Finns det nackdelar med windows8?

Permalänk
Medlem

Finns det nackdelar med windows8?

Vi känner alla till "katastrofen" Windows 8. Det har pratats mycket om detta nya operativsystem, om sina för- och nackdelar.
Något som nämns väldigt ofta är det nya Metro(WinRT?) som är rena kaoset för stationära och bärbara datorer men rena rama paradiset för surfplattor och mobiler.
Men vad mer har egentligen Windows 8 för nackdelar? Det här med Metro vet vi alla redan om, det är något vi inte kan ta bort, dock kan vi antingen vänja oss vid det, eller försöka att undvika det helt enkelt.
Är detta den enda "katastrofen" för Windows 8? Eller finns det fler?
För oss PC-Gamers (framför allt vi som använder Steam & liknande) kommer det bli en del problem om vi uppgraderar till W8, varför?
Jo, Microsoft vill ha i princip allting på sin nya Market Store och det ställer till det för Valve bland annat som i sin tur påverkar oss i slutändan.
Vad skall vi göra åt det? Tja, jag tänker i alla fall stanna kvar på kära Windows 7, precis som väldigt många stannade på XP när Vista kom.
Sen kan man ju alltid hoppas på att Steam på Linux blir riktigt stort, inte omöjligt om utvecklare öppnar ögonen och börjar tänka om, vore ju perfekt om det kunde komma en ännu mer "användar-vänlig" Linuxdist. Visst, Ubuntu till exempel är ju inget svårt, eller? Inte för oss på SweClockers, men kanske för andra, mindre kunniga/erfarna användare.

Kommentera gärna om vad ni tycker/tänker om Microsoft/Windows 8

Obs! Om du tänkt trolla eller rent av vara oseriös eller prata om något som inte rör ämnet vänligen lämna denna tråd!

Permalänk
Medlem

Kommer stanna kvar på windows 7 så länge som möjligt och hoppas på att det blir nån ordning på ubuntu osv, eller så får jag välja nån annan linux dist och lära mig lite.

Största problemet är att ljudet är så dåligt i linux

Permalänk
Medlem

Steam funkar fint på windows 8

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Jo, Microsoft vill ha i princip allting på sin nya Market Store och det ställer till det för Valve bland annat som i sin tur påverkar oss i slutändan.

Market storen tillhör väl till det mesta endast WinRT? Att installera program som vanligt är inget problem såsom jag har förstått det, och känner av när jag använder det.

Men jag kan ju helt klart ha fel att det kan bli så i framtiden när market storen blir större. Men jag vill gärna ha en source på det då, annars så ser jag fram emot att höra vad de negativa aspekterna till Windows 8 är förutom WinRT, då jag själv tycker om W8 + WinRT väldigt mycket. (Höra andras åsikter är bra + är trött på allt om WinRT!

PS. Titeln skulle vara trevlig om den ändrades för den känns väldigt otrevlig och inte speglar ämnet som kommer förhoppningsvis tas upp i tråden i framtiden. Skulle typ kunna ha titeln "De negativa delarna av W8 förutom WinRT"

Permalänk
Medlem

Det enda de vill ha via sin store är Windows 8 apps, vilket knappast är tänkta att vara stora spel som bf3,coh osv.

Stör mig inte på Modern UI, Live Tiles har en funktion och sen sitter iaf jag i dekstop största delen av tiden så märker inte av Modern UI.

"Obs! Om du tänkt trolla eller rent av vara oseriös eller prata om något som inte rör ämnet vänligen lämna denna tråd!" lite "lustigt" med tanke på rubriken....

Permalänk
99:e percentilen

Själv stannar jag på Windows 7. Ser ingen som helst anledning att uppgradera, då jag inte saknar något och allt fungerar bra. XP levde ju i princip fram till BF3 (som kräver DX10-stöd), alltså 10 år, så vi ska väl inte behöva säga adjö till sjuan än på ett tag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Ts
Så du tänker inte skaffa windows 8? Vrf brusar du då upp över detta o skriver "Microsoft, kiss my ass"? Hur kan man bli arg över något som man inte ens tänker skaffa?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av betan:

Det enda de vill ha via sin store är Windows 8 apps, vilket knappast är tänkta att vara stora spel som bf3,coh osv.

