Permalänk
Medlem

Enligt folk på OC ska dom inte ha ändrat något från Respawn till BE, samma factory som tillverkar dom och samma material utanför coatingen då.

Verkar inte som nya Evon är blank/glossy heller, utan mera matt plast, vilket jag personligen gillar.
Ex plasten på G400 är perfekt, glossy plastic som kinzu v2 pro är HEMSKT (mitt tycke såklart)

Om dom bara kunde byta ut till omron i zowies möss ;/ huano har sån konstig känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Enligt folk på OC ska dom inte ha ändrat något från Respawn till BE, samma factory som tillverkar dom och samma material utanför coatingen då.

Verkar inte som nya Evon är blank/glossy heller, utan mera matt plast, vilket jag personligen gillar.
Ex plasten på G400 är perfekt, glossy plastic som kinzu v2 pro är HEMSKT (mitt tycke såklart)

Om dom bara kunde byta ut till omron i zowies möss ;/ huano har sån konstig känsla.

Min BE känndes mycket stabilare i samtliga knappar än Respawn. BE kändes solid och Respawn kändes lite rastlig. Kan vara pga Razers legendariska kvalitetskontroll också ifs
Nya EC eVo är riktigt hal (i klass med DA BE), den är helt gummerad och gav mig problem med greppet tills jag byggt upp lite handsvett. Jo, G400 är riktigt nice rent finishmässigt. Har också problem med "glossy plastic" till viss del, tycker att det fungerade asbra på DA Respawn och AM-GS för att det var på sidorna, men nu när jag testat att ta bort all gummering på min AM så den blev helt glossy så var det bara att beställa ny XD. Vilka brytare är vilka? Jag riktigt älskar brytarna i AM och har lite problem med brytarna i EC.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Min BE känndes mycket stabilare i samtliga knappar än Respawn. BE kändes solid och Respawn kändes lite rastlig. Kan vara pga Razers legendariska kvalitetskontroll också ifs
Nya EC eVo är riktigt hal (i klass med DA BE), den är helt gummerad och gav mig problem med greppet tills jag byggt upp lite handsvett. Jo, G400 är riktigt nice rent finishmässigt. Har också problem med "glossy plastic" till viss del, tycker att det fungerade asbra på DA Respawn och AM-GS för att det var på sidorna, men nu när jag testat att ta bort all gummering på min AM så den blev helt glossy så var det bara att beställa ny XD. Vilka brytare är vilka? Jag riktigt älskar brytarna i AM och har lite problem med brytarna i EC.

Zowie använder custom huano till alla deras möss.
Absoluta majoriteten av tillverkare använder omron switchar.
Vissa använder TTC till snålmöss som SS Kana.

Det är exakt samma brytare i AM som EC. Men skalet är annorlunda, och därför blir motståndet annorlunda.
AM är välkänd för sina extremt hårda knappar, och därför många avskyr musen, jag också. Dubbeltappa eller helt enkelt klicka med den är fruktansvärd imo, jag gillar dock lätt motstånd.

Glossy fungerar bra på Deathadder ex på sidan.
Glossy top klarar jag inte av.

Jag svettas dock absolut 0 om händerna, så gummerade möss går inte. Med 1 undantag.
Xais grepp är 100% perfekt för mig, finns inget mer optimalt. Sitter som en handske.
Sen kom SS raw där dom har sämre kvalite på allt och den är hal som en ål.

Därför jag planerar att köpa en sensei och dra in i mitt xai shell.
Om zowie släpper den vita coating på ec2 evo så kanske jag köper en sådan också för att testa, ec1 för stor för mig.

Om du är en av dom få som gillar AM knapparna så kanske denna vita är något för dig då.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av meat4u:

Tror minsan jag ska ta och testa en sandära Razer Deathadder.
Jag hittar lite olika varianter.

