SGS3 - Riktigt slö med andra launchers?

Permalänk

SGS3 - Riktigt slö med andra launchers?

Hejsan,

Skaffade mig en SGS3 för några dagar sen, och har sen dess skaffat mig en ny launcher, då jag tycker originalet är hemskt. Skaffade GO Launcher Ex som jag hade på min SGS2, men märkte snabbt att den ibland blir riktigt slö, blir rätt ordentlig delay när man går mellan skärmarna, flyttar runt ikoner, eller kikar i app drawer.

Provar såklart också att stänga appars osv men hjälper inte, provat att rensa RAMet, som för övrigt inte vill sjunka under 511MB även när man clearar minnet, t.o.m min S2a går till 406MB, och den har ändå 827MB som max, mot S3ans 779MB.

Den tar dessutom en rejäl smäll av att använda live wallpapers, som den fyrkärniga CPUn verkar ha markanta problem med att hålla igång när man är i en annan launcher än standard.

Någon annan som har tänkt på detta, eller har något tips om någon launcher som funkar bättre för S3an, för det verkar ju som att de inte är "optimerade" för S3an, eftersom det flyter bättre på min gamla S2a i dessa launchers.

Har provat Nova Launcher och Go launcher.

Edit: har bara provat gratisvarianterna av dessa, så om någon kan säga om de funkar bättre om ni köpt dem så vore det trevligt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Hejsan,

Skaffade mig en SGS3 för några dagar sen, och har sen dess skaffat mig en ny launcher, då jag tycker originalet är hemskt. Skaffade GO Launcher Ex som jag hade på min SGS2, men märkte snabbt att den ibland blir riktigt slö, blir rätt ordentlig delay när man går mellan skärmarna, flyttar runt ikoner, eller kikar i app drawer.

Provar såklart också att stänga appars osv men hjälper inte, provat att rensa RAMet, som för övrigt inte vill sjunka under 511MB även när man clearar minnet, t.o.m min S2a går till 406MB, och den har ändå 827MB som max, mot S3ans 779MB.

Den tar dessutom en rejäl smäll av att använda live wallpapers, som den fyrkärniga CPUn verkar ha markanta problem med att hålla igång när man är i en annan launcher än standard.

Någon annan som har tänkt på detta, eller har något tips om någon launcher som funkar bättre för S3an, för det verkar ju som att de inte är "optimerade" för S3an, eftersom det flyter bättre på min gamla S2a i dessa launchers.

Har provat Nova Launcher och Go launcher.

Edit: har bara provat gratisvarianterna av dessa, så om någon kan säga om de funkar bättre om ni köpt dem så vore det trevligt

Själv kör jag med Apex-launcher och den fungerar faktiskt bra. Har dock stängt av alla jävla animeringar (både i apex-inställningar och utvecklaralternativ). Det enda problemet är ett visst lagg när jag ska öppna dialern. Ett bra tips är att INTE cleara minnet i otid. Ger ingen mening, drar mer batteri och gör telefonenn slöare. Vill man bli av med all Samsung-bloat är det bättre att installera nån custom-rom istället. Just nu kör jag Foxhound Jellybean och den rullar på ganska bra. Dessutom går det att välja en ganska ren installation, och man kan även köra en "blåsa bloat-skiten åt h*lvete" från CWM.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Prova ADW Launcher och stängt av alla onödiga swosh-effekter, se om det hjälper.
Får iaf min DHD att flyta som smör

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Testat Apex Gratis, tycker den inte är smooth, köpte Nova Launcer Prime när det var till salu på Google Play för 1.50:- fungerar extremkt mkt bättre flyter på som fan, dock tkr jag den drar batteri så det står härliga till. Så kan vara Gratis. Testa Apex och se hur det fungerar för dig.

Permalänk
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Prova ADW Launcher och stängt av alla onödiga swosh-effekter, se om det hjälper.
Får iaf min DHD att flyta som smör

Men varför klarar S2an onödiga swoosh bättre?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Verkar konstigt, har inte upplevt samma problem på min s3a utom någon enstaka gång. Annars kan du prova både holo och atom launcher som är väldigt minimalistiska och lättdrivna. speciellt Atom, däremot så har du inte samma anpassningsmöjligheter på dessa som till de andra.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk

Provade ADW iaf, men och visst, det den är snabb, å andra sidan har den lika få funktioner som touchwiz, men och då kan jag lika gärna använda den.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Iom. att du har ics/jb i luren så bör du köra nån av dom gpu acc. launchers som är är baserade på senaste API'n

Dvs. Apex eller Nova.

Kör apex(pro) på min S1 och även min S2,

ADW Ex. är nog en av dom launchers som har flest funktioner av alla i princip om du vill ha mkt funktioner, den är även mkt snabb.

Du behöver en custom ROM, CM10! Bort med allt skräp som lastar luren

Permalänk

Funkar inge vidare att citera folk med mobilen märker jag, Men den envisas med att hoppa upp i den citerade texten och sabba där så fort ett ord ska rättas xD

Vet inte riktigt vad en ROM innebär, antar att det har något med rostning av telefonen att göra. Hur påverkar detta garantier eller försäkringar på telefonen?

Provar nu Nova igen, och visst är den mkt snabbare, dock tycker jag inte den är lika bra som Go i övrigt :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Dra in en Jelly Bean rom ROM= Modifierad version av operativsystemet (Oftast till det bättre)

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Dra in en Jelly Bean rom ROM= Modifierad version av operativsystemet (Oftast till det bättre)

Så varför väntar folk på att Jelly Bean ska släppas till deras telefoner om det bara är att dra in en bättre version av det direkt?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Så varför väntar folk på att Jelly Bean ska släppas till deras telefoner om det bara är att dra in en bättre version av det direkt?