Stör mig inte på Modern UI, Live Tiles har en funktion och sen sitter iaf jag i dekstop största delen av tiden så märker inte av Modern UI.

"Obs! Om du tänkt trolla eller rent av vara oseriös eller prata om något som inte rör ämnet vänligen lämna denna tråd!" lite "lustigt" med tanke på rubriken....

De ville väl ha Minecraft i den? Och Notch sa nej.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jag provade Windows 8® och fick mig en smärre shock. Jag kan verkligen inte se hur detta kan slå. Kan tänka mig att det finns för många ja-sägare på MS-kontoret.

Efter en stund kände jag att om jag fortsatte använda Windows 8® så skulle jag få uppsöka psykolog. Därför blev det snabbt formaterat och in med fina och väl fungerande Windows 7®.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Vi känner alla till "katastrofen" Windows 8. Det har pratats mycket om detta nya operativsystem, om sina för- och nackdelar.
Något som nämns väldigt ofta är det nya Metro(WinRT?) som är rena kaoset för stationära och bärbara datorer men rena rama paradiset för surfplattor och mobiler.
Men vad mer har egentligen Windows 8 för nackdelar? Det här med Metro vet vi alla redan om, det är något vi inte kan ta bort, dock kan vi antingen vänja oss vid det, eller försöka att undvika det helt enkelt.
Är detta den enda "katastrofen" för Windows 8? Eller finns det fler?
För oss PC-Gamers (framför allt vi som använder Steam & liknande) kommer det bli en del problem om vi uppgraderar till W8, varför?
Jo, Microsoft vill ha i princip allting på sin nya Market Store och det ställer till det för Valve bland annat som i sin tur påverkar oss i slutändan.
Vad skall vi göra åt det? Tja, jag tänker i alla fall stanna kvar på kära Windows 7, precis som väldigt många stannade på XP när Vista kom.
Sen kan man ju alltid hoppas på att Steam på Linux blir riktigt stort, inte omöjligt om utvecklare öppnar ögonen och börjar tänka om, vore ju perfekt om det kunde komma en ännu mer "användar-vänlig" Linuxdist. Visst, Ubuntu till exempel är ju inget svårt, eller? Inte för oss på SweClockers, men kanske för andra, mindre kunniga/erfarna användare.

Kommentera gärna om vad ni tycker/tänker om Microsoft/Windows 8

Obs! Om du tänkt trolla eller rent av vara oseriös eller prata om något som inte rör ämnet vänligen lämna denna tråd!

Snacka om att du blivit hjärntvättad av Gabe Newell! Han grät ut om Windows 8 av den enkla anledningen att han är rädd för konkurrens från Microsoft med deras nya store, Newell är en riktigt skojare som själv är en av dom fula fiskarna i dammen.

Tro inte på allt du läser, med lite kritiskt tänkande så kan man se varför han grät ut om W8

Permalänk

Själv så ser jag fram emot att själv få använda mig av Windows 8, verkar smidigt och bra.
Start menyn kommer jag inte sakna, har inte arrangerat egen hand på ett bra tag utan jag bara söker efter programmet jag ska starta eller har ikoner i aktivitetsfältet

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Använde Windows XP fram till i dec/jan i år och så när jag köpte ny dator så uppgraderade jag till Windows 7. Hade Vista på kompisens dator och på pappas laptop och det var ju en mardröm. Aldrig att jag skulle uppgradera från XP till Vista. Men sedan kom 7 och det var riktigt fint och fungerande och allt i allt ett BRA OS, så då fick det bli en uppgradering. Men nu med W8 känns det bara som Vista all over again. Dessutom fungerar W7 utan problem på datorn så varför ska man då byta? Dont fix it if it aint broken....