Razer Deathadder
Razer Deathadder DA2
Razer Deathadder Respawn
Razer Deathadder black edition

Är det den sistnämda man ska köra med?
Tack för alla svar btw, lika bra att ge sig ut pa djupt vatten nu sa jag hinner köpa nya intellimöss innan dom fösvinner helt iaf denna är skit

Det finns tro det eller ej inte att köpa pa amazon.be/de och .com skeppar inte till belgien.

Finns pa Ebay, säljare i Hongkong i orginalförpackning...

Du ska ha en Deathadder Respawn, det är nyutsläppet av musen med bättre optisk sensor än den första versionen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det är exakt samma brytare i AM som EC. Men skalet är annorlunda, och därför blir motståndet annorlunda.
AM är välkänd för sina extremt hårda knappar, och därför många avskyr musen, jag också. Dubbeltappa eller helt enkelt klicka med den är fruktansvärd imo, jag gillar dock lätt motstånd.

Om du är en av dom få som gillar AM knapparna så kanske denna vita är något för dig då.

Okej :S För tycker att samtliga knappar på mössen känns rätt olika, sidoknapparna känns att ha kortare traveldistance på AM och scrollen känns mycket distinktare. Tycker AM känns som en skarpare version utav G400 och EC en slöare version om man kollar på knapparna hur de känns. Just vid dubbeltappning eller spammning som jag tycker AMs brytare är som bäst i och med att de är just så distinkta.

En annan lustig sak är att min EC har MYCKET högre liftdistance än min AM. Testade att köra med 1mm tjocka skatez på min AM och det ville inte tracka på min tygmatta, medans på EC eVo fungerade det utmärkt :S

Har tagit bort gummeringen på min nuvarande AM-GS, men blev inte nöjd med det. Musen som suger fast i handflatan, vilket jag upplever som lite obehagligt. Men det går bra på sidorna då jag får bra grepp med fingrarna när jag ska lyfta musen. Blev bara att beställa en ny AM-GS, som nu ligger och väntar på mig på posten

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Du ska ha en Deathadder Respawn, det är nyutsläppet av musen med bättre optisk sensor än den första versionen.

Fel.
Första har fortfarande bättre avläsning än respawn, även med senaste firmware.
Mer dpi är inte bättre sensor.

Och den gamla går inte ens få tag på så respawn är det som gäller nu.

Permalänk
Medlem

Var pa mediamarkt idag och köpte en musmatta samt tittade lite pa möss dom hade pa utställning.
Tyckter BE inte verkar vara sa tokig materialmässigt men jag har i princip noll handsvett och sidorna pa min intelli verkar likvärdiga??
Självklart en av de fa (4-5 som fanns) som man inte kunde prova pa grrr, alla andra razor fanns att prova, drygt

Dock var det den enda deathadder som fanns där 60 euro sa dryga 500SEK.

Tittade pa en anna razor samtidigt som var mer avlang och som hade knappar pa bada sidorn, fruktansvärt värdelös känsla i min mening

Logitec har ocksa fina möss men det är mer nagot jag skulle vilja ha när jag arbetar vid datorn, inte för spel da dom känns lite för höga och tunga.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 för ca ett år sedan. Den fungerade bra till att börja med. Sedan började krånglet. Dubbelklick istället för enkelklick. Två fönster öppnas istället för ett. När man vill flytta ett fönster så maximeras det istället. Oerhört frustrerande. Drog ur eländet och förpassade den till skrotlådan. Nu blir det en mindre "intelligent" mus istället.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av QL:

Jag skaffade Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 för ca ett år sedan. Den fungerade bra till att börja med. Sedan började krånglet. Dubbelklick istället för enkelklick. Två fönster öppnas istället för ett. När man vill flytta ett fönster så maximeras det istället. Oerhört frustrerande. Drog ur eländet och förpassade den till skrotlådan. Nu blir det en mindre "intelligent" mus istället.

Nu har jag precis börjat testa G400 och den är perfekt för mig, förutom 1 sak och det är att lift distancen är högre än 3.0 jag hade så det är riktigt störande.
Får nog ta och testa en Zowie EC2. Om EC2 bara är lika lätt att dubbelklicka, klicka snabbt med så blir den nog perfekt

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Bara så ni vet har 3.0 slutats tillverkats för länge sen

De har börjat tillverka musen igen:

http://www.inet.se/produkt/6606442/microsoft-intellimouse-exp...

