Nyare spel lämpade för gamepad?

Permalänk

Nyare spel lämpade för gamepad?

Ligger här i sängen med en ganska äcklig infektion i benet vilket gör att jag inte kan sitta eller gå. Detta har lett till att jag fått väldig tråkigt då jag tycker det är väldigt obekvämt och opraktiskt att använda tangentbord och mus i sängen. Finns det några nyare spel som är lämpade för gamepad? Genre spelar ingen roll, dock tycker jag det är obekvämt att lira fps-spel med kontroll. Bra story är ett stort plus!

Har tidigare spelat igenom Mass Effect 1-3, Assassins Creed 1, 2, Brotherhood och Revelations, Tony Hawk Pro Skater HD med flera och är inte allt för sugen på att spela igenom dem igen.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk

Borderlands och dishonored är exempel på spel som funkar med gamepad. Jag har en Xbox 360 kontroll för pc och dom funkar automatiskt i spel som stödjer gamepad

Permalänk

Nu när 360 kontrollern börjar blir standard även i PC-spel så är det läge att köpa en tv-bänks-pc för 9 lax. Dishonored, Borderlands 2, XCOM, Assassins Creed III och många fler stödjer handkontroller och alla är inköpta istället för till PS3.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

GTA IV?

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

worms revolution kom ju nyss

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Skyrim är aldrig fel(söndermoddat ska det dock vara).
Borderlands är riktigt kul också(har inte lirat 2:an än, lite för hipster för det)
Fifa är inte fel det heller.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Dishonored tippar jag på borde funka fint med gamepad då man inte behöver (eller borde kanske inte?) lira det som en snabb shooter. Skyrim körde jag från början på ps3, funkade fint det oxå

God bättring!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Även Dark souls är väl lämpat för gamepad (keyboard kontrollerna gör så man får förtvinade fingrar).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Tack för alla förslag hittils!

Har haft ett öga på Dark Souls & Dishonored länge, men är lite tveksam till hur bekvämt de (speciellt Dishonored) skulle vara att lira med kontroll. Har redan spelat igenom Skyrim, eller well, inte till 100% men klarat av 'main questerna'. Borderlands (första spelet) har jag på steam, och lirade det en hel del förut men tröttnade på det efter ett tag, dessutom är inte Borderlands 2 särskilt lockande. GTA och Worms är två spel som man bara måste ha tangentbord och mus till, eller jag måste det iallafall!

Återigen, tack för alla förslag. Kom gärna med fler! Dör av boredom här!

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwlz:

Tack för alla förslag hittils!

Har haft ett öga på Dark Souls & Dishonored länge, men är lite tveksamt till hur bekvämt de (speciellt Dishonored) skille vara att lira med kontroll. Har redan spelat igenom Skyrim, eller well, inte till 100% men klarat av 'main questerna'. Borderlands (första spelet) har jag på steam, och lirade det en hel del förut men tröttnade på det efter ett tag, dessutom är inte Borderlands 2 särskilt lockande. GTA och Worms är två spel som man bara måste ha tangentbord och mus till, eller jag måste det iallafall!

Återigen, tack för alla förslag. Kom gärna med fler! Dör av boredom här!

sleeping dogs, riktigt snyggt är det också. Sen i stort sett allt som finns på konsol brukar fungera bra med gamepad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Alla spel är gjorda för konsoll från grunden nuförtiden.

Permalänk

Alice - madness returns.

Riktigt bra spel enligt mig.