Permalänk
Medlem

Kul att höra att nForce2 är så bra Ska nog uppgradera min dator i vår, men jag vet inte om jag ska satsa på Intel eller AMD..Får se vad det blir!

Visa signatur

Intel Core i5 7600k | ASUS ROG STRIX Z270I | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 1080 | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det verkligen nåt 8RDA (utan +)?

På epox sida finns endast 8RDA+

Nåt jag har missat??

länk:
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/a.htm

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Finns det verkligen nåt 8RDA (utan +)?

På epox sida finns endast 8RDA+

Nåt jag har missat??

länk:
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/a.htm

håller med dig det är garanterat, 8RDA+ finns ingen vanlig 8RDA vad jag har sett i affärer etc..så denna bios ska funka till nforce2 jag ska testa den iaf med nya bios

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk

Ere denna ni snackar om? http://www.epox.com/html/motherboard.asp?product=EP-8RDAplus&... och välj "driver" iconen...
Ifall inte länka gärna till den omdiskuterade biosen.

Tack

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
Ere denna ni snackar om? http://www.epox.com/html/motherboard.asp?product=EP-8RDAplus&... och välj "driver" iconen...
Ifall inte länka gärna till den omdiskuterade biosen.

Tack

det är Biosen vi snackar om, det finns inte 8RDA bara 8RDA+ inte iaf nån butiker

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Medlem

Nån som har ett Asus A7N8X som testat det inbyggda ljudet, ska vara bra har jag hört. Man behöver inte köpa extra ljudkort då ju (typ SB Live..)

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
Ere denna ni snackar om? http://www.epox.com/html/motherboard.asp?product=EP-8RDAplus&... och välj "driver" iconen...
Ifall inte länka gärna till den omdiskuterade biosen.

Tack

Här finns BIOS till 8RDA+ som tillåter 250 mhz FSB.
http://www.aoaforums.com/forum/showthread.php?threadid=11983

Permalänk
Medlem

Tror ni inte att KT400a kommer vara bättre än Nforce2 då?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Tror ni inte att KT400a kommer vara bättre än Nforce2 då?

tror inte nån moderkort slår Nforce2 inte Kt400a iaf

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix

tror inte nån moderkort slår Nforce2 inte Kt400a iaf

KT400A/CE kommer å piska

Permalänk
Medlem

Hmm, tror med att 400a kommer vara bättre än nforce2, änforce1 höll ju inte direkt måtten när det kom till råga...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

det står inget om nya beta bios låser upp processor ?????

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL

KT400A/CE kommer å piska

kanske det men det handlar, juh mest om prestanda och bandbredd alla moderkort har sina fördelar osv,nforce2 kanske kickar dom kortet i bandbredd eller nåt annat vem bryr sig om. det ??? märks inget i spel så värst detta är en hobby för alla

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Medlem

crowsepirix Man använder inte en dator för att enbart spela förstått! och det gör iaf skilnad i tex 3dmark.
Bandbredd är viktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix
det står inget om nya beta bios låser upp processor ?????

Har du testat?;)
Upplåsningen var fixad i versionen före och det finns med även i den senaste versionen och kommer säkert vara med i alla efterföljande versioner.:)

Permalänk
Medlem

Angående det inbyggda ljudet: Det är jävligt sjysst. Minst lika bra som mitt SB live som jag har tagit ut.

Sen tycker jag inte ni ska säga så mycket om nforce1, det var nvidias första chipset för moderkort. Hur många har inte via gjort? Sen att nforce2 piskar kt400 så jäääävla mycket nu skadar ju inte direkt saken eller? Dessutom så har prestandaökningarna mellan kt266a och kt400 inte vart speciellt höga så jag förstår inte varför ni tror kt400a kommer piska...

Crowsepirix: Jag ser gärna att du inte pratar i denna tråd då du helt uppenbart inte verkar veta vad du pratar om. Läs på lite om chipsettet prata sen, ok?

Permalänk
Medlem

HMB Jo, det går inte att få mycket högre minnesbandbredd utan att öka bussen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
HMB Jo, det går inte att få mycket högre minnesbandbredd utan att öka bussen.

Det gäller att få den så effektiv som möjligt. Med låga latencies osv. Som jag ser det så har nforce2 klart bästa effektivitet av bussen på amd-plattformen. Tror inte kt400a bli bättre än nforce2.

Permalänk
Medlem

Jo jag förstår vad du menar. Sen tror jag inte via får ut så mycket mer. Jag får ju tom bättre prestanda på mitt kt266a kort än kt333 kort. 2711mb/sek med 178MHz är väl rätt så nära max av vad som går.

Det jag menade var att för att få mer bandbredd så måste man ju höja bussen mer. Man kan nog inte få ut mer än med nForce2, men med högre buss får man mera så menade jag. På samma fsb så tror jag inte att kt400a är snabbare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Jo jag förstår vad du menar. Sen tror jag inte via får ut så mycket mer. Jag får ju tom bättre prestanda på mitt kt266a kort än kt333 kort. 2711mb/sek med 178MHz är väl rätt så nära max av vad som går.

Det jag menade var att för att få mer bandbredd så måste man ju höja bussen mer. Man kan nog inte få ut mer än med nForce2, men med högre buss får man mera så menade jag. På samma fsb så tror jag inte att kt400a är snabbare.

Mjo, om nforce2 är redan snabbare vid 133-166MHz så då ökar skillnaderna när bussen ökas till 200MHz, då får kt400a mer å ta igen.