekten när man ser datorn i verkligheten, speciellt inte Svenssons som inte har så bra koll på hur datorer utvecklas. Denna wow-effekt säljer datorer som bara den, det är inte bara Apple-fanatiker som köper Imac!