Hörlurar för gaming och musik! (bra med bas)

Permalänk
Medlem

Hörlurar för gaming och musik! (bra med bas)

Tjena alla Sweclockare!
Fyller snart 17 och tänkte därför önska mig ett par nya hörlurar/headset då mina nuvarande är skit
Är inte helt grön på området men har mycket kvar att lära. Ursäktar också för ny tråd skapande då jag förstår att det kommer upp massvis med liknande trådar.
Det jag skaffa är ett par som jag kan använda vid både gaming, typ bf3 och liknande, samt musiklyssning. Vid både gaming och musik kräver jag att det ska finnas mycket bas! (Lyssnar mycket på DnB och Dubstep osv.) De ska även var slutna, ligga runt om öronen och kunna kopplas in via en 3.5 anslutning då jag inte tror alls på usb ljud och jag ska kunna ha de i telen (så alla p12 kan ju skita i att rekommendera g35) Det spelar egentligen inte någon roll om de är trådlösa eller inte bara de passar in på mina krav.

Har läst lite här på swec men inte hittat något som egentligen passar mig, men har kommit fram till att det finns två alternativ!
1. Skaffa ett headset med bra ljud och bra mick.
2. Skaffa hörlurar och en bordsmick.

Jag tänker mig att alternativ 2 antagligen vore bäst då jag bara använder mick hemma (så klart) och inte på väg till skolan osv. då en mick bara skulle vara i vägen. Har varit på halméns i Helsingborg och testat några Akg men tyckte inte direkt om ljudet i dem. Akg 240 S, som jag läst många recensioner på, brusade oerhört mycket och där var knappt någon bas alls enligt min mening. Fick även läge att testa några olika Grado lurar men de var inte heller i mitt intresse. Kan ju varit så att equalizern var inställd så att det knappt va någon bas.

Vet inte riktigt vart jag tänkt mig lägga prisribban men någonstans runt 1500-1600 menar jag att det max får kosta, kanske någon hundring högre.

Så till min utforskning, tittat runt en del på prisjakt och andra sidor för att se om jag hittar något och har kommit fram till dessa kanske kan va något.

Headset:
Astro A40
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=619725

Corsair Veneance 1300
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=979505

Sennheiser PC350
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=253975

Sennhesier PC360 Gaming
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=587879

Hörlurar:
Audio Technica ATH-M50
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102

Beyerdynamic DT250 80 Ohm
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=18746

Sennheiser HD280 Pro
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=31653

Så, en jävla massa länkande..

Vilka tror ni hade passat mig bäst? Vet att det är svårt att välja ut åt andra då varje individ tycker olika och de jag länkat är väldigt olika men ni kan väl sortera ut de bästa alternativen så jag kan försöka hitta någon som jag kan testa hos Ge självklart egna förslag om ni har sådana!

Tror det var allt för mig.

Tackar i förhand till de som tänker/vill hjälpa mig!

Permalänk

Har inte använt så många av dom men kan säga att PC360 är ett par riktigt bra lurar. De sista jag skulle köpa av de du länka skulle vara Siberia.

Visa signatur

HAF 922 | Phenom II X6 1055T @ 3.3GHz | Gigabyte GTX 680 WF | Gigabyte 870A-UD3 | Seagate Barracuda 1TB | Crucial RealSSD 64GB | Corsair Vengance 16GB 1600Mhz | 2xBenQ GL2440 | Razer Blackwidow | Steelseries Guild Wars 2 Mouse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidsson11:

Har inte använt så många av dom men kan säga att PC360 är ett par riktigt bra lurar. De sista jag skulle köpa av de du länka skulle vara Siberia.

Okej, ja av de recensioner jag läst har de varit högt rankade

Ang. siberia tog ja med de mest för att jag inte har hört något dåligt om de alls typ! Tar nog bort från listan.

Tack för svar!
/Oscar

Permalänk
Medlem

Du ska defintivt köra på alternativ 2. (Riktiga lurar + lös mic.)

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Du ska defintivt köra på alternativ 2. (Riktiga lurar + lös mic.)

Ja kändes som de va bättre! Har blivit riktigt kär i m50:s utseende men har ingen aning hur de presterar :/ Ngn som har testat dem?

Permalänk
Medlem

Beyerdynamics gör överlag rätt bra grejer, kan dock onte utala mig om just DT-250. Bland headseten skulle jag bara rekomendera PC360

Permalänk
Medlem

Om du vill ha bra bas kan jag rekomendera beyer DT990

Permalänk
Medlem
Skrivet av in4me:

Ja kändes som de va bättre! Har blivit riktigt kär i m50:s utseende men har ingen aning hur de presterar :/ Ngn som har testat dem?

