Tröttnar efter ett tag in i spelet, Hur spelar ni eran karaktär?

Permalänk
Medlem

Tröttnar efter ett tag in i spelet, Hur spelar ni eran karaktär?

Tjena, det är så att jag gör min karaktär (har nog testat alla olika klasser nu) och spelar och tycker det är superroligt men efter ett tag oftast vid level 15-20 så tröttnar jag och det känns som min karaktär inte har några "känslor" ond, god eller bara gör allt för pengarna osv.
Hur gör ni för att inte tröttna? om ni ens känner så. Hur gör ni när ni spelar, springer ni runt i hela världen och gör quest eller är ni i ett speciellt område?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stegen55:

Tjena, det är så att jag gör min karaktär (har nog testat alla olika klasser nu) och spelar och tycker det är superroligt men efter ett tag oftast vid level 15-20 så tröttnar jag och det känns som min karaktär inte har några "känslor" ond, god eller bara gör allt för pengarna osv.
Hur gör ni för att inte tröttna? om ni ens känner så. Hur gör ni när ni spelar, springer ni runt i hela världen och gör quest eller är ni i ett speciellt område?

Det är just därför jag hatar singleplayer spel just sayin.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Det är just därför jag hatar singleplayer spel just sayin.

Så när du lirar MMO's, är du ond eller god då och hur märks det, eller gör du allt för pengarna?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

jag satsar på tema typ...

gjorde en orc med 2h som skulle dunka och vara ond.

det roligaste jag hade var dock en magiker med sköld, annorlunda och rätt kul! dock så tyckte jag det blev tråkigt när man fick fireball eller vad den heter :/
finns för lite magier!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

Har massor med klipp och tutorials som kan göra spelet lite roligare
Här har du några länkar som kanske kan hjälpa

Destruction FTW #1
http://www.youtube.com/watch?v=qcu14UE7nr8&list=PL405722B0040...

Mage tutorial
www.youtube.com/watch?v=PrQfuzTUsrM&list=PLD67E882F6B401DD1&i...

Dawnguard Walkthrough 1:a avsnittet
http://www.youtube.com/watch?v=nAeSV54ONJc&list=PL6FC243A4BF7...

Permalänk
Skrivet av Stegen55:

Tjena, det är så att jag gör min karaktär (har nog testat alla olika klasser nu) och spelar och tycker det är superroligt men efter ett tag oftast vid level 15-20 så tröttnar jag och det känns som min karaktär inte har några "känslor" ond, god eller bara gör allt för pengarna osv.
Hur gör ni för att inte tröttna? om ni ens känner så. Hur gör ni när ni spelar, springer ni runt i hela världen och gör quest eller är ni i ett speciellt område?

Om du verkligen vill ha en gubbe utan att tröttna på spelet så gör en helt ny och skippa fast travel helt, skippa även att åka med vagnen utanför städerna. då kommer du få ett mycket roligare gameplay för du kommer möta drakar, du kommer bli "attackerad" av assasins och allt sånt där som man missar annars, du kan även modda lite (seriösa mods finns)
Om du har en bra dator så ladda ner hd texturepacket, och sen kan du fixa lite mods (googla skyrim nexus så hittar du), tex "wars in skyrim" hette det när jag spelade, då hände det lite fler "plötsliga händelser", även lite nya monster osv, sen kan du ju tex testa att göra stormcloaks questline innan mainquesten osv för att se vad som händer (när man ska sitta och förhandla hos dom där gubbara på berget tex)

edit : kör mage utan stav, (lvl:a upp destructuion till 100 och lär dig alla master spells, kolla på youtube på "lightning storm")

Permalänk
Medlem

Är lvl 55 I skyrim nu och hittar fortfarande små dungeons jag aldrig varit i Kör på expert med så blir det lite utmaning!

Permalänk
Medlem

Tack för många och snabba svar:) ska testa det där med att hålla mig till tema och inte använda fast travel

Permalänk

Jag har kört i genom hela spelet med alla raser många gånger! Fast för att inte göra spelet för tråkigt är det bara att fixa mods. Jag tycker t.ex att det kanske finns lite för lite spells i skyrim så fixa ett seriöst mod som adda 100+ mer kreativa olika mods.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Om du verkligen vill ha en gubbe utan att tröttna på spelet så gör en helt ny och skippa fast travel helt, skippa även att åka med vagnen utanför städerna. då kommer du få ett mycket roligare gameplay för du kommer möta drakar, du kommer bli "attackerad" av assasins och allt sånt där som man missar annars, du kan även modda lite (seriösa mods finns)
Om du har en bra dator så ladda ner hd texturepacket, och sen kan du fixa lite mods (googla skyrim nexus så hittar du), tex "wars in skyrim" hette det när jag spelade, då hände det lite fler "plötsliga händelser", även lite nya monster osv, sen kan du ju tex testa att göra stormcloaks questline innan mainquesten osv för att se vad som händer (när man ska sitta och förhandla hos dom där gubbara på berget tex)

edit : kör mage utan stav, (lvl:a upp destructuion till 100 och lär dig alla master spells, kolla på youtube på "lightning storm")

ugh, personligen tröttnade jag sjukt snabbt på att man mötte drakar precis hela tiden som man ändå efter ett tag dödade på ett eller två slag
Resten låter ju fint om man nu någon gång skulle börja spela igen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

ugh, personligen tröttnade jag sjukt snabbt på att man mötte drakar precis hela tiden som man ändå efter ett tag dödade på ett eller två slag
Resten låter ju fint om man nu någon gång skulle börja spela igen.

