Permalänk

Datorn startar inte

VIDEO OM MITT PROBLEM http://www.youtube.com/watch?v=7r132TeEeP8

PC SPECS:
RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin
RAM COOLING: Kingston HyperX Cooling Fan
MOTHERBOARD: ASUS M5A99FX PRO R2.0, Socket-AM3+
CPU COOLER: Corsair H40 Hydro Series CPU Kylare + 2x Corsair SP120 Quiet Edition 120mm Fans
CPU: AMD FX-8150 8-Core Processor
NEON: NZXT Sleeved LED Kit Cable 1M Blue
Chassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart
CD: Sony Optiarc DVD RW Writer, AD-5280S
SECOND HARDDRIVE: Seagate Barracuda 1TB
GPU: gtx 460 2gb
Hårdisk: Seagate Barracuda 1TB
PSU: 650w 80+ gold

kan det vara att jag inte har ställt in min hårdisk till fabrik inställningarna?

Permalänk
Medlem

Länken till videon är fel och du har inte skrivit nätaggets märke modell och ålder.

Jag antar att videon skulle ha visat vad du menade med "startar inte" för dom orden kan betyda allt från död dator till att ditt favorit program i Windows inte startar.

Permalänk

tack för att du sa att linken inte funkade , nu så funkar den bra och kommer troligen att vissa vad som är problemet.

Permalänk
Medlem

Du måste förklara hur du hamnade i den här situationen. Nyköpt nybyggd dator, gammal dator som plötsligt slutat funka, sparkade omkull datorn under en vild fest osv. Får vi ingen förklaring kan våra råd bli hur fel som helst.

Om det är en nyköpt nybyggd dator var hårddisk kommer från ena annan datorn så är felet att du inte installerat om Windows EFTER att du byggde färdigt datorn. Även om du på nått sätt tar dig förbi eller totalt struntar i problemen som dyker upp då och då så är den långsammare (seg) än vad den borde göra vilket gör det meningslöst att ens

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Att skapa mer än en tråd om samma sak är inte tillåtet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.