Windows 7 Installation Felkod: 0x80070570

Permalänk

Windows 7 Installation Felkod: 0x80070570

Köpte en SSD disk och utan någon kunskap så formaterade jag först min vanliga hårddisk tog bort partitioner m.m. Sedan när jag skulle installera Windows 7 på SSDN så får jag ett felmeddelande som lyder :

Det gick inte att installera de begärda filerna. Filen kanske är skadad eller saknas. Kontrollera att alla filer som behövs för installationen är tillgänliga, och starta därefter om installationen. Felkod: 0x80070570.

Allt fungerade innan jag satt i SSDn. Nu fungerar det varken att installera windows på SSD eller vanliga hårdisken.
Har googlat o.sv, även sökt här på forumet men inte hittat något som kan hjälpa mig.

För att utesluta en sak till så har jag testat med både DVD och USB när jag ska installera windows..

Setup:

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
I5-2500k
16GB RAM (Jag har testat ta bort ram minnen m.m och köra på bara 1 minne)
MSI Geforce 560TI

Permalänk

Har du provat med en annan distribution av windows? Samt har du provat att sätta i SSD-disken i samma sata-kontakt på moderkortet som den förra disken satt i. Ibland kan det finnas fler än en styrkrets för SATA på moderkortet där den ena kräver separata drivrutiner medan för den andra finns dessa drivrutiner i windows-setupen by default. Att byta sata-kontakt är mitt hetasta tips.

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper