World in Conflict, spelar någon?

Permalänk
Medlem

World in Conflict, spelar någon?

Jag och min gaming-mate letade efter ett bra strategispel. Självklart letade jag fram gamla goa World in conflict (complete edition) och fick min polare till att köpa det.

Tyvärr visade det sig att ingen spelar WIC längre, det fanns endast två publika servrar som var befolkade och dessa var de fulla 16/16. Dvs när vi väl kom in såså var det omöjligt att spela i samma lag.

År det några som spelar detta spel fortfarande? Finns det fler servrar än de publika? Hade varit kul att dra ihop ett gäng till denna nuvarande klassiker.

Btw, fantastiskt roligt och köra WIC benchmarken med mina CF 6870, inte direkt samma resultat som när jag första gången drog igång spelet 2007. Jag postar resultatet på benchmarken ikväll när jag kommit hem.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Som sagt så är det tyvärr inte många som spelar längre.

Här kommer dock en screencapture som jag lovade, med alla settings på Max. Jag antar att spelet inte är helt optimerat för dagens grafikkort, dock så överstigs snittet på ca 30 FPS (medium settings) som var mitt gissel när det spelades 2007. Ganska kul att grafens max Y-värde är 100fps

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Ta å testa Wargame: european escalation, ett ganska nytt liknande spel.
Tycker själv att det e betydligt bättre. Taktik och strategi har betydligt mer vikt än i wic.

Permalänk
Medlem

WIC var härligt när det begav sig, riktigt bra spel.

Permalänk
Medlem

Mycket roligt spel. Tyvärr inget jag spelar längre

Permalänk
Medlem

WiC var/är ett helt underbart spel. Tyvärr vart det lite stelt ganska snabbt. Speciellt eftersom de inte kom några nya banor. Eller enns möjligheten att göra egna

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Det händer

Permalänk
SpelClockers

kan hända att man spelar

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10