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Tycker Windows 8 är super. Som windows 7 fast snabbare och med snyggare gränssnitt. funkar np att spela på.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Yeah, en rabiat 15åring! woohoo

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Tvekar över valet om det är någon ide att byta 7´an mot 8'an har provat bara i VB men så långt känns det väl ok samtidigt som så många andra påpekar är det ju ändå så att Win7 är helt ok så varför byta?. Lite känns det ju som att 8'an är mer en grej som kommer till sin rätt först med pekskärm och personligen tycker jag att man skall hålla fingrarna ifrån sin skärm i möjligaste mån för att slippa se igenom flottfläckar och dylika siktförstörande fenomen, som lätt uppstår vid för ivrigt petande på en blank och fin skärm.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Jisses vad många bakåtsträvare! Känns som hälften är anti, bara för att någon annan tror att det kommer bli dåligt.
Jag tror det kommer bli trevligt att sitta i, men kommer att "floppa". Detta då alla har något emot det redan när de testar det, störa sig på allt som inte fungerar som de tycker att det borde.
Denna åsikt har jag skaffat mig dels för att jag kör windows phone, och så många klankar ner på det. För att sedan konstatera att det faktist funkar riktigt bra när de testar det.

Så om alla lugnar ner er, det är ju inte så att Microsoft kommer tvinga er att byta! Man få lov att lungt konstatera, den nya produkten inte är något för mig och sitta kvar med xp/win7 eller vad man nu vill.

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk

Jag förstår verkligen inte varför folk har sådant extremt hat mot Windows 8. Jag köpte mig en SSD(älskar den) för ungefär en vecka sedan och installerade Windows 8 RTM på den, jag är en techie och vill hellre testa på något nytt när jag har tillfälle.

Jag installerade Start8 av Stardock för att få tillbaka startmenyn för det är det enda extremt dumma Microsoft gjorde med Windows 8. Start8 ger en startmeny samt gör att man inte loggar in i Metro UI't vid uppstart utan skrivbordet.

Jag tycker verkligen om Windows8. Jag saknar verkligen inte Aero gränssnittet för oftast så fick jag faktist problem med att Windows 7 behövde stänga av det vid tufft arbete, så som att spela BF3 eller använda mycket multitasking och program så som Photoshop. Jag har ett GTX460 grafikkort.
Windows8 gränssnittet är som en blandning av de båda och är mycket bra gjort. Att göra utforskaren som Microsoft Office med menyer på toppen ser bra ut i min mening och gör alternativ relativt enkelt att hitta, skräpkorgen saknar dock "Töm papperskorgen" knappen och gör att man behöver trycka en gång mer än innan för att komma åt den.

Aktivitetshanteraren är fan GULD nu, så mycket mer värdefull information. Samma när man kopierar över objekt, man ser mer vad som händer, vilken hastighet det händer i och man får ETA till filerna är färdiga är inte 1 tim när det egentligen är 7 min. Att se en graf över hastigheten från start till slut är också riktigt snyggt.
Hastigheten i Win8 är också märkbart bättre. OS:et är helt enkelt snabbare och snyggare än Win7. Många kommer skippa Win8 pga små uppgraderingar, men jag gillar det väldigt mycket.

Dock kan jag verkligen förstå att Microsoft har tabbat sig med systemet. En casual användare kommer ha svårt att vänja om sig vid systemet. För mig var det mycket enkelt att få reda om hur jag fick tillbaka startmenyn med Start8 redan innan jag installerade OS:et. En vanlig användare hade troligtvis inte ens försökt få tillbaka den med ett tredjepartsprogram utan bara blivit irriterad över att inte få upp startmenyn. Att behöva dra muspeklaren till valfritt hörn utan någon indikator att det är där man hittar inställningar hittade jag efter ungefär 2 minuter för att jag visste om det samt var nyfiken.
Att "Tabba ut" ur program eller appar som det nu ibland heter genom att dra muspekaren upp till det vänstra hörnet hittade jag inte direkt och blev lite sur över, men vänjde mig snabbt vid(Att trycka esc fungerar ej).

Summerat så kommer Windows8 vara så här http://www.youtube.com/watch?v=v4boTbv9_nU för en casual användare. Och jag tror att till Windows9 kommer de största ändringarna vara användarvänlighet och Windows8 Service Pack 1 kommer troligtvis att ta tillbaka startmenyn och kanske göra det möjligt att skippa Metro vid uppstart så som Start8 gör pga ilsken feedback från användarna.