Har bara lyssnat en låt i princip på dom, men diggade kvalitetskänslan och vad jag hann höra i ljudväg.
De är rent generellt väldigt rekommenderade och du kommer förmodligen vara väldigt nöjd med dem.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

http://gaming-headsets-review.toptenreviews.com/ Kolla här.

Sen om du vill ha mer bas försök hitta hörlurar/headset som har drivenheter på 50mm eller högre.

Permalänk
Avstängd

Rekommenderar Logitech G35, eller den trådlösa versionen Logitech G930.

Väldigt bra ljud, bas och allt du önskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Beyerdynamics gör överlag rätt bra grejer, kan dock onte utala mig om just DT-250. Bland headseten skulle jag bara rekomendera PC360

Skrivet av FiftyFifty:

Om du vill ha bra bas kan jag rekomendera beyer DT990

Okej, ska se om jag hittar något ställe i Helsinborg där ja kan testa de

Skrivet av ChipZ:

Har bara lyssnat en låt i princip på dom, men diggade kvalitetskänslan och vad jag hann höra i ljudväg.
De är rent generellt väldigt rekommenderade och du kommer förmodligen vara väldigt nöjd med dem.

Okej, tror siba hade dem i lager så får ut där och testa snarast!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

http://gaming-headsets-review.toptenreviews.com/ Kolla här.

Sen om du vill ha mer bas försök hitta hörlurar/headset som har drivenheter på 50mm eller högre.

Har läst där lite innan, men som sagt så ska jag nog inte skaffa headset då det antagligen blir bättre ljud med hörlurar Hade ingen aning om de där med 50mm så tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pianonist:

Rekommenderar Logitech G35, eller den trådlösa versionen Logitech G930.

Väldigt bra ljud, bas och allt du önskar.

Skrev specifikt i första inlägget att jag inte ville ha g35 då de är USB

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=936875 lite dyra, men sparar du lite till och köper dessa tror jag du inte behöver köpa hörlurar på 5 år skulle jag tro, haha:D

Permalänk
Medlem

Jag har själv nyss letat nya hörlurar, och har alltså läst på en hel del om olika modeller.

Sådär spontant skulle jag rekommendera en närmare titt på Beyerdynamic DT 770, jag har läst både från användar recensioner och professionella att de är mycket bas tunga (tycker någon beskrev basen som "thunderous"). Kommer själv att skaffa ett par DT 860 eller 880, men har lite andra preferenser.

Sen vet jag inte om jag är blind men tycker inte att det har nämnts nånstans vad du kopplar lurarna till? Använder du moderkortets inbyggda krets borde du nog även skaffa en dedikerad DAC/AMP, hörlurar av denna kvalite börjar nog avslöja vad den integrerade kretsen egentligen klarar av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av in4me:

De ska även var slutna, dvs ligga runt om öronen

Hmm, bäst vi är tydliga med definitionerna här:
Det du verkar vilja ha tag i är lurar som ligger runt öronen, det som kallas circumaural, istället för lurar som ligger på öronen, så kallad supraaural.

Öppna och slutna är något helt annat: det beror på om lurarna har öppningar på baksidan av luren eller inte.
Öppna lurar har hål, så att ljud läcker in och ut mer, men ger oftare en lite bättre ljudbild.
Slutna lurar isolerar bättre (klar fördel om man ska använda lurarna på buss/tåg osv) och ger ganska ofta ett lite kraftigare bastryck.

Kolla här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Headphones#Types

... så om du inte ska ha lurarna "på språng" och du inte har väldigt känsliga personer i samma rum, så borde du även kunna kolla på öppna lurar!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tritton kan du ta bort direkt. En polare har sådana. Det är hyffsat mycket bas men diskanten saknas nästan helt, dom låter allstå helt instängda och burkiga. Mina Philips SHP2500 för 139 kr låter bättre.

Visa signatur

Stationär: Asus P8p67-M PRO, Intel Core i5 2500K 3,3 GHz (Antec Küler H2O 620), Gainward GeForce GTX 550Ti, 8 Gb Ram, Silver Power 400W, Fractal Design Define Mini. Benq G2420HD, Gammlt Dell Tangentbord, Qpad OM-75.

Ljud: Yamaha CR-640 - Dynavoice Magic F-6 | Technics SU-Z22 - Audio-Technica ATH-M50

Permalänk
Medlem

Som du ser av recensionen Åkan länkade så finns det en anledning till att du inte hört något direkt dåligt om Siberia lurarna, dom är inte bäst men bra för sitt pris och har en drivenhet på just 50mm. Dock syftar recensionen på Gamingheadset.

Personligen gillar jag dom skarpt med sin mic som man kan dra tillbaka, då slipper du en extra mic på bordet. Med ett ljudkort eller extern förstärkare gör dom bra mycket ifrån sig för gaming.

