Så billig Gamingdator som möjligt.. proffs help pls

Permalänk

Så billig Gamingdator som möjligt.. proffs help pls

Hej! Behöver ny dator och tangentbord och skärm.. kan köpa begagnat.. vill bara att den ska kunna ha lol på high me 40+fps och skype samtidigt.. vill också spela minecraft men det är nog mindre krav på det..Jag Har ingen budget men så lite pengar som möjligt... Tack På Förhand..

Permalänk
Medlem
Permalänk

Är det så dyrt? trodde det var billigare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Är det så dyrt? trodde det var billigare..

Hur billigt vill du ha det?

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10700
bästa price/performance färdigbyggt. brukar ta 2 veckot från beställning till lev. pga att de bygger burk för resp. beställning.

Visa signatur

4960K@4.6Ghz Evo 212ooo ASUS GTX 750 OC ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER Kingston 120GB SSD Corsair XMS3 8GB HIPER TypeM 530W Bitfenix Outlaw Beta Windows 8.1

Permalänk
Medlem

skärm kan du med fördel plocka upp på random second hand affär för 200 spänn.
om inte annat så brukar folk ofta ha nån äldre flat screen tft till övers om man kollar runt
lite bland polare/släktingar.

mus tangentbord får du för hundralappen om inte kravet e att de ska ha antighosting, mekaniskt tng bord
eller flawless sensor på musen.

Visa signatur

4960K@4.6Ghz Evo 212ooo ASUS GTX 750 OC ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER Kingston 120GB SSD Corsair XMS3 8GB HIPER TypeM 530W Bitfenix Outlaw Beta Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av ace xx:

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10700
bästa price/performance färdigbyggt. brukar ta 2 veckot från beställning till lev. pga att de bygger burk för resp. beställning.

Skrivet av ace xx:

skärm kan du med fördel plocka upp på random second hand affär för 200 spänn.
om inte annat så brukar folk ofta ha nån äldre flat screen tft till övers om man kollar runt
lite bland polare/släktingar.

mus tangentbord får du för hundralappen om inte kravet e att de ska ha antighosting, mekaniskt tng bord
eller flawless sensor på musen.

Men Vad klarar den datorn på LoL och finns det bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Är det så dyrt? trodde det var billigare..

Det är ju helt omöjligt när du inte skriver hur mycket du vill lägga.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ace xx:

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10700
bästa price/performance färdigbyggt. brukar ta 2 veckot från beställning till lev. pga att de bygger burk för resp. beställning.

Skrivet av ace xx:

skärm kan du med fördel plocka upp på random second hand affär för 200 spänn.
om inte annat så brukar folk ofta ha nån äldre flat screen tft till övers om man kollar runt
lite bland polare/släktingar.

mus tangentbord får du för hundralappen om inte kravet e att de ska ha antighosting, mekaniskt tng bord
eller flawless sensor på musen.

Men Vad klarar den datorn på LoL och finns det bättre?

Permalänk
Skrivet av Henke420:

Det är ju helt omöjligt när du inte skriver hur mycket du vill lägga.

Men det billigaste som finns.. som klarar lol på high med 40+fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Hej! Behöver ny dator och tangentbord och skärm.. kan köpa begagnat.. vill bara att den ska kunna ha lol på high me 40+fps och skype samtidigt.. vill också spela minecraft men det är nog mindre krav på det..Jag Har ingen budget men så lite pengar som möjligt... Tack På Förhand..

Du ska ha tangentbord, mus, skärm. Och du ska väl ha Windows och Inet ska montera?
Det säger sig självt att det blir inte värst 'billigt' med allt det där.
Du får nog acceptera att det blir en lite dyrare räkning.
Sen när det gäller hur många FPS det blir på LoL det vet ingen. Det finns inga enkla tabeller för sånt. Man får helt enkelt uppskatta, gissa om LoL ska funka bra och välja grafikkort efter dessa gissningar.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Men Vad klarar den datorn på LoL och finns det bättre?