Då kanske du borde testa den här modden: http://skyrim.nexusmods.com/mods/3829

Fick försöka många gånger innan jag lyckades döda första draken vid watchtower med den modden

Sen kan man ju även köra de här moddarna för att få spelet lite mer realistiskt: http://skyrim.nexusmods.com/mods/10843 http://skyrim.nexusmods.com/mods/6745

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd

Det jag tycker är tråkigt med Skyrim och Oblivion, två av de bästa spelen skapade någonsin om någon frågar mig, är att spelvärlden är statisk i sina uppdrag. Med det menar jag att med all statistik som finns (hur många man dödat, populärast vapen osv) så finns alla quests oavsett spelstil. exempel kan vara att om man är en fena på sneak så attraherar man Thieves Guild men är man samtidigt inte rädd för att döda någon så drar de sig hellre ut än att få in fel karaktär. Eller om man inte är så där superhaj på magier så blir man ändå arch mage oavsett.

Permalänk

Det jag brukar göra är att försöka skapa en backstory till mina karaktärer, till exempel en Imperial som dess familj flytt från Cyrodiil under Great War, Breton som är ex-Forsworn eller High-Elf som är Thalmor-sympatiker. Sedan att man uppföljer sin backstory har gjort mina spelomgångar lite mer intressanta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBassplayer:

Det jag brukar göra är att försöka skapa en backstory till mina karaktärer, till exempel en Imperial som dess familj flytt från Cyrodiil under Great War, Breton som är ex-Forsworn eller High-Elf som är Thalmor-sympatiker. Sedan att man uppföljer sin backstory har gjort mina spelomgångar lite mer intressanta!

Gjorde faktiskt det idag:P gjorde en Argonian, paladin liknande karaktär. Som har rest från sitt hemland i Black Marsh för att hjälpa folket i Skyrim då han har hört att det är ett krig som ställer till det för folket där:P

Permalänk
Medlem

Min metod är helt enkelt att göra vad helst jag känner för just i det ögonblicket. Lufsa omkring i vildmarken och jaga hjortar, lönnmörda stadsbor, smida ett halvt ton järn dolkar och om jag har seriös brist på något att göra, questa.

Permalänk
Medlem

Rollspela.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Använd inte fast travel.
Rollspela.
Modda som fan.
Håll din karaktär till ett tema.(Gör inte allt möjligt).
Kör på hög svårighetsgrad.
Använd inte perks som gör dig overpowered som typ extra x10 skada av archery osv.
Kötta inte allt på mera liv så du har hur mycket som helst, kör stamina istället.

Och den viktigaste av allt enligt mig, "exploita inte spelet".
Spelet har ju sina obvious flaws som väldigt enkelt kan exploita, för att få mer pengar, skills, använd inte "dom bästa vapnen" modda in lite coola vapen istället som inte är overpowered, men istället är mer som steel armor lr nått.
Var alltid nöjd med resultaten också, låt din karaktärs liv flöda fritt... händer något så låt det ske, ladda bara om spelet om du dör.

Köra utan UI för mer immersion kan jag också rekommendera, ingen kompass, livbars eller stamina bars.
Börjar du få ont om liv börjar du hjärta dunka, och ont om stamina så börjar du flåsa , och magika märker man ju även rätt lätt.
Märker man att fienden inte går ner och ditt hjärta börjar dunka så ere dags att lägga benen på ryggen

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stegen55:

Hur gör ni för att inte tröttna?

Skrivet av matte54:

Använd inte fast travel.
Rollspela.
Modda som fan.
Håll din karaktär till ett tema.(Gör inte allt möjligt).
Kör på hög svårighetsgrad.
Använd inte perks som gör dig overpowered som typ extra x10 skada av archery osv.
Kötta inte allt på mera liv så du har hur mycket som helst, kör stamina istället.

Och den viktigaste av allt enligt mig, "exploita inte spelet". .....

Köra utan UI för mer immersion kan jag också rekommendera, ingen kompass, livbars eller stamina bars. .....

Håller med matte 54, mer eller mindre, på alla punkter. Känns det fortfarande lite trist kan du ju alltid slå en drake på käften!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade också efter ett tag när jag körde på min mage och min assassin.
Därför har jag nu skapat denna gubbe som är 100% rollspel. Använder inte fasttravel bara via häst och vagn. Har några mods för finare grafik osv. Annars är det inga mods. Får jag presentera:

Namn: RikFan
Race: Nord (Skyrim belong to the nords)
Jag spelar han inte som någon som krigar eller leker "hjälte". Utan han är en helt vanlig person i Skyrims fina värld. Han lever för nuvarande i Dawnstar för att tjäna pengar i gruvorna. Hans dröm är att ha sitt eget lilla hus i Falkreath (HearthFire DLC) med familj. Han är väldigt faschinerad av Dwemer teknologin (Mest för jag är det själv, det är awesome). Han gör egna uppfinningar och utforskar Dwemer ruiner osv på fritiden. Hans vapen för att försvara sig är förnuvarande en pickaxe och en torch. Han har helt enkelt inte råd med något svärd eller pilbåge än.

Mja, du ser ju lite hur jag spelar där Det kanske kan hjälpa dig att göra något sådant. Jag var som du tröttnade efter några levlar. Sprang helt enkelt igenom spelet så fort som möjligt. Testade göra denna gubben för att se hur det gick och det är otroligt roligt! Tröttnar inte alls på det