Flytta filer från intern till extern, (w7 starter Ed)

Permalänk
Medlem

Flytta filer från intern till extern, (w7 starter Ed)

Tjena, hjälper en släkting med hennes dator. Tanken var att jag skulle formatera om datorn åt henne. Det är någon HP mini laptop med w7 starter edition på. Försöker att föra över mapparna hon ville spara till min externa hårddisk men ingenting händer? har både kopierat och försökt klippa ut mapparna. Någon som vet vad problemet kan vara?

/Tack på förhand!

Edit: Har även försökt med ett usb-minne men samma sak där.

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av luki3:

Tjena, hjälper en släkting med hennes dator. Tanken var att jag skulle formatera om datorn åt henne. Det är någon HP mini laptop med w7 starter edition på. Försöker att föra över mapparna hon ville spara till min externa hårddisk men ingenting händer? har både kopierat och försökt klippa ut mapparna. Någon som vet vad problemet kan vara?

/Tack på förhand!

Edit: Har även försökt med ett usb-minne men samma sak där.

Försök flytta filerna någon annan stans först, att ta en fil/mapp i taget kan du också testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Försök flytta filerna någon annan stans först, att ta en fil/mapp i taget kan du också testa.

Någon annan stans? Jag har försökt att ta en fil i taget också. Det kan inte vara så att det är någon inställning på hårddisken eller nåt? Har kollat så att filerna och mapparna inte är dolda eller skrivskyddade osv.

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av luki3:

Någon annan stans? Jag har försökt att ta en fil i taget också. Det kan inte vara så att det är någon inställning på hårddisken eller nåt? Har kollat så att filerna och mapparna inte är dolda eller skrivskyddade osv.

Var som helst, skrivbordet t.ex, bara för att se om de vill flyttas överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Var som helst, skrivbordet t.ex, bara för att se om de vill flyttas överhuvudtaget.

Jag kan flytta runt mapparna på den interna hårddisken, jag kanske ska prova att ladda upp filerna någonstans och dra ner dem på en annan dator?

Edit: har laddat upp några av mapparna och dem uppför sig helt vanligt på min egna dator, jag kan lägga över dem på den externa från min interna-SSD.

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop