Många oklarheter efter polistillslag mot webbhotellet PRQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElonB:

We are ANONYMOUS:

Let's start attack on Swedish Sites!

TARGET: www.spray.se

?? Spray ? Varför?

Att den sidan finns kvar måste vara ett av jordens sju underverk.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Pedofili ÄR ett riktigt brott och de jobbar för att VÅRA BARN ska vara säkrare, så där lägger de resurserna helt rätt.
Jag vill då att den skatt jag betalar ska bidra till att min son ska få en så säker uppväxt som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Fel. Att vara pedofil är fanimig inget brott, dom utgör inget hot så länge dom inte är våldtäktsmän eller på något annat sätt skadar barnet eller dess psyke.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Läs om, lär rätt. Jag har inte sagt att det är OK, men det är minst lika fel att polisen beslagtar servrar på måfå för att kling och klang inte kan hitta rätt server från början. Så att hylla endera parten är naivt i det här fallet.

Polisen är idioter för att de bråkar med en hel folkrörelse som det inte går att varken bevisa eller motbevisa om den är nyttig eller skadlig.

Anonymous är idioter för att de till största delen består av fjortisar som tror de är hackers för att de vet hur man laddar ner LOIC och tycker på start, och påstår sig kämpa för rättvisa och allt vad det är.

Det finns alltid flera sätt att se på saken, men jag kan i alla fall förstå Anonymous och deras sympatisörer till viss del. Polisen däremot saknar jag förståelse för.

Nu är det ju inte direkt så att polisen klampat in på måfå för att det inte hade något bättre för sig, polisen gör inget (för den delen, kan eller får inte) utan att det finns en anmälan bakom, av sekretesskäl lämnar de inte information hur som helst då de kan skada utredningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

releaselog är nu uppe igen iaf...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Mig skulle de kvitta vad de än drog ner, men rent generellt har de ingen anledning att dra ner FB, ungefär lika stor anledning till att dra ner SC forum...förvisso använder de sig av FB för att sprida sina budskap

Skickades från m.sweclockers.com

De sålde inte bara personlig info till staten (kommer inte ihåg vilket land).

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Så du tycker inte det finns anledning att ta ner tex facebook? De sålde inte bara personlig info till staten (kommer inte ihåg vilket land).

Nej det tycker jag inte, joinar man facebook får man räkna med det.

Tillbaka till det där med massivt botnät, vet äns vad det betyder?

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk

Men piratebay funkar inte, och har inte gjort det nu några dar, så det måste ju vara pga detta?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilgf:

De sålde inte bara personlig info till staten (kommer inte ihåg vilket land).

...precis som Google gör och ändå dyrkas av alla som använder Android, så varför attackerar de inte Google oxå då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Förför attackera försvarsmakten?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Men piratebay funkar inte, och har inte gjort det nu några dar, så det måste ju vara pga detta?

Nej, ifall du kollar på TPB facebook sida så ser du att det bara handlar om ett strömavbrott.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Så här står det iaf. på "Antipiratbyråns" hemsida:

"Flera illegala tjänster nere
Postad 2012-10-02

Sedan i måndags ligger ett 50-tal illegala tjänster nere. Vi återkommer med mer information längre fram."

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Apropå Antipiratbyrån. antipiratbyrån.se, löptiden går ut den elfte oktober, ifall någon skulle vilja regga den och ha lite kul!

Visa signatur

1,8 ghz amd, 768 ddr ram, radeon 9700 atlantis, moderkort MSI KT3V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clock Ralle:

Apropå Antipiratbyrån. antipiratbyrån.se, löptiden går ut den elfte oktober, ifall någon skulle vilja regga den och ha lite kul!

Detta. Någon måste fan göra det! Jäklar vad snopna dem skulle bli!

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Svenska staten (i detta fallet polisen) gör något som inte Anonymous gillar.
Anonymous slår tillbaks, men det är inte staten (polisen) som blir lidande, utan det är svenska befolkningen, som inte hade något att göra med det.

Det är ett ganska dåligt sätt att få support på, och min respekt för Anonymous (den lilla jag hade) är numera borta.

Är inte Sverige en demokrati? Har för mig att bildt skriker om det hela tiden. Alltså är befolkningen ansvarig för vad staten gör. Så ta jävla ansvar äntligen och sluta gömma dig bakom det är staten som gör skit inte jag.

Permalänk
Medlem

Var det påtryckningar från usa som sist det hände?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

releaselog är nu uppe igen iaf...

Länk..?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Är inte Sverige en demokrati? Har för mig att bildt skriker om det hela tiden. Alltså är befolkningen ansvarig för vad staten gör. Så ta jävla ansvar äntligen och sluta gömma dig bakom det är staten som gör skit inte jag.

[u]Detta var fan det mest korkade jag läst på något forum någonsin![/u].
Så du försöker indirekt påstå att jag stödjer staten i allt de gör, bara för att jag (hypotetiskt) röstade på något av allianspartierna i riksdagsvalet 2010?
Tänk om jag kanske inte ens röstade på något av de sittande partierna, är det fortfarande mitt ansvar?

Jag hoppas verkligen inte att du själv tror på vad du precis skrev, isåfall behöver du hjälp, snabbt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

tillslaget gäller tankafettast, och orsaken till tillslaget är spridningen av filmen johan falk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Att den sidan finns kvar måste vara ett av jordens sju underverk.

Haha. Tänkte ungefär samma sak när jag såg den på listan. Förmodar att det är en svensk med som kanske bara passar på att göra oss en tjänst?

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Så du försöker indirekt påstå att jag stödjer staten i allt de gör, bara för att jag (hypotetiskt) röstade på något av allianspartierna i riksdagsvalet 2010?
Tänk om jag kanske inte ens röstade på något av de sittande partierna, är det fortfarande mitt ansvar?

Nu tycker jag du överreagerar. Han har en poäng, och det är att man knappast bara kan luta sig tillbaka och svära sig fri bara för att man inte röstat på sittande regering (eller ens röstat alls). Det leder till rätt otäcka saker i förlängningen. Som medborgare i en demokrati är det ens förbannade plikt att engagera sig åtminstone lite i den demokratiska processen. Blir partier/folk valda som gör dumheter har man misslyckats. På sistånone har vi inte lyckats sådär väldigt bra, eller hur? Det är ett problem som bara vi kan ta tag i.

Indirekt är jag och du ansvariga för vad regeringen gör. Det ligger på oss att få dem att uppföra sig som folk när de inte gör det. Det betyder dock inte att tilltag som anonymous är en särskilt bra sak. De är bara kontraproduktiva fjårtisar som ger alla dårfinkar i maktposition vatten på sin kvarn. De är våra fiender, lika mycket som de politiker som röstar igenom FRA, IPRED, ACTA, SOPA/PIPA etc etc.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

haha detta kanske var kravet från de stora amerikanska tv-bolagen som ska etablera streaming för tv-serier snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Läs om, läs rätt på dig med min herre. Ingenstans har jag sagt att det är OK det polisen/staten/medieindustrin gör.
Däremot kan man påstå att polisen har mandat att göra som de gör, det har inte Anonymous.

Det är väl i och för sig en teknikalitet... Tillräckligt många har röstat på nötterna som gett polisen mandat att göra det de gör, fast samma nötter sa att de inte skall jaga en hel ungdomsgeneration, och att "FRA-shoppen är stängd".... Jo jag tackar...

Så, visst... "Vi" får skylla oss själva att vi knyter näven i fickan, fast säkert är väl några med och sitter och bombar med LOIC... Inte jag dock... Jag tror det är fel väg att gå.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...precis som Google gör och ändå dyrkas av alla som använder Android, så varför attackerar de inte Google oxå då?

Skickades från m.sweclockers.com

Jadu, det är ju inte jag som hackar/ddosar eller hur? Lite svårt för mig att svara på, men jag vet inte, frågan är om anonymous har kapaciteten att dra ner google's servers.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Jadu, det är ju inte jag som hackar/ddosar eller hur? Lite svårt för mig att svara på, men jag vet inte, frågan är om anonymous har kapaciteten att dra ner google's servers.

Knappast och även ifall de skulle lyckas så finns ju bing och yahoo med flera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=72a5Ru...

We are ANONYMOUS:

We are legion
We do not forgive
We do not forget
You should have expect us Sweden!

väldigt anonymt av dig, sluta vara löjlig.
det här är ett seriöst forum, vi är inte /b/-skids.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Skrivet av olafett:

Att den sidan finns kvar måste vara ett av jordens sju underverk.

Jag vet faktiskt ett par som har kvar sin mail där.
Jag gissar att den är ganska automatisk om hämtar mycket information från andra håll?

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Åh nej, det är ute med oss.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen att vissa människor försvarar vad regering gör, visst det Anonymous gör är förvisso olagligt.
Men det staten gör eller andra instanser är knappast lagligt heller många gånger.
Jag tycket det är på gott och ont att Anonymous finns, för det svenska folket gör ju inget.
Sen grundlagen, och allt annat är bara skräp egentligen, vi har inget att säga till om. Vi kan rösta hur mycket vi vill, men pengar styr och kommer fortsätta styra alla regeringar.

Dont agree? Skriv en lapp och lägg den i min soptunna...

* Höjer min kaffekopp och skålar för Sweclockers och dess medlemmar *

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Jadu, det är ju inte jag som hackar/ddosar eller hur? Lite svårt för mig att svara på, men jag vet inte, frågan är om anonymous har kapaciteten att dra ner google's servers.

Jag skulle vilja ställa det här till rätta genom att berätta att "anon" inte är en grupp av personer utan mer ett icke existerande community av anonyma personer, det finns ingen "hacker grupp" vid namn anonymous och de som påstår sig vara en del av det är inte det, de vet inte äns vad de pratar om.

utrycket föddes på 4chan/eventuella bbs/text/image boards, från början gjorde de attacker mot allt möjligt "for the lulz" men sen kom allt det här "Anonymous is legion protectors of internet freedom skit" in och allt blev upmärksammat i median som en form av grupp av person.

vad som finns kvar är barn som lägger ut bilder på sig själv med guy fawks masker på facebook som ett tecken på någon slagt tillhörighet som inte änns finns.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilgf:

Jadu, det är ju inte jag som hackar/ddosar eller hur? Lite svårt för mig att svara på, men jag vet inte, frågan är om anonymous har kapaciteten att dra ner google's servers.

...men de skulle ha kapaciteten att dra ner FB's då menar du?! Du vet inte riktigt vad du pratar om nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!