Permalänk

R4 Sabertooth H100

Sitter o planerar ett inköp av dator som sagt, och så läste jag att det va en som hade problem med att ha sin H100 i toppen på sitt R4 för att det tog i hans moderkort, tänkte höra om det är någon som har koll på Ifall dessa 3 delar(i rubrik) skulle passa då, utan problem?

Tacksam för svar!

Frågan då alltså: Om någon vet ifall det skulle passa med ett Sabertooth Z77 i ett R4 och sätta en H100 i toppen utan att den tar i moderkortet?

Permalänk

Vilken Sabertooth?

Permalänk
Inaktiv

EDIT: Nevermind, missförstod frågan helt.

Permalänk
Skrivet av Flygarfisken:

Vilken Sabertooth?

http://www.inet.se/produkt/1902260/asus-sabertooth-z77

Permalänk

Jag har denna http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z68V_PROG... och jag hade ett jävla problem att sätta fast alltihopa. Problemet jag fick var att 8-pin slog i själva radiatorn som och jag var tvungen att flytta hela radiatorn högerut om man kollar på chassit bakifrån och jag använde endast fläktarna jag fick med i H100. Det gick KNAPPT!

Permalänk
Medlem

Satt i samma tankar, men det verkar inte fungera då... Hepp får man ta bort hddburen och sätta en egenbyggd vattenlösning istället.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Satt i samma tankar, men det verkar inte fungera då... Hepp får man ta bort hddburen och sätta en egenbyggd vattenlösning istället.

de e ju perfa för en n00b som mig.. då får jag väl köra på p280 ist då =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerggrenJ:

de e ju perfa för en n00b som mig.. då får jag väl köra på p280 ist då =/

Ingen raketforskare själv förutom att man har byggt några burkar. Aldrig varit i kontakt med "riktigt" vattenkylning, tyckte att en H100 skulle vara perfekt. Antingen får man köra luftkylning som jag gör idag eller så får man kanske skaffa en H80 istället och sätta på 140mm platsen istället, (den på baksidan) i en push/pull konfig. Kanske blir bra det med...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Ingen raketforskare själv förutom att man har byggt några burkar. Aldrig varit i kontakt med "riktigt" vattenkylning, tyckte att en H100 skulle vara perfekt. Antingen får man köra luftkylning som jag gör idag eller så får man kanske skaffa en H80 istället och sätta på 140mm platsen istället, (den på baksidan) i en push/pull konfig. Kanske blir bra det med...

Ja det funkar ju också, tror dock hellre att jag skulle ta någon vanlig cpu-kylare då och skippa vattenkylare. Måste bara hitta ngn bra och tyst, tänkte ju köra på Noctua-tema o burken med Noctuafärger som sleeve. hade blivit fint med en H100, men får kolla runt lite!