Permalänk
Medlem

"Insynsskydd" till datorskärm

Hej!

Jag söker efter namnet på en sådan film som man kan sätta på datorskärmen som gör att man inte kan se från sidorna utan bara rakt framifrån.

Vet ni vad en sådan film/plast kallas, vet ni var man kan få tag på en sådan?

Ska till Dreamhack Winter 2012 och då kan det vara bra med en sådan film! ^^

//TrueType

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Lego Master

Här verkar vara nåt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

"screen privacy filter" i google.

http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/en_US/3MScreens_NA/Prot...

Tänker du fuska eller? Ser annars inte vitsen med det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

"screen privacy filter" i google.

http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/en_US/3MScreens_NA/Prot...

Tänker du fuska eller? Ser annars inte vitsen med det.

Han kanske ska kolla på Pr0n ^^

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

För allas vår skull, försök vara lite mer kreativ när du skriver rubrik. Alla tjänar på det!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Det kallas TN-panel.
Nä, men skämt åsido, en sådan targus privacy screen är kanske att föredra, skulle nog utföra det du vill på ett bra sätt.

Permalänk
Rekordmedlem

Kan ju skaffa nått häftigare än lite plastfilm http://www.oculusvr.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

"screen privacy filter" i google.

http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/en_US/3MScreens_NA/Prot...

Tänker du fuska eller? Ser annars inte vitsen med det.

Tack för länken.
Dock tycker jag det sista var arrogant sagt. Det finns många fler användningsområden än om man skulle dölja att man fuskar.
När jag skrev Dreamhack så tänkte jag främst på när kompisen bredvid kollar på ens skärm när man spelar, chattar eller kollar på facebook. Folk i arbetslivet kanske har affärshemligheter också, då är ju detta väldigt bra!

Skrivet av widL:

*Rubrik redigerad*

För allas vår skull, försök vara lite mer kreativ när du skriver rubrik. Alla tjänar på det!

Tack så mycket för det, ska tänka på det i framtiden!

Har sett den tidigare, men nu när du skickade den blev jag faktiskt riktigt sugen på att göra det! Ska fasen göra en sådan om jag hittar min gamla LCD-skärm hemma!

Skrivet av mrqaffe:

Kan ju skaffa nått häftigare än lite plastfilm http://www.oculusvr.com/

Riktigt cool! Aldrig hört/sett detta tidigare, dock fantiserat om att det borde finnas.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Tack för länken.
Dock tycker jag det sista var arrogant sagt. Det finns många fler användningsområden än om man skulle dölja att man fuskar.
När jag skrev Dreamhack så tänkte jag främst på när kompisen bredvid kollar på ens skärm när man spelar, chattar eller kollar på facebook. Folk i arbetslivet kanske har affärshemligheter också, då är ju detta väldigt bra!

Tänkte mest att man klarar sig några dagar utan att kolla på de där "hemliga" sakerna.
Sist jag var på DH så gjorde vi då så att man såg varandras skärmar bättre, samma som på alla hemma lan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Tänkte mest att man klarar sig några dagar utan att kolla på de där "hemliga" sakerna.
Sist jag var på DH så gjorde vi då så att man såg varandras skärmar bättre, samma som på alla hemma lan.

Kan hålla med dig, det finns fördelar med att ständigt kunna se t.ex vad kompisen spelar om man har tråkigt själv för tillfället, eller om man ska se på en film/youtube-klipp tillsammans.

Men sedan finns det stunder då i alla fall jag skulle vilja ha ett sådant insynsskydd om man t.ex ska spela 1on1 mot grannen på CS, eller något av det som jag skrev innan. Jag vill liksom gärna kunna göra vad jag vill vid datorn som jag gör i vanliga fall, fast med då härliga uppträdanden och fesligheter som förekommer på Dreamhack!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

gör som vi gjorde på lan när vi var 12 och det var för mycket sol: dra sovsäcken över huvudet och skärmen. funkade skitbra! enda nackdelen var att man satt med en sovsäck över huvudet. det blev bastuvarmt på 15 min men är man 12 och spelar counter-strike har man liksom inget val

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

gör som vi gjorde på lan när vi var 12 och det var för mycket sol: dra sovsäcken över huvudet och skärmen. funkade skitbra! enda nackdelen var att man satt med en sovsäck över huvudet. det blev bastuvarmt på 15 min men är man 12 och spelar counter-strike har man liksom inget val

Hahah, låter som något man gjorde när man var 12!

Dock inget alternativ att vara i en sovsäck överhuvudtaget då det är typ 30+ grader i D-hallen 24/7 under Dreamhack.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.