När det gäller musik ska jag nog inte yttra mig dock, jag gillar inte att lyssna på musik med hörlurar, tycker det gör sig bäst med högtalare.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Jag har själv nyss letat nya hörlurar, och har alltså läst på en hel del om olika modeller.

Sådär spontant skulle jag rekommendera en närmare titt på Beyerdynamic DT 770, jag har läst både från användar recensioner och professionella att de är mycket bas tunga (tycker någon beskrev basen som "thunderous"). Kommer själv att skaffa ett par DT 860 eller 880, men har lite andra preferenser.

Sen vet jag inte om jag är blind men tycker inte att det har nämnts nånstans vad du kopplar lurarna till? Använder du moderkortets inbyggda krets borde du nog även skaffa en dedikerad DAC/AMP, hörlurar av denna kvalite börjar nog avslöja vad den integrerade kretsen egentligen klarar av.

Ska till att börja med att sätta i de i mobo men ska sedan skaffa ett ljudkort Även tänkt att användas till iPhone.

Skrivet av Roger W:

Hmm, bäst vi är tydliga med definitionerna här:
Det du verkar vilja ha tag i är lurar som ligger runt öronen, det som kallas circumaural, istället för lurar som ligger på öronen, så kallad supraaural.

Öppna och slutna är något helt annat: det beror på om lurarna har öppningar på baksidan av luren eller inte.
Öppna lurar har hål, så att ljud läcker in och ut mer, men ger oftare en lite bättre ljudbild.
Slutna lurar isolerar bättre (klar fördel om man ska använda lurarna på buss/tåg osv) och ger ganska ofta ett lite kraftigare bastryck.

Kolla här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Headphones#Types

... så om du inte ska ha lurarna "på språng" och du inte har väldigt känsliga personer i samma rum, så borde du även kunna kolla på öppna lurar!

Aah, sorry missa de där.. Tack för rättelsen!

Det jag menade var att jag ville ha lurar som ligger rntom öronen och är slutna, dvs att inte runt omkring hör vad jag lyssnar på!

Skrivet av slajk:

Tritton kan du ta bort direkt. En polare har sådana. Det är hyffsat mycket bas men diskanten saknas nästan helt, dom låter allstå helt instängda och burkiga. Mina Philips SHP2500 för 139 kr låter bättre.

Okej, då tar jag bort dem! Tack!

Permalänk
Medlem

fundera även på att köpa ljudkort om du endast har integrerat ljudkort idag. Det beror lite på hur känslig du är men ett o-integrerat ljudkort gör bra hörlurar ännu bättre.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk

Har läst lite här på swec men inte hittat något som egentligen passar mig, men har kommit fram till att det finns två alternativ!
1. Skaffa ett headset med bra ljud och bra mick.
2. Skaffa hörlurar och en bordsmick.

Jag tänker mig att alternativ 2 antagligen vore bäst då jag bara använder mick hemma (så klart) och inte på väg till skolan osv. då en mick bara skulle vara i vägen. Har varit på halméns i Helsingborg och testat några Akg men tyckte inte direkt om ljudet i dem. Akg 240 S, som jag läst många recensioner på, brusade oerhört mycket och där var knappt någon bas alls enligt min mening. Fick även läge att testa några olika Grado lurar men de var inte heller i mitt intresse. Kan ju varit så att equalizern var inställd så att det knappt va någon bas.

Se bara till att hörlurarna klarar av att drivas av ljudkortet, då de bästa hi-end hörlurarna kräver förstärkare för att annars kan man t.o.m. få sämre ljud än ett par billigare mer lättdrivna. Finns mycket att läsa på om sådant på följande lysande sida: http://www.head-fi.org/.

Hörlurar:
Audio Technica ATH-M50
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102

Dessa lurar bedöms vara bland de bästa hörlurarna på marknaden, vilket även kvalar in i din budget.

Visa signatur

+++8700K 5GHZ+++Z370 ASUS TUF+++BALLISTIX 16 GB DDR4
CORSAIR HYDRO 150i RGB+++RTX 2070+++NZXT H700i
EVGA SUPERNOVA G3 750W GOLD+++SAMSUNG 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrowind:

Se bara till att hörlurarna klarar av att drivas av ljudkortet, då de bästa hi-end hörlurarna kräver förstärkare för att annars kan man t.o.m. få sämre ljud än ett par billigare mer lättdrivna. Finns mycket att läsa på om sådant på följande lysande sida: http://www.head-fi.org/.

Tumregeln är att hålla sig mellan 16 och 32 ohms hörlurar om du ska använda dom i portabla spelare och integreade datorljudkort. Det varierar väldigt från lur till lur dock, ATH-M50 har impedansen 38 ohm men lär ändå fungera fint utan förstärkare i iphones och annat.

