Permalänk

Dreamhack Hylla!

Jag o en polare har snickrat ihop en dh-hylla
Fick väl lite ideér av denna tråden: http://www.sweclockers.com/galleri/5504-dreamhack-hylla

Inte färdig målad ännu, färgen är lite fläckig för den räckte inte till. Ska köra på 2 lager till så den blir spygrön

I toppen så är det en glipa som vi ska sätta fast datorerna i. tror spännband borde duga.

Ska fixa fästen i kanterna (mot oss) som vi ska fästa lysslinga i.

Köpte nästan allt trä på K-Rauta, hittade typ 2 plankor här som var bra så allt tillsammans kostade cirka 150kr

Stöd krysset på baksidan gör allting väldigt stabilt, Jag satt på den och blev inte ens vingligt så den håller!

Ska endast vara 2 datorer på, med långsidan mot gången(oss) så man ser in i skönheterna

I förövrigt så är det en bajs bild ska försöka ta en ny bild lite framöver, och det tog bara några timmar att snickra ihop. Inget avancerat som i tråden jag länkade, men den DUGER! Tack för mig

Dreamhack Hylla!

Visa signatur

Intel core i7 2700k 4.6ghz | Corsair H100 | Msi Z77 gd45 | Gainward gtx 660ti | 12gb ddr3 vengeance | 4.5tb lagring

Permalänk
Medlem

1 bild bara?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

3p för stengolvet. gillar stengolv!

Permalänk
Medlem

stengolv? kallas betong golv

vi lever inte på medeltiden

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk

Den är intryckt i en källare nu och pallar inte ta ut den och ta kort, men när vi har målat klart den kan jag ta lite fler bilder.

Visa signatur

Intel core i7 2700k 4.6ghz | Corsair H100 | Msi Z77 gd45 | Gainward gtx 660ti | 12gb ddr3 vengeance | 4.5tb lagring

Permalänk
Hedersmedlem

Ska ni frakta den till Dreamhack ihopbyggd? Verkar omständligt.

När jag och ett par polare var där med en liknande bänk hade vi med oss plankorna och skruvar lösa, och drog ihop den på plats. Mycket smidigt!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Ja har stor bil, och vi drar väl dit hyffsat tidigt. Så det ska nog inte bli några problem. Okej gött gött

Visa signatur

Intel core i7 2700k 4.6ghz | Corsair H100 | Msi Z77 gd45 | Gainward gtx 660ti | 12gb ddr3 vengeance | 4.5tb lagring

Permalänk
Skrivet av superiorr:

Ja har stor bil, och vi drar väl dit hyffsat tidigt. Så det ska nog inte bli några problem. Okej gött gött

Även med stor bil är det en stor pjäs att bära runt på... vi ska oxå dit o även vi har en hylla, fast för 4 man. Finns på forumet här !

Du kanske borde fundera på någon form av delmontering!
tycker även att du ska veta om att det står i dreamhacks regler:
§ 6.3 You are in no way permitted to build your own table, or extend pre-existing ones.
(inte då för att någon verkar bry sig)

GL HF, ses där!
D37:15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonwenell:

Även med stor bil är det en stor pjäs att bära runt på... vi ska oxå dit o även vi har en hylla, fast för 4 man. Finns på forumet här !

Du kanske borde fundera på någon form av delmontering!
tycker även att du ska veta om att det står i dreamhacks regler:
§ 6.3 You are in no way permitted to build your own table, or extend pre-existing ones.
(inte då för att någon verkar bry sig)

GL HF, ses där!
D37:15

Jag är person nr 2 som ska sitta vid denna hyllan.

Jo, men vi bor väldigt nära och har folk som kan hjälpa oss. Så borde inte vara större problem.
Lustigt att det står i reglerna, är ju hur mycket folk somhelst som gör det
Din hylla ser fin och simpel ut! Ser väldigt mysigt ut med ditt skynke runt om!

Vi sitter på D65:54 och D65:56. På gigabit platserna

Permalänk
Skrivet av jangmo95:

Jag är person nr 2 som ska sitta vid denna hyllan.

Jo, men vi bor väldigt nära och har folk som kan hjälpa oss. Så borde inte vara större problem.
Lustigt att det står i reglerna, är ju hur mycket folk somhelst som gör det
Din hylla ser fin och simpel ut! Ser väldigt mysigt ut med ditt skynke runt om!

Vi sitter på D65:54 och D65:56. På gigabit platserna

hehe okay! Aa vi har oxå noterat detta men vill inte ta några risker = bär in det i satser.
Tackar!

Då kmr vi la förbi o säger hej! GL HF mait!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonwenell:

hehe okay! Aa vi har oxå noterat detta men vill inte ta några risker = bär in det i satser.
Tackar!

Då kmr vi la förbi o säger hej! GL HF mait!

Hehe, mjo. Men det står att man inte får bygga BORD. Så vafan, HYLLA borde funka. För liksom varje år har de suttit folk med hyllor
Yes, vi ses! Vi sitter brevid Mercader om du vet vem det är!

Permalänk
Medlem

Du får 1P av mig för du har bara en halvdålig bild. Skulle vart intressant hur ni har byggt ihop den, alltså ta kort steg för steg.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

Något som vore coolt är att ha Vesa fästen för skärmarna monterade på undersidan, därav får mer plats när det inte än någon skärmfot i vägen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Något som vore coolt är att ha Vesa fästen för skärmarna monterade på undersidan, därav får mer plats när det inte än någon skärmfot i vägen.

link me these fästen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Hur får ni den till dh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zervzz:

Hur får ni den till dh?

Släpkärra! Där vi också tog våra stolar på. Vi bor precis utanför jpkg. Så nära och bra.

Dock hade vi ingen som kunde hämta oss med släpkärra. Så hyllan den fick stå kvar på DH!
Men det var sjukt smidigt med den! Man fick mer plats och man stack ut lite från alla andra.