[Event] SweClockers BF3 Event #6: Back to SweCore

Permalänk
Skrivet av linde:

japp,antar att det är detta som jag klistrade in förut ??

Be Advised! Battlelog will be closed for maintenance October 11 at 08:00 UTC. Expected downtime up to 30 minutes

Tack Men är inte 08.00 UTC typ, 10.00 här i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Kan man logga in lite senare tror ni? Eller måste man va med nu på en gång?

beror nog på om det är kö eller inte,men origin verkar ligga nere nu

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Perfekt timing!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Skitkul att spela med lite nytt folk, ser gärna fler evenemang i framtiden:) Synd att skolan hindrar en från att spela längre bara :/

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk

Riktigt roligt att lira med lite mer seriösa spelare!
Tack för ikväll!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Är det nåt event imorn, fredag den 12:e Oktober?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Moderator
Moderator

Tack till alla som deltagit, det var roligt med lite mer SweC medlemmar! Hoppas ni kommer ihåg mumble nästa gång ni vill lira. Vi finns här.

Skrivet av hznn:

Är det nåt event imorn, fredag den 12:e Oktober?

Inte ett event men vanligt vardagslir, det kan spontanantända och bli tjugo personer på mumble! Det blev det i tisdags då vi fyllde servern ordentligt med övriga. Fast glöm inte att servern normalt är Hardcore.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Grymt kul att spela med dessa inställningar ju!! Så ska ett äkta Battlefield spel vara!
Inte den "pang du är död" COD sörjan bf3 har blitt.

Tack till server ansvariga och folk som spelade. Önskar det fanns servers som körde dessa inställningarna alltid. Fast jag skulle vilja ha 3p i fordon.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Hedersmedlem

Det var roligt skall se om jag får upp en film på youtube från igår

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Fnissade lite för mig själv innan eventet när det pratades om norrländskt internet och renar. Sitter nämligen i Luleå på en 100/10 lina

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd

Swecore + 3D Ljud ägde var med och lirade lite igår och lirar nog med er mer gånger (är inte jätteaktiv på Swec dock), men råkade se detta på Swecs facebook sida o hoppade in

Permalänk
Moderator
Moderator

Event #7 planeras!

Lyckas ni gissa vilket tema vi kommer att köra kan ni vinna ett litet pris!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

Lite synd att vi inte fick till det som vi vill med ett lösenords skyddat spelande, tror det blev ett par som satt ensama i sina kanaler och spelade med random folk istället för att få känna på lite mumble samarbete.

Eftersom vi kört alla dessa inställningar tidigare med Swecore och lösenords så kan man ju anta att det fungerar igen, men till nästa gång får vi testa lite i förväg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frustrerande... P.g.a. massa skolbök så missade jag det här trevliga eventet, det är inte sant. Jag lusläser, tycker jag, bf3 tråden men såklart ska man missa med en dag bara för skolan kallar på uppmärksamhet. Upp med ett nytt event snarast Kul också med aktiviteter från admins sida, så trycket på servern förblir högt!
PS. Säg till i god tid nästa gång ni ska ha ett event

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lan:

Event #7 planeras!

Lyckas ni gissa vilket tema vi kommer att köra kan ni vinna ett litet pris!

Skrivet av lilobilo:

Frustrerande... P.g.a. massa skolbök så missade jag det här trevliga eventet, det är inte sant. Jag lusläser, tycker jag, bf3 tråden men såklart ska man missa med en dag bara för skolan kallar på uppmärksamhet. Upp med ett nytt event snarast Kul också med aktiviteter från admins sida, så trycket på servern förblir högt!
PS. Säg till i god tid nästa gång ni ska ha ett event

Vi sa till en vecka i förväg om event #6, nu tipsade jag två poster upp att event #7 planeras.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi sa till en vecka i förväg om event #6, nu tipsade jag två poster upp att event #7 planeras.

Amen en vecka, de räcker ju uppenbarligen inte... men det var mest ett skämt och inte alls något som skulle tas seriöst.