Permalänk

G35 ftw

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

En otrolig bra mick, Modmic, har den till min Siberia V2, för micken som följer med den e HEMSK!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av in4me:

De ska även var slutna, ligga runt om öronen och kunna kopplas in via en 3.5 anslutning då jag inte tror alls på usb ljud och jag ska kunna ha de i telen (så alla p12 kan ju skita i att rekommendera g35)

Skrivet av turboprocess:

Läst hela inlägget och inte bara titel ftw

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Alternativ två ska du helt klart köra på. Jag har lyssnat ganska mycket på ATH-M50, och tycker att ljudet är kanon. Så de lurarna skulle jag definitivt välja.

Sen som Galarix säger så bör du också köpa en Modmic från Antlion. En bättre mick för det priset(ca 280kr, inkl. frakt)får du inte. Har själv beställt en, de har dock problem med deras nya 2.0 mick för stunden. Men det är helt klart värt väntan, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

fundera även på att köpa ljudkort om du endast har integrerat ljudkort idag. Det beror lite på hur känslig du är men ett o-integrerat ljudkort gör bra hörlurar ännu bättre.

Har tänkt på det men det får bli senare

Skrivet av Morrowind:

Har läst lite här på swec men inte hittat något som egentligen passar mig, men har kommit fram till att det finns två alternativ!
1. Skaffa ett headset med bra ljud och bra mick.
2. Skaffa hörlurar och en bordsmick.

Jag tänker mig att alternativ 2 antagligen vore bäst då jag bara använder mick hemma (så klart) och inte på väg till skolan osv. då en mick bara skulle vara i vägen. Har varit på halméns i Helsingborg och testat några Akg men tyckte inte direkt om ljudet i dem. Akg 240 S, som jag läst många recensioner på, brusade oerhört mycket och där var knappt någon bas alls enligt min mening. Fick även läge att testa några olika Grado lurar men de var inte heller i mitt intresse. Kan ju varit så att equalizern var inställd så att det knappt va någon bas.

Se bara till att hörlurarna klarar av att drivas av ljudkortet, då de bästa hi-end hörlurarna kräver förstärkare för att annars kan man t.o.m. få sämre ljud än ett par billigare mer lättdrivna. Finns mycket att läsa på om sådant på följande lysande sida: http://www.head-fi.org/.

Hörlurar:
Audio Technica ATH-M50
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102

Dessa lurar bedöms vara bland de bästa hörlurarna på marknaden, vilket även kvalar in i din budget.

Låter bra, tack!!

Skrivet av Wh1sp:

Tumregeln är att hålla sig mellan 16 och 32 ohms hörlurar om du ska använda dom i portabla spelare och integreade datorljudkort. Det varierar väldigt från lur till lur dock, ATH-M50 har impedansen 38 ohm men lär ändå fungera fint utan förstärkare i iphones och annat.

Okej, yterliggare en bra anledning att skaffa Ath Ska åka och testa de i veckan!!

Skrivet av Marticus:

Läst hela inlägget och inte bara titel ftw

TACK!!!

Skrivet av SlaveTwo:

Alternativ två ska du helt klart köra på. Jag har lyssnat ganska mycket på ATH-M50, och tycker att ljudet är kanon. Så de lurarna skulle jag definitivt välja.

Sen som Galarix säger så bör du också köpa en Modmic från Antlion. En bättre mick för det priset(ca 280kr, inkl. frakt)får du inte. Har själv beställt en, de har dock problem med deras nya 2.0 mick för stunden. Men det är helt klart värt väntan, tycker jag.

Ska kolla upp den, låter awesome

Permalänk
Medlem

Har haft ett par PC-350 och dom lät inte så imponerande alls, var väldigt platt och trist ljud i dom även om det var väldigt klart, ingen bas alls (kanske går att få ur mer bas om man har stärkare).

Bästa valet du kan göra är att köpa ett par riktigt bra musik-lurar som passar din plånbok och sen trycka dit en extern bommick som ModMic.

Permalänk
Medlem

Skulle sagt Corsair 1300, men varför inte Corsair 1500? Hört att det ska vara lite burkigt ljud men det har inte jag upplevt, ska dock gå att fixas i inställningarna.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk

Köpte siberia v2 vita på teknikmagasinet, direkt när jag kom ut ur affären kom en random snubbe fram till mig och sa: lämna tillbaks hörlurarna direkt, det är skit, mina gick sönder skit snabbt bla bla bla... Men lyssnade inte på honom och mina har funkat skit bra i över två år, inget som helst fel på dem. Antar att han fick måndagsexemplar eller dylikt.