Taktiker på word of tanks

Permalänk
Medlem

Taktiker på word of tanks

Tänkte höra lite här.

För jag vet så klart att lätta ska köra runt och spotta. Medium vara assist till hevy och hålla sig i rörelse. Hevy kan stå bakom en sten och köra peek-a-boo (bakom en sten eller liknade för arty och andra tanks).

Grejen är att jag kör hevy och medium på ungefär samma sätt. Lätt hänt att man går från sten till sten. Man kan ju inte häller rusha rätt ut.

Min taktik med t50-2 är att vänta i basen tills arty och dom andra har grupperat sig (tror ni förstår vad jag menar).

Med medium kör jag fegt kör gärna bakom hus/stenar och vänner, rushar bara om det är liten risk att bli sönderskjuten (men är jag otålig kan jag pusha ändå eller att få HP över huvudtaget på matchen).

Hevy kör jag väldigt fegt ibland kan jag göra aggressivt, men oftast står jag i bakgrunden och sniprar (is8 är best att hålla sig ifrån fronten).

Så det jag tänkte med tråden är att jag och andra kan få hjälp och tips. Kan länka videos, men får kolla vart man lägger upp det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att spelet är mycket mer komplext än att bara gruppera tanksen efter vilken klass de är. Inom varje klass så är ju spelstilen som krävs helt annorlunda. Jag kör mycket ryska tanks och t.ex. en T-54 är ju väldigt annorlunda mot t.ex. en E-50 och de tanksen kräver väldigt olika strategier.

T-54 är en liten snabb tank med relativt dålig armor (vissa säger att den här helt OP, men det var förr det), bra bössa men med ganska dålig accuracy samt dålig gun-depression vilket gör att den lämpar sig sämre som "sniper". Jag spelar mycket T-54 och Type 59 och jag spelar dem mycket som aggresiv support/flank.

Sen så anpassar jag min strategi mot vilket motstånd jag möter. Om jag köra t.ex. Tier 9 så kommer man ju få väldigt olika matcher. Om jag är top-tier spelar jag mer aggresivt medan jag tar en mer passiv roll när det är ett gäng Tier 10 med. Sen får man även anpassa sig efter hur många artillery och scout tanks det finns med i matchen. Om det finns ett gäng scouts med och vi har mer än en arty brukar jag hänga kvar några minuter i början för att försvara dem och det resulterar vädligt ofta i glada arties och vinst.

Det finns så många aspekter att tänka på i detta spel så jag knappt var man ska börja

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag måste säga att spelet är mycket mer komplext än att bara gruppera tanksen efter vilken klass de är. Inom varje klass så är ju spelstilen som krävs helt annorlunda. Jag kör mycket ryska tanks och t.ex. en T-54 är ju väldigt annorlunda mot t.ex. en E-50 och de tanksen kräver väldigt olika strategier.

T-54 är en liten snabb tank med relativt dålig armor (vissa säger att den här helt OP, men det var förr det), bra bössa men med ganska dålig accuracy samt dålig gun-depression vilket gör att den lämpar sig sämre som "sniper". Jag spelar mycket T-54 och Type 59 och jag spelar dem mycket som aggresiv support/flank.

Sen så anpassar jag min strategi mot vilket motstånd jag möter. Om jag köra t.ex. Tier 9 så kommer man ju få väldigt olika matcher. Om jag är top-tier spelar jag mer aggresivt medan jag tar en mer passiv roll när det är ett gäng Tier 10 med. Sen får man även anpassa sig efter hur många artillery och scout tanks det finns med i matchen. Om det finns ett gäng scouts med och vi har mer än en arty brukar jag hänga kvar några minuter i början för att försvara dem och det resulterar vädligt ofta i glada arties och vinst.

Det finns så många aspekter att tänka på i detta spel så jag knappt var man ska börja

Jaha:) jo förstår att det är väldigt komplecerat när man går lite på djupet. Men denna tråden är tänkt åt det hållet.

Nu verkar min replay flippat ur (eller om replays ligger på World of Warplanes,tittade därr hade vist ingen sån map). Hur fixar man den buggen förreten hört andra flyttar på denna map (finns ingen inställning vart den ska spara)?

Men här är en som är från 27:9:12 http://www.mediafire.com/?7jvbx83t2nc9ujb (datum kanske inte är viktigt men kör varje dag så).

