gw2 Guardian build/spec

Permalänk
Medlem

gw2 Guardian build/spec

tjenare har just nu en lvl 68 Guardian som jag inte har nån aning om vad ja ska köra för build/spec på, jag kör med greatsword, scepter och shield, nån som vet nån riktigt bra build/spec till mig? vill göra mycket skada men även hålla mig vid liv så att säga.

Permalänk
Medlem

Ser det var lite ont om svar här så jag gör väl ett försök och visar hur jag gjorde efter en googlesökning eller två.
http://guildwars.incgamers.com/blog/comments/greatsword-guard...
Min Guardian är dock så ung ännu att jag inte tänker säga så mycket mer än vilken "guide" jag valt att följa och att det hittills funkar väldigt bra för mig själv

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

som jag skrivit i tidigare trådar.. googla guild wars 2 guru och sen guardian subforum.. där finns mängder av builds.. eller gw2 official forums där det finns guider också..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

okejokej tack för svar. har hittat några bra builds

Permalänk

Tjenix

Jag kör med en greatsword speccad Guard, med: 30 Zeal, 0 Radiance, 10 Valor, 21 Honor, 0 Virtues... finner denna build solid... dock är jag lite osäker på att pumpa Zeal till topp (dock för boonen GS does heals och power)... Är i "grunden" power / vitality speccad... bryr mig inte just nu om crit chance, men tack vare power så när man crittar så gör det för-bnatt ont

Läst en del och de flesta trådarna på nätet säger att ska du PvE:a så är det greatsword som gäller... i slut ändan så vinner den på DPS, har "close gap" skill och AoE attacker... helt enkelt ett solit val! Jag själv vill köra mer shield / svärd, men märkt att GS är så mkt bättre... har 9 lvls kvar till 80 och därefter kommer jag kika på endgame specc... men som de ser ut idag, så kan jag inte lämna: Power / vitality + GS specc... för bra (PS: funkar grymt najs i WvW)

Power gör mkt dmg, och vitality är najs för överlevnad... Toughness är "ganska" låg (typ: 8-900) men lvl 71 så ligger HP på ca: 14k...

/ Tnek

Visa signatur

MSI P67A-G45 B3, Socket-1155,
Intel® Core i5-2500 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB,
Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5,
Corsair SSD Force Series F115, 115GB,
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9