Detta paket e ganska konkurrenskraftigt med tanke på att du får ssd och windows 7.
LoL vad jag vet e inte särskilt krävande borde klara 100 fps utan vidare på högsta inställningar.

Inte alla spel drar nytta av 4 kärnor utan huvudsaken är mer att processorn orkar "driva" grafikkortet.

Visa signatur

4960K@4.6Ghz Evo 212ooo ASUS GTX 750 OC ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER Kingston 120GB SSD Corsair XMS3 8GB HIPER TypeM 530W Bitfenix Outlaw Beta Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av halojoy:

Du ska ha tangentbord, mus, skärm. Och du ska väl ha Windows och Inet ska montera?
Det säger sig självt att det blir inte värst 'billigt' med allt det där.
Du får nog acceptera att det blir en lite dyrare räkning.
Sen när det gäller hur många FPS det blir på LoL det vet ingen. Det finns inga enkla tabeller för sånt. Man får helt enkelt uppskatta, gissa om LoL ska funka bra och välja grafikkort efter dessa gissningar.

Men.. Windows behöver inte följa med... skulle nog kunna bygga men är lite scared att förstöra.. blir det billigare utomlands kan jag köpa utomlands. men behöver nog en guide på hur man bygger..

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

Men det billigaste som finns.. som klarar lol på high med 40+fps

ELLER så skaffar du en hederlig pentium 4 å monterar in ett http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/147324-asus_radeon_hd....

Visa signatur

4960K@4.6Ghz Evo 212ooo ASUS GTX 750 OC ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER Kingston 120GB SSD Corsair XMS3 8GB HIPER TypeM 530W Bitfenix Outlaw Beta Windows 8.1

Permalänk

sugen på att köpa komplett datorn.. men får inte plats med allt på ssdn.. ska nog köpa beggad hdd och undrar om det finns nå bättre.. bestämmer mig imorn för nu är jag lite berusad och vill inte köpa skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

sugen på att köpa komplett datorn.. men får inte plats med allt på ssdn.. ska nog köpa beggad hdd och undrar om det finns nå bättre.. bestämmer mig imorn för nu är jag lite berusad och vill inte köpa skit.

bara att skaffa nån usb hårddisk 1TB eller nåt till nästa månad. e rätt billiga å smutt att koppla in om man inte e så haj på d.

good luck:D

Visa signatur

4960K@4.6Ghz Evo 212ooo ASUS GTX 750 OC ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER Kingston 120GB SSD Corsair XMS3 8GB HIPER TypeM 530W Bitfenix Outlaw Beta Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

sugen på att köpa komplett datorn.. men får inte plats med allt på ssdn.. ska nog köpa beggad hdd och undrar om det finns nå bättre.. bestämmer mig imorn för nu är jag lite berusad och vill inte köpa skit.

Vad är din budget? Du skriver att du inte har någon budget men något måste du tänka på eftersom du tycker allt är dyrt.

Permalänk
Skrivet av Ronja_ww:

Vad är din budget? Du skriver att du inte har någon budget men något måste du tänka på eftersom du tycker allt är dyrt.

6k för allt kanske 6,5

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2407657/duger-nog
om du kan installera eget windows när du fått hem datorn får du ett bättre grafikkort och ett bättre chassie.
4 kärnig cpu, 8 gb ram, 500 gb disk och hd 7750 från gigabyte borde klara av high

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Kan Köpa Begagnat om det finns billigt..

Permalänk
Medlem

Snälla, köp den datorn någon där uppe länkade från komplett, runt 5k om jag inte har fel, det är billigt för en stationär dator, dessutom så kräver inte LoL speciellt mycket av din dator.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk

Bestämt mig för att höja till 7k för allt.. ville inte göra ny thread så..

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Uppmaningar till piratkopiering är strikt förbjudna.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.