Bahnhof kund, Måttligt besviken vid "felanmälan"

Permalänk

Se det lite som så här: Säg att du säljer din gamla laptop till någon, köparen meddelar att skärmen sprack under leverans och vill ha pengarna tillbaka. Vill du då inte ha bildbevis på hur laptopen och kartongen ser ut innan du går vidare med problemlösningen tillsammans med fraktleverantören (skickat med kolli och ersättningsgaranti)? Visst, lite skillnad på privatpersoner och företag, men du förstår väl själva principen. Ge med dig, gör det lätt för alla.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Det känns som att de tre olika bilderna på datorn är bilder på något specifikt som man kan tänkas behöva. Tracerts? Olika tidpunkter? Bredbandskollen mot olika städer?

Skrivet av ekkan:

Dom behöver bildbevis på detta, alltså att jag sparar ner bilden från tptest som visar si och så många Mbits upp/ner. Det är just vad den mätningen visar och dom vill ha bildbevis på, hur många Mbits ner/upp jag hade vid mätningstillfället, INGET mer.

Gjorde just en bb-kollen och sparade bilden. Den visar förutom nedladdningshastigheten även uppladdningshastigheten, svarstiden, vilken mätserver du mäter mot (Bad de verkligen om tre gånger mot samma stad? Skulle kännas mer logiskt med tre olika) och vilken operatör du har. Filinfon ger tidpunkten för mätningen.

Känns som att det är väldigt mycket information som är relevant för hastighetsproblem:
1. Var du har problem (mätning mot stad)
2. När du hade problemet (filinfon)
3. Hur svarstiden var
4. Om