För att dom inte orkar läsa på lite hur man gör, och tycker det är vettigare och mer givande att sitta å gnälla om det på forum

Permalänk
Medlem

Jag har Nova Launcher. Laggar ALDRIG. Köpte det under rean för 1,5kr, mycket nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Så varför väntar folk på att Jelly Bean ska släppas till deras telefoner om det bara är att dra in en bättre version av det direkt?

Dels för de känner att de inte har kunskapen, dels för att det i vissa fall kan sabba garantin.
Eller aa, det sabbar garantin. Men med iaf s1 och s2:an kan man reseta den så det inte kan märkas att man flashat om den (lagt in en ROM). Finns massor att lära på Swedroid.se

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

För att dom inte orkar läsa på lite hur man gör, och tycker det är vettigare och mer givande att sitta å gnälla om det på forum

Låter rätt osannolikt, med visst, säger du det så

Skrivet av Sweex:

Dels för de känner att de inte har kunskapen, dels för att det i vissa fall kan sabba garantin.
Eller aa, det sabbar garantin. Men med iaf s1 och s2:an kan man reseta den så det inte kan märkas att man flashat om den (lagt in en ROM). Finns massor att lära på Swedroid.se

Mjo, antog att det skulle sabba garanti, och förmodligen försäkringar också. Helt 100 på att det inte går att se att den flashats om man resetar? Skulle ju vara väldigt skönt att bli av med diverse skitappar som hänger med telefonen osv. men är inte värt att sabba försäkringen för.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag har Go launcher och alla swoosh effekter och det laggar aldrig för mig... har du energi spar läge igång?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Custom rom ftw

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Skrivet av roykio:

Jag har Go launcher och alla swoosh effekter och det laggar aldrig för mig... har du energi spar läge igång?

Möjligen har vi inte samma definition om lagg? Menar mer att det är lägre frame rate med GO än med default launcher eller Nova. Inget energi spar igång, och är rätt säker på att den inte stryper telefonens prestanda, utan bara sänker ljusstyrka och stänger av wifi, GPS och andra energikrävande funktioner.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Möjligen har vi inte samma definition om lagg? Menar mer att det är lägre frame rate med GO än med default launcher eller Nova. Inget energi spar igång, och är rätt säker på att den inte stryper telefonens prestanda, utan bara sänker ljusstyrka och stänger av wifi, GPS och andra energikrävande funktioner.

Inget lagg

iPhone 4 Hackar mer sida vid sida!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Tror inte go launcher är anpassat för ics/jb än, därför det "laggar"
Som andra har sagt så prova med Nova.
Men bäst av allt är ju customrom.
Kika in på www.swedroid.se och läs på lite om din telefon.
Några fördelar med customrom är bättre batteritid, optimerad mjukvara, möjlighet till bloatware fri rom, oftast större tweak möjligheter mm mm mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av roykio:

Inget lagg

iPhone 4 Hackar mer sida vid sida!

Som sagt, är inte lagg jag pratar om

Låter rätt osannolikt, eftersom GO körs ovanpå den vanliga launchern, och iOS är anpassat just för iPhones, men visst, om du säger det så

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ny ägare av S3, en Custom ska in i min telefon, dock finns det ju en del att välja på, läst mycket om slim bean, viken rekommenderar ni?

Kör nu med Nova (efter rean på play) funkar mycket bra men som det påpekas tidigare så verkar den dra ganska mycket batteri.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Kör Apex, gratisvarianten och tycker den fungerar bra. Nova är ju väldigt lik men jag fick nästan alltid redraws på den när jag haft igång t.ex. webbläsaren så den åkte ut. Apex har en inställning för att behållas i minnet så att den inte behöver renderas om stup i kvarten. Kan tillägga att jag kör original-ROM med strömspar på.

Använde lite GO-appar på min gamla SGS men de slukade batteri och var allmänt rätt tungdrivna.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Som sagt, är inte lagg jag pratar om

Låter rätt osannolikt, eftersom GO körs ovanpå den vanliga launchern, och iOS är anpassat just för iPhones, men visst, om du säger det så

Aha!

Jag har stängt av Tuchwiz launchern

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Skrivet av roykio:

Aha!

Jag har stängt av Tuchwiz launchern

Kan ju vara det då Hur gör man det?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Kan ju vara det då Hur gör man det?

Jag valde ett använda golaunchern som min primära, sedan gick jag in och stängde av de

Där man swipar bory alla prgram

Edit: trot jag vet vad du menar med långsam. När jag först skaffade sgs3 så gick alla animationer långsamt^_^

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

Kör själv cm10 med Apex pro och det flyter på riktigt bra

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Kan ju vara det då Hur gör man det?

Jag valde ett använda golaunchern som min primära, sedan gick jag in och stängde av de

Där man swipar bory alla prgram

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Skrivet av roykio:

Jag valde ett använda golaunchern som min primära, sedan gick jag in och stängde av de

Där man swipar bory alla prgram

Edit: trot jag vet vad du menar med långsam. När jag först skaffade sgs3 så gick alla animationer långsamt^_^

Aha du menar så xD Vet dock inte hur mycket det påverkar.

Okej? Och hur fixade det sig då? xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Aha du menar så xD Vet dock inte hur mycket det påverkar.

Okej? Och hur fixade det sig då? xD

På fyllan... Tillsammans med att allt försvann i telefonen

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti