Permalänk

Nätagge har skurit!

Tjäääna!

Nu är de så har att mitt nätaggregat har skurit. Men har fått ett nytt av en kompis. Min fråga lyder: måste alla dom här vara i kopplade (se bild nedan)? För isåfall finns de inte tillräckligt med sladdar på mitt nätagg.

Bild: http://i47.tinypic.com/ic7afd.jpg

Mvh Semlan

Permalänk
Medlem

Nedre sexpinnars kontakten bör vara för att ge eventuellt överklockat grafikkort extra ström, ska inte behövas om du inte kör två high end grafikkort överklockat.

De övriga två borde inte vara nått problem och är klart rekommenderade

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Skrivet av lideri:

Nedre sexpinnars kontakten bör vara för att ge eventuellt överklockat grafikkort extra ström, ska inte behövas om du inte kör två high end grafikkort överklockat.

De övriga två borde inte vara nått problem och är klart rekommenderade

Okej tack för svar!
Btw tror du ett nätagg på 500w klarar Gigabyte HD6870 1Gb med amd 8 kärnig 3.1Ghz?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av semlan333:

Okej tack för svar!
Btw tror du ett nätagg på 500w klarar Gigabyte HD6870 1Gb med amd 8 kärnig 3.1Ghz?

Inga problem, Drar på sin höjd 350W med lite överklock.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Inga problem, Drar på sin höjd 350W med lite överklock.

Okej tack så mycket, har inge överklock heller så de ska nog vara lugnt

Nångon som vet vad den största orsaken till att ett 2 mån gammalt nätagg skär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av semlan333:

Okej tack så mycket, har inge överklock heller så de ska nog vara lugnt

Nångon som vet vad den största orsaken till att ett 2 mån gammalt nätagg skär?

Produktionsfel skulle jag tro, garanti?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Produktionsfel skulle jag tro, garanti?

Aa, men ja var så dum att ja skruva upp nätagge... Men får kolla om garantin gäller ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av semlan333:

Aa, men ja var så dum att ja skruva upp nätagge... Men får kolla om garantin gäller ändå

Gör den garanterat inte om du öppnat det. Men annars har seriösa företag typ 3 år på nätaggregat minst

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Gör den garanterat inte om du öppnat det. Men annars har seriösa företag typ 3 år på nätaggregat minst

Ska f*n hänga mig, nu startar datorn inte med de nya heller

FML

Permalänk
Medlem
Skrivet av semlan333:

Okej tack så mycket, har inge överklock heller så de ska nog vara lugnt

Nångon som vet vad den största orsaken till att ett 2 mån gammalt nätagg skär?

Vad var det för nätagg (märke modell)?

Sluta stirra dig blind på antal watt. Folk som gör det bruka köpa agg av budget eller dåligare kvalite med rena fantasi siffror. Nätaggets märke modell och ålder är alltid viktigare. Speciellt ju bättre grafikkort som kommer att belasta nätagget. Det är ena anledningen.

Andra anledningen är att agg av lägre kvalite kan sabba andra delar. Vissa märken modeller är ökända för det.

Edit:
Testa nollställa bios.
Finns flera sätt. Orka man läsa manualen gör man det sättet som står där. Annars kan man ta ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så att du slipper vänta i en hel evighet. Några var även tvungen att ta bort andra saker men det varierade mellan olika fel. Tex grafikkortet om de haft problem att få bild innan. Efteråt går du in i bios, ställ in det du vill och sparar så att datorn inte stanna och tjatar varje gång datorn startar mm.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Vad var det för nätagg (märke modell)?

Sluta stirra dig blind på antal watt. Folk som gör det bruka köpa agg av budget eller dåligare kvalite med rena fantasi siffror. Nätaggets märke modell och ålder är alltid viktigare. Speciellt ju bättre grafikkort som kommer att belasta nätagget. Det var ena anledningen.

Andra anledningen att agg av lägre kvalite kan sabba andra delar. Vissa märken modeller är ökända för det.

Det gamla var ett SilverStone SST-ST70F-ES 700w.

Permalänk
Medlem

Hur kan ett nätaggregat skära sig.
Det är inte så att det bara är fläkten i agget som skurit ?
Den kan du ju byta ut om så är fallet.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Hur kan ett nätaggregat skära sig.
Det är inte så att det bara är fläkten i agget som skurit ?
Den kan du ju byta ut om så är fallet.

/Homer_S

Jag satt å spelade sen bara tvär dog datorn.

Permalänk
Medlem

Ok, låter mer som en säkring eller nått.
Det lät inte illa eller nått innan den bara "DOG" ?

Har du provat att starta det nu nån dag senare ?

Du kan prova det utan att koppla in det i datorn igen...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Ok, låter mer som en säkring eller nått.
Det lät inte illa eller nått innan den bara "DOG" ?

Har du provat att starta det nu nån dag senare ?

Du kan prova det utan att koppla in det i datorn igen...

http://www.sweclockers.com/image/red/2010/10/12/Koppla_samman...

http://www.sweclockers.com/image/red/2010/10/12/Atx.gif?k=2a9...

/Homer_S

Ne det har jag inte gjort, har ingen sån där kabel heller. Nej de lätt helt normalt, men några dagar tidigare hände samma sak men då bytte ja bara sladd så fungera de igen.

Datorn startar inte med de ny nu heller btw