Har MoP Förstört PvP?

Permalänk
Medlem

Jag har lirat warrior mest sedan BC och jag tycker att det är mer kul nu än det var då att köra warrior. Däremot får jag inte till armstalents riktigt ännu så jag får fortsätta att prova mig fram eller byta till fury som jag alltid körd i pvp på BC och WOTLK tiden. Protection gillar jag egentligen bäst och det är mitt primary talent men jag har nog inte kört pvp med protection på ett halvår kanske. Jag har kollat runt lite på nätet men har svårt att hitta bra talentkombinationer för warrior i pvp än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Jag vet mycket väl hur bra präster är (eller inte är) eftersom jag spelar en själv (och har varit "hyfsad" på det). Men det är inte möjligt att döda 3 personer (oavsett klass) som inte är helt efterblivna eftersom deras skada och CC gör att man dör.
Och du skrev det som att du gör det varje gång, vilket uppenbarligen inte är sant utan det var snarare en engångsförteelse.
Och, dessutom, crittar du 60k+ och 50k med dev plague mot spelare så har du ju överjävligt grym gear (med tanke på 40% mindre skada vs players)

Dem är grymma iaf nu vid lvl 85-86, jag har hört att de blir sämre vid 90 dock.
Det är visst möjligt. Ja det är klart att detta var en engångsföretelse, jag har inte hävdat annat heller
Jag har full 85 pvp gear, som jag lvlar i Så jag har inte så "överjävla" bra gear.
Sedan så hade dessa spelare jag mötte troligen lvling gear, dvs jag tar så sjukt mycket mer i skada på dem än vad de kan göra på mig.
Med pvp setets resil buff (4p) så har jag närmare 50% dmg reduction om inte mer. (Kan kolla senare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Dem är grymma iaf nu vid lvl 85-86, jag har hört att de blir sämre vid 90 dock.
)

Präster verkar scala dåligt.
85 (startade med craftadete 346 pvp settet) så var man grym.
86 var man fortfarande bra (leveling gear)
87 var segt
88 är ännu segare

Nu vet jag ju inte hur 89-90 och riktig gear är och detta är som shadow.
Disc fungerar skitbra.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

skulle vilja säga att warriors för tillfället är väldigt grymma. vi kommer säkert se en nerf inom kort på skadan dom gör

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

"Har PvP förstört MoP?" skulle jag vilja påstå.
Är glad att jag spelar på en PvE-server. Kan bara tänka mig hur drygt det måste vara att göra dailies på en high-pop PvP-server. Uff...

Jag lirar då Horde på Sylvanas. Full / locked pretty much 12/7, är en PvP server med 83% ally mot 17% horde ( förra helgen iaf ). Ni kan ju tänka er hur det är att göra dailies / levla... Hjälpte ju inte att jag lirade boomkin som jag är riktigt dålig på 85-90. ( orkade inte skaffa vapen och utrustning till kissemissen )
Nu levlar jag en blood DK som är så op just nu. ^^

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Präster verkar scala dåligt.
85 (startade med craftadete 346 pvp settet) så var man grym.
86 var man fortfarande bra (leveling gear)
87 var segt
88 är ännu segare

Nu vet jag ju inte hur 89-90 och riktig gear är och detta är som shadow.
Disc fungerar skitbra.

Likadant med Blood DKs

:s

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Präster verkar scala dåligt.
85 (startade med craftadete 346 pvp settet) så var man grym.
86 var man fortfarande bra (leveling gear)
87 var segt
88 är ännu segare

Nu vet jag ju inte hur 89-90 och riktig gear är och detta är som shadow.
Disc fungerar skitbra.

Priests har ofta varit svaga i början av expansioner, det blir bättre på sikt

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Präster verkar scala dåligt.
85 (startade med craftadete 346 pvp settet) så var man grym.
86 var man fortfarande bra (leveling gear)
87 var segt
88 är ännu segare

Nu vet jag ju inte hur 89-90 och riktig gear är och detta är som shadow.
Disc fungerar skitbra.

Tja kan ju säga att spriests är löjligt bra i arena just nu.
Disc är bra mycket mer värdelöst i arena atm.

Bara köra mage,spriest,sham lr ex lock,spriest,sham dom gamla vanliga som shadow, har inte en enda counter atm.

Tycker spriests är starkare än någonsin med alla nya abilities, disc behöver fet love däremot.

Permalänk

Spelar en warr lvl 88 atm(jag tar det lugnt till 90) 1v1 är warr ganska rökt mot healers, bytte dock till fury och det funkar mycket bättre.

Palas alltid varit en jobbig class för warriors 1v1.

En lvl 87 retri pala hoppade på mig när jag questade med 3 mobs på mig så fick han smörj trots lay on hands... och bubbla. efter det lät han mig vara =D

Använder Dragon Roar till att stunna/interrupta med samt aoe Disrupting shout/pummel melee, samt Bloodelf racial.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem

Warriors behöver inte mer cc i pvp. Helt sjuka är dem... Second wind är ju helt sjukt op när man duellar/ arena

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Som warlock skiter jag näst intill ner mig när jag hör charget av en warrior komma i ryggen när man questar..känns lite som att bli påkörd av en skördetröska.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lixonski:

Oh har kommit en del inlägg sedan jag kunde läsa senast.

Men alla som talar om specc och gear osv, låt oss säga att vi båda var dåligt gearade och ingen av oss hade pvp specc. För det var ungefär situationen, vad hade jag kunnat göra?

Och nej jag har ingen större koll nu. Började spela precis innan MoP kom och är inte van med Warrior. Men teoretiskt sett?

Första 5s stun är svårt att kontra, jag använder själv shockwave i tank spec just för att kunna stunna mobs som står vid en vein så jag hinner plocka den innan jag behöver slåss.

Nu skulle jag ju aldrig slå på någon som redan är vid en vein, oavsett om de är flaggade, för jag har lite professionell respekt för andra gatherers så Men kör man på PvP-server så skulle jag dock alltid haft en PvP trinket i ena sloten, så man alltid kan kontra den första stun-casten.

Jag kör dock rätt mycket Arms när jag gör mina dailies och tank mest när vi plockar rares eller kör dungeons.

Jag skulle säga att man tar ju Dragon's Roar istället för Shockwave, så man får en knockdown på en halv sekund som AoE istället för frontal cone som shockwave är, hjälper bättre eftersom man tar folk bakom en.

Sen har man ju pummel för silence och min Heroic Throw har även silence på sig genom Glyph of Gag Order, vilket även hjälper i PvE. Sen har jag även Colossus som CD i spec för både Tank och Arms, eftersom den både ger DPS-ökning och visst skydd mot movement impair.

EDIT: Sen har man ju fear med Intimidating Shout också, så det finns en hel del interrupts/stuns.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av Frux:

Du blev överraskad och verkar dessutom inte ha jättekoll på klasserna eller hur man kontrar deras abilities. Du har nästan förlorat redan där.

Sen har WoW aldrig varit balanserat 1vs1 och kommer aldrig bli det heller.

Du har inte bra koll iaf.

Enkelt svar på frågan: Nej, pvpen förstördes redan i slutet av WOTLK/Catarelease.

Visa signatur

AsRock z87 Extreme3 ATX, Samsung SSD 120GB, 3TB Toshiba HDD, 16GB Crucial 1600Mhz, MSI Radeon 7950 Twin Frozr,
i5 4670K, be quiet! 680W 80+ Gold Modulär, Fractal Design R4,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddyboy:

Du har inte bra koll iaf.

Ok