Så tog tre till lättare att se då (dock kollade jag inte så dom är sevärda). Bara att spola i så fall.
http://www.mediafire.com/?flyad56nz5h8p1v
http://www.mediafire.com/?2dwzjb5yrvwl9at
http://www.mediafire.com/?aokec777a5cacsf

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Över lag måste man hitta en bra balans mellan attack och försvar, allt för många gånger har jag varit med om att förlora matcher för att ett par top tiers står i basen och häckar tills de är de enda kvar i laget och blir sen dödade enkelt av fienden. Jag har också varit med om ett otal matcher där toptier spelarna åker ut mitt på öppet fält och dör vilket försvagar laget tillräckligt för att vi skall förlora. Vilket leder mig till att tro att man måste vara aggressiv i sin strategi men inte dumdristig, speciellt om man är top tier.

Som low tier måste man veta när det är dags att röra på sig, vissa low tiers står stilla och gömmer sig utan att varken spotta eller göra någon som helst skada på fienden. Kan man inte skada dem måste man se till att åtminstone dra uppmärksamheten från sårbara flanker/mål eller lysa upp motståndarna för arty/heavies. En liten sketen lighttank (eller medium för den delen) kan vinna slaget genom att åka och dö vid rätt tillfälle om det resulterar i att laget kan få spot på fiendens high tiers och döda dem.

Permalänk

en annan taktik som funkar rätt så bra är att bryta de mönster som nästan alla kör. lyckas man så vinner man lätt och nu när man kan köra ner i raviner och ner på nästan alla möjliga ställen så får man till det bra men ett stort men nu och det är att man ska få med sig några på detta vilket är mycket svårt tills de ser hur långt man kan komma och göra en oväntad attack bakifrån på fienden

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra TD aggressivt om jag är toptier. Detta är väl en bra fingervisning om hur man kan köra en T49(amerikansk T5) utan att behöva sitta i en buske och höka.

http://www.mediafire.com/?c7ty3p434sw91cc

EDIT: Fel replay. Det är denna jag menade:
http://www.mediafire.com/?v6z494olcspp0ku

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Över lag måste man hitta en bra balans mellan attack och försvar, allt för många gånger har jag varit med om att förlora matcher för att ett par top tiers står i basen och häckar tills de är de enda kvar i laget och blir sen dödade enkelt av fienden. Jag har också varit med om ett otal matcher där toptier spelarna åker ut mitt på öppet fält och dör vilket försvagar laget tillräckligt för att vi skall förlora. Vilket leder mig till att tro att man måste vara aggressiv i sin strategi men inte dumdristig, speciellt om man är top tier.

Som low tier måste man veta när det är dags att röra på sig, vissa low tiers står stilla och gömmer sig utan att varken spotta eller göra någon som helst skada på fienden. Kan man inte skada dem måste man se till att åtminstone dra uppmärksamheten från sårbara flanker/mål eller lysa upp motståndarna för arty/heavies. En liten sketen lighttank (eller medium för den delen) kan vinna slaget genom att åka och dö vid rätt tillfälle om det resulterar i att laget kan få spot på fiendens high tiers och döda dem.

Tackar för inputen. Ska tänka på detta. Hoppas någon mer får nytta av detta.

Skrivet av tiger7925:

en annan taktik som funkar rätt så bra är att bryta de mönster som nästan alla kör. lyckas man så vinner man lätt och nu när man kan köra ner i raviner och ner på nästan alla möjliga ställen så får man till det bra men ett stort men nu och det är att man ska få med sig några på detta vilket är mycket svårt tills de ser hur långt man kan komma och göra en oväntad attack bakifrån på fienden

Tackar för inputen. Jo, det har jag tänkt på med. Men inte själv använd så mycket. Jag lyckades med min Is 8 få en e100 och en annan (jag inte kommer ihåg) att köra ner för en backe. För att rädda en front och vinna matchen:D

Skrivet av snakedad:

Jag brukar köra TD aggressivt om jag är toptier. Detta är väl en bra fingervisning om hur man kan köra en T49(amerikansk T5) utan att behöva sitta i en buske och höka.

http://www.mediafire.com/?c7ty3p434sw91cc

EDIT: Fel replay. Det är denna jag menade:
http://www.mediafire.com/?v6z494olcspp0ku

Det såg riktigt bra ut. Du fick runt 1k xp eller var det mer (2k kan det i för sig vara)?
Men bra jobbat. Ett tips du kan också zooma med skift.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar