Behov av ett nytt nätagg, är Hx750 bra ?

Permalänk
Medlem

Behov av ett nytt nätagg, är Hx750 bra ?

Tjenamors allihopa, Mitt nätagg gick sönder härom dagen (ligger en annan tråd om det ngnstans) så nu är jag på jakt efter ett nytt.

Det jag vill ha: Kvalitet, helst modulärt, kunna få plats i define r2 och att det ska kunna stödja SLI/crossfire i framtiden( Hade tänkt att dra en ny burk nästa år)

Har kollat runt lite och såg att komplett hade detta relativt billigt http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=758531#extra

Är det bra eller rekomendrar ni ngt annat corsair ? (gillar mest corsair men om ni har andra förslag så skriv gärna )

ps. det som gick sönder var corsair, vx550 watt om ni undrar.

/fille

Permalänk
Medlem

5 års garanti antaligen har du garanti kvar lägg till mellan skillnaden bara till hx 850 det är ett kanon agg men hade valt ax före hx

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

5 års garanti antaligen har du garanti kvar lägg till mellan skillnaden bara till hx 850 det är ett kanon agg men hade valt ax före hx

Menar du på det gammla då ? för jag har inte kvar lådan eller ngt till den..

Permalänk
Medlem

Det gör ingenting; ska inte vara något problem vid garantiärende så länge som du har produkten som sådan (och kablar om det är modulärt, men det är ju inte ditt). Kontakta återförsäljaren du köpte nätagget från bara, om det nu var mindre än 5 år sedan. Har de inte exakt samma produkt längre så ska du kunna få en likvärdig. Som pompa_kumla säger så kan du säkert komma överens med dem om något specifikt agg om du är villig att lägga några slantar emellan.

Permalänk
Medlem

bytte själv från TX 750 till AX 850, rekommenderar starkt AX 850 om du planerar och sleeva och köra sli/cf i framtiden

Permalänk

Föredrar absolut Fractal Design deras 650 eller 800 är superba. Men har deras 1000w för har fet SLI och vatten kyl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

bytte själv från TX 750 till AX 850, rekommenderar starkt AX 850 om du planerar och sleeva och köra sli/cf i framtiden

Jo kollat på AX750 kmr kanske bli det Får det plats i R2an dock ?

Permalänk
Medlem

Kollar också på Hx850w http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=5375355&Sta...

Vad äre egentligen för skillnad på ax och hx förutom fullmodulär och halvmodulär ?

Permalänk
Medlem

be quiet har nätagg i världs kvalitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille959:

Jo kollat på AX750 kmr kanske bli det Får det plats i R2an dock ?

klart det får plats i r2an, tror alla på upp till 180mm i längd får plats och ax750 är 140mm något tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

be quiet har nätagg i världs kvalitet

Vissa är bra vissa ok budget agg. Be quiet är mest kända för att vara tysta och ofta överprisade inget direkt som lockar mig.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Vissa är bra vissa ok budget agg. Be quiet är mest kända för att vara tysta och ofta överprisade inget direkt som lockar mig.

budget??? nu är du o vandrar... tyskarna kan det där med kvalitét

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

budget??? nu är du o vandrar... tyskarna kan det där med kvalitét

Jo, nog har be quiet! några budget byggen. Nog för att dom inte är dåliga eller nåt, men dom är inget top-notch. Notera att han sa att några av doms modeller var budget byggen inte alla.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Jo, nog har be quiet! några budget byggen. Nog för att dom inte är dåliga eller nåt, men dom är inget top-notch. Notera att han sa att några av doms modeller var budget byggen inte alla.

noterat!
sen är det inte en låg budget TS har

Permalänk
Medlem

Så om jag förstår dig rätt ska du öka 200 watt, av vilken anledning?
Kanske för framtida behov, men de kan man se över baserat på vad man generellt gör med sin dator.
200 watt är mycket skillnad. Så min fråga är först och främst, behöver du de extra watt?

Jag har ett TX750 och det har gjort sitt jobb i 4 år och i dagsläget kör jag vad jag har i sign och även mer (i och med att det inte fick plats). GTX 480 är heller inte känt för att vara strömsnålt.

My 5 pence!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qupid:

Så om jag förstår dig rätt ska du öka 200 watt, av vilken anledning?
Kanske för framtida behov, men de kan man se över baserat på vad man generellt gör med sin dator.
200 watt är mycket skillnad. Så min fråga är först och främst, behöver du de extra watt?

Jag har ett TX750 och det har gjort sitt jobb i 4 år och i dagsläget kör jag vad jag har i sign och även mer (i och med att det inte fick plats). GTX 480 är heller inte känt för att vara strömsnålt.

My 5 pence!

Somsagt vill ha den framtidssäker, men du har en poäng som jag redan vet om