Min egna summering är att jag älskar, eller nej, tycker om, windows8 väldigt mycket. Jag tycker det är en uppgradering från Windows7. Men jag förstår också väldigt väl att det inte är för alla på grund av användarvänlighet. Dock förstår jag inte allt hat det för, särskilt inte hur allt detta hat är från folk som inte är "casual" användare som mig själv som lätt funderar ut nya perks och så vidare.

Som en side note ska jag också säga att jag kanske har varit inne i själva metro gränssnittet, eller windows8 gränssnittet som Microsoft kallar det, i mer än kanske 2 timmar denna veckan. Det är verkligen skräddarsytt för tablets och telefoner. Det är ungefär så som Microsoft Media Center var i Ultimate versionerna av Vista och Win7. Det är inte särskilt snyggt eller användarvänligt och många skippar det, för andra alternativ så som XBMC eller bara Media Player Classic till exempel. Det folk hatar för är på grund av att man inte kan stänga av det. Jag märker knappt av det efter installation av Start8, därav varför jag tror att Service Pack 1 kommer ge tillbaka startmenyn och alternativ att stänga av Metro vid tillfällen, så som vid uppstart.

Skrivet av RedSparowes:

Tycker Windows 8 är super. Som windows 7 fast snabbare och med snyggare gränssnitt.

Kort och bra summering, om man undantar Metro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Använde Windows XP fram till i dec/jan i år och så när jag köpte ny dator så uppgraderade jag till Windows 7. Hade Vista på kompisens dator och på pappas laptop och det var ju en mardröm. Aldrig att jag skulle uppgradera från XP till Vista. Men sedan kom 7 och det var riktigt fint och fungerande och allt i allt ett BRA OS, så då fick det bli en uppgradering. Men nu med W8 känns det bara som Vista all over again. Dessutom fungerar W7 utan problem på datorn så varför ska man då byta? Dont fix it if it aint broken....

Vista var en katastrof när det kom, sen uppdaterades det. Vad var det för fel på vista efter dessa uppdateriingar och service pack etc?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Brist på kunskap handlar det mångt och mycket om, det mesta "hatet" kommer från folk som varken testat eller har kunskap om Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Brist på kunskap handlar det mångt och mycket om, det mesta "hatet" kommer från folk som varken testat eller har kunskap om Windows 8.

Tvärt om, jag såg fram emot Windows 8 fram tills dess att jag läste på ordentlig om vad det innehöll,

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Det är efter man har testat windows 8 man förstår hur illa det är ställt, måste ha varit total hjärnsläpp hos några på microsoft som bestämmer för mycket.

Har faktisk kört windows 8 ca 2 veckor, och kommer nog komma i kontakt med det en del via jobben, men privat kommer jag aldrig köra det, vill inte se eländet alls. inte på surfplattor heller, finns bättre alternativ.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Finns det någonting alls som tyder på att Microsoft vill begränsa programutbudet utanför sin egna Store, bortsett från Newells ledsna konspirationsteorier?

Vad Notch gnäller om förstår jag inte riktigt. Det är klart som tusan Microsoft vill certifiera programvara som säljs via egna butiken, det är ju dom själva som blir ansvariga för det dom säljer.
Finns det nåt som hindrar användare för att plocka ner Minecraftklienten direkt från Mojang i Win8? Nej, inget alls.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Tvärt om, jag såg fram emot Windows 8 fram tills dess att jag läste på ordentlig om vad det innehöll,

tills du såg att det fans en fullskärms startmeny? vad är mer dåligt med windows 8? finns ju bara förbättringar över windows 7 specillt för företag.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

@Ts
Så du tänker inte skaffa windows 8? Vrf brusar du då upp över detta o skriver "Microsoft, kiss my ass"? Hur kan man bli arg över något som man inte ens tänker skaffa?

Jag funderade på det först pga hur effektivt det skulle vara i spel med ett OS som var ännu snabbare än Win7.
Enligt vad andra skriver här så kommer det inte vara så som jag beskrev (läst och kollat på YT och på en artikel)
alltså kanske det inte är något problem om man skaffar Windows 8 och kör Steam..