Visa signatur

+++8700K 5GHZ+++Z370 ASUS TUF+++BALLISTIX 16 GB DDR4
CORSAIR HYDRO 150i RGB+++RTX 2070+++NZXT H700i
EVGA SUPERNOVA G3 750W GOLD+++SAMSUNG 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Razer deathadder påminner ju om upplägget som på ms musen, fast den har väl kanske för mycket bling the blang för dig.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Möss är ett rent helvete att välja rätt. Vissa verkar ha problem att greppa blanka ytor, andra som jag har problem att greppa gummerade ytor. Vissa möss använder vissa brytare som ger en viss känsla, andra använder andra brytare som ger annan känsla. Sedan kommer man till sensorerna och inställningarna. Säkrast är att köra vidare på den mus man gillar, för sannorlikheten är stor att man inte gillar den nya.

Eller så vänjer man sig, also a posibility.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrowind:

Nej inet har köpt in de sista dem gjorde nu kommer det inte finnas och jag tvivlar på att dem kommer tillbaka igen. Har 4-5 st ligger oöppnade som jag tänker ha när jag spelar cs surfar gör jag på en mx518 då min ena 3,0 kastat in handuken.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Entusiast

Jag pensionerade min IM 3 för ett år sedan eller nåt då scrollhjulet är som det var fullt med grus och vänsterknappen envisades med att dubbel och trippelklicka hela tiden. Efter mycket velande blev det en Steel Series Xai av två anledningar. Den var den mus som låg bäst i min hand och den har två knappar på varje sida.

Ergonomin är ju högst personlig och den har inte jättemycket gemensamt med IE 3 mer än att den är rätt lång och hyfsat stor. Dock inte lika bred och den saknar stödet för lillfingret vilket jag saknade lite i början. Fast de två extra knapparna har varit användbara för mig. Ytan är också skönare än 3an, i alla fall om man gillar den där gummikänslan. Sen är tyvärr mjukvaran lite buggig och det tog ett tag att ställa in den vettigt. Drivarna har en förmåga att hänga sig när man sparar profiler. Den inbyggda LCD-skärmen och ARM-processorn gör den också rätt dyr.

Helst av allt hade jag nog velat ha en 3a igen fast med en extra knapp vid lillfingret. Jag kör nämigen back och refresh i browsern med tummen och framåt med lillfingret.

Men det viktigaste med möss är ju att man provar lite själv eftersom ergonomin är så personlig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Förra veckan tog jag och hårdtestade en kompis 3.0 mot min DA-respawn. I det stora hela så förstår jag varför folk gillar 3.0an, en mus utan konstigheter som fungerar bra. Men bortsett från den lägre vikten och längre lift-distancen så tyckte jag att DAn var bättre på övriga punkter, något som även syndes på min score.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Rekordmedlem

Många ( de flesta ) möss använder Omron d2fc brytare till "klickknapparna" brytarna finns att köpa på tex ebay och de är lätta att byta ut, Renovera om det inte är annat än "klickfel"
http://www.ebay.com/itm/1pc-OMRON-D2FC-F-7N-Micro-Mini-Switch...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

deathadder.
Ja själv har en g9x men den har lite inbyggt acc.. Men annars är g9x jäkligt bra..

DA ska inte ha några problem med något acc... DOck är kvaliteten inte alls lika bra som på logitechs...

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Nej inet har köpt in de sista dem gjorde nu kommer det inte finnas och jag tvivlar på att dem kommer tillbaka igen. Har 4-5 st ligger oöppnade som jag tänker ha när jag spelar cs surfar gör jag på en mx518 då min ena 3,0 kastat in handuken.

Märkligt att Microsoft inte får ändan ur vagnen och faktiskt sätter igång tillverkningen igen isf. Istället för att kräma ur sig Sidewinder skiten, icke-flawless sensorer mm

Visa signatur

+++8700K 5GHZ+++Z370 ASUS TUF+++BALLISTIX 16 GB DDR4
CORSAIR HYDRO 150i RGB+++RTX 2070+++NZXT H700i
EVGA SUPERNOVA G3 750W GOLD+++SAMSUNG 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Någon som vet VARFÖR de slutade tillverkar 1.1 och 3.0?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Kan finnas ett par orsaker som tex.
Dom tror att om dom släpper nytt så kommer folket handla en ny mus istället för att fortsätta använda den dom redan har.
För hållbara (så inga köper nytt)
För populära så inga vill köpa en annan (dyrare) modell.

Men troligen är det en kombination av alla ovanstående.
För jag tror att när 1,1 3,0 kom ut sålde dom (när dom väl blev populära) väldigt bra för att sen stanna av då alla som ville ha en redan köpt en,ett par och dom är ju ganska hållbara så det blir inte så många som köper en ny igen (då den gamla funkar bra).
Och detta tar ju alla företag som att ingen vill ha modellen längre,osv.
Att dom har en stadig (skulle jag tro att det är om dom skulle tillverka fler) försäljning som ligger en bra bit under andra modeller gillas ju inte.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

sensei

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

På vilket sätt är den relevant? Har väl inte äns någon likhet med 3.0

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

På vilket sätt är den relevant? Har väl inte äns någon likhet med 3.0

Den är relevant på det sättet att det är en bra ersättare.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Den absolut enda musen som funkat för mig när jag bytte från mina 3.0:or var Steelseries Ikari laser.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=237808

Fullständigt otroligt underskattad mus, speciellt då 80% går på Razer och annat strunt.

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden eftersom jag saknar IE 3.0. Köpte för nån vecka sen Logitech G400s men får ont i armen och pass formen var inte så bra som många sa. Finns där ingen mus där ute som är en ren kopia. Syftar på formen och storleken. Inge företag som har kopierat musen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Bumpar tråden eftersom jag saknar IE 3.0. Köpte för nån vecka sen Logitech G400s men får ont i armen och pass formen var inte så bra som många sa. Finns där ingen mus där ute som är en ren kopia. Syftar på formen och storleken. Inge företag som har kopierat musen?

köp medan det finns kvar på max fps jag gillar båda men eftersom jag spelar cs så spelar jag bäst med 3.0an så jag köpte 17 st men köpte även en Microsoft Comfort Mouse 6000 och den är välidgt lik 3.0an så den kan jag rekommendera om du inte köper 3.0an på maxfps innan det tar slut

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

köp medan det finns kvar på max fps jag gillar båda men eftersom jag spelar cs så spelar jag bäst med 3.0an så jag köpte 17 st men köpte även en Microsoft Comfort Mouse 6000 och den är välidgt lik 3.0an så den kan jag rekommendera om du inte köper 3.0an på maxfps innan det tar slut

Edit även den verkar dem tar bort finns knappt ju så köp för tusan några:;)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

köp medan det finns kvar på max fps jag gillar båda men eftersom jag spelar cs så spelar jag bäst med 3.0an så jag köpte 17 st men köpte även en Microsoft Comfort Mouse 6000 och den är välidgt lik 3.0an så den kan jag rekommendera om du inte köper 3.0an på maxfps innan det tar slut

17st ?! Är du rik eller? hehe
Verkar som jag får göra de, men gillar inte deras betalnings metod. Vill betala via internetbank, vilket de inte har.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

17st ?! Är du rik eller? hehe
Verkar som jag får göra de, men gillar inte deras betalnings metod. Vill betala via internetbank, vilket de inte har.

hihi nee men min favorit så För mig kostade dem runt 300kr styck verkar som man får rabbat ju fler man köper.

Okey jag betalade med kort men dem kanske kan skicka faktura då?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

hihi nee men min favorit så För mig kostade dem runt 300kr styck verkar som man får rabbat ju fler man köper.

Okey jag betalade med kort men dem kanske kan skicka faktura då?

Edit postförskott lär dem säkert ha

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d