Godis med mer event! Historiken över tidigare event är okända för mig men jag gissar på att nästa event blir någon form av Rush, Squad Rush närmare bestämt med någon sorts turnering. Men oj, om det blir så, så måste jag sätta igång och leta anhängare... såvida squads inte slumpas.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lilobilo:

Amen en vecka, de räcker ju uppenbarligen inte... men det var mest ett skämt och inte alls något som skulle tas seriöst.

Godis med mer event! Historiken över tidigare event är okända för mig men jag gissar på att nästa event blir någon form av Rush, Squad Rush närmare bestämt med någon sorts turnering. Men oj, om det blir så, så måste jag sätta igång och leta anhängare... såvida squads inte slumpas.

Nix. Kan tipsa om att det blir ett tema där vi spelar conquest mode. Bra gissning men inte rätt. Vi har inte gjort denna som event tidigare men den är i linje med tidigare events...så kolla upp dem!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Det var riktigt skoj,synd att lilltösen inte ville sova,men är taggad inför nästa gång,tack till alla som anordnat och alla som va inne och lira!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Skoj var det, men det dog ganska snabbt Runt 11 var det ju bara ungefär 20-30 spelare kvar.

Däremot vet jag inte riktigt vad jag tycker om "swecore"-mode. HC är ju alltid fantastiskt, men att inte öka dmg var......frustrerande. Hatar att skjuta någon med ett halft magasin och ändå se dem springa därifrån. Skulle nog vilja se en ökad damage, inte nödvändigtvis till "full-HC-damage" men iaf en ökad nivå

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Lite synd att vi inte fick till det som vi vill med ett lösenords skyddat spelande, tror det blev ett par som satt ensama i sina kanaler och spelade med random folk istället för att få känna på lite mumble samarbete.

Eftersom vi kört alla dessa inställningar tidigare med Swecore och lösenords så kan man ju anta att det fungerar igen, men till nästa gång får vi testa lite i förväg.

Råkade ut för detta, hamnade i en squad där ingen utom jag var på mumble, inte jättegivande när det var en del av eventet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Willhelm:

Råkade ut för detta, hamnade i en squad där ingen utom jag var på mumble, inte jättegivande när det var en del av eventet.

Ja, det är tråkigt men att Battlelog skulle trassla var svårt att förutse. Det var inte konfigureringen av servern som strulade utan att Battlelog gick upp och ner som en jojo och vägrade hitta servern.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt event! Ser fram emot nästa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ja, det är tråkigt men att Battlelog skulle trassla var svårt att förutse. Det var inte konfigureringen av servern som strulade utan att Battlelog gick upp och ner som en jojo och vägrade hitta servern.

Ja tack det märkte man av! Tog en timme innan jag kom in och kunde börja spela

Men När man väll kom in och kunde spela så va det roligt. Hamnade i en härlig squad,
Tack "DeadC" "vitloken" och "Herrlin-SWE" för en trevlig kväll, och tack till er andra med

Ska bli kul med ett event snart igen!
Hmm, gissa temat? Gissar på att det blir lite CQ banor och lite "Reality"?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Solding:

Ja tack det märkte man av! Tog en timme innan jag kom in och kunde börja spela

Men När man väll kom in och kunde spela så va det roligt. Hamnade i en härlig squad,
Tack "DeadC" "vitloken" och "Herrlin-SWE" för en trevlig kväll, och tack till er andra med

Ska bli kul med ett event snart igen!
Hmm, gissa temat? Gissar på att det blir lite CQ banor och lite "Reality"?

Tack själv!

Nix, tipset är att det blir conquest. Vi har inte gjort det förut på events men tips nr 2 är att det har gjorts ofta i BF2. Gissa på!

Kan säga att admins blev eld och lågor när jag lade fram idéen. Nu pågår en hel del funderingar på hur vi ska lägga upp det för maximal glädje.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tack själv!

Nix, tipset är att det blir conquest. Vi har inte gjort det förut på events men tips nr 2 är att det har gjorts ofta i BF2. Gissa på!

Kan säga att admins blev eld och lågor när jag lade fram idéen. Nu pågår en hel del funderingar på hur vi ska lägga upp det för maximal glädje.

Okej, nej då har ingen aning tyvärr vad det är ni har på g Jag får vänta och se hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com