Skrivet av Zyriak:

Brist på kunskap handlar det mångt och mycket om, det mesta "hatet" kommer från folk som varken testat eller har kunskap om Windows 8.

Att hata något betyder inte brist på kunskap. Inte så att jag hatar W8, men jag förstår dem som gör det och respekterar deras åsikt.
Skulle man tänka som du kan man ju säga att alla som hatar sin gamla skitna dator inte har kunskap om dem för det.

Permalänk
Medlem

Jag installerade Windows 8 för några dagar sen. Då jag fick både Windows 7 och 8 gratis (som student) såg jag ingen anledning till att inte testa uppgradera. Tog mig väl en ca 10 minuter att vänja mig och sen var det lugnt Ser ingen anledning till att gå tillbaka till 7:an eller nåt annat.

Det känns lite som att jag är tvärtemot många andras åsikter/erfarenheter.. men det beror kanske på skilda användningsområden? Jag gör mestadels enkla grejer (nyttjar internet/diverse program/spelar och sånt) bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tills du såg att det fans en fullskärms startmeny? vad är mer dåligt med windows 8? finns ju bara förbättringar över windows 7 specillt för företag.

Jag är inget företag och en fullskärm skulle bara vara ivägen. Ingen vill att en meny ska ta upp hela skärmen, det är ju fri skärmyta du behöver för att arbeta.

Det finns inget med Windows 8 som gynnar mig.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av Jazz 1-up:

Jag är inget företag och en fullskärm skulle bara vara ivägen. Ingen vill att en meny ska ta upp hela skärmen, det är ju fri skärmyta du behöver för att arbeta.

Det finns inget med Windows 8 som gynnar mig.

Men du arbetar ju aldrig med menyn uppe i varken windows 7 eller 8....
Så fort du klickar på något är du ju i desktopen i bägge om du inte startar en NewUI app?
Eller är det information i program du har uppe som styr vad du ska göra i menyn?
Då förstår jag helt.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mallow:

Jag installerade Windows 8 för några dagar sen. Då jag fick både Windows 7 och 8 gratis (som student) såg jag ingen anledning till att inte testa uppgradera. Tog mig väl en ca 10 minuter att vänja mig och sen var det lugnt Ser ingen anledning till att gå tillbaka till 7:an eller nåt annat.

Det känns lite som att jag är tvärtemot många andras åsikter/erfarenheter.. men det beror kanske på skilda användningsområden? Jag gör mestadels enkla grejer (nyttjar internet/diverse program/spelar och sånt) bara.

Nej jag håller med och jag gör en del hyfsat avancerade saker. Jag är inte helt såld på startskärmen fortfarande men jag tycker heller inte att den är sämre än gamla startmenyn, och det har inte så stor betydelse då startmenyn var något som i alla fall jag ytterst sällan använde mer än till sök.

Visst kändes det aningen skumt första gången man skulle använda start men skrivbordsgränssnittet som man spenderar 99% av tiden i är väldigt likt sjuan förutom för en massa små förbättringar och start vande man sig vid efter typ en kvart. Genvägen att högerklicka i "start-hörnet" hade de gärna fått visa i tutorialen för den underlättar verkligen, annars tycker jag att tutorialen räckte väldigt långt trots att den bara bestod av en mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Men du arbetar ju aldrig med menyn uppe i varken windows 7 eller 8....
Så fort du klickar på något är du ju i desktopen i bägge om du inte startar en NewUI app?
Eller är det information i program du har uppe som styr vad du ska göra i menyn?
Då förstår jag helt.

Jag kan mycket väl behöva information från program jag har uppe. Poängen är att det är helt meningslöst att täcka den informationen.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att spela fullskärm-spel (Mass Effect 3) på Win8 Release Preview. Ibland när jag trycker på någon knapp i spelet, skjuter eller rör mig så blir jag utkastad till desktop. Windowsknappen är avslagen när man är i spelet så det är något annat jox som ställer till det.

Bra säljargument:
"If you're gaming in Win8 you're going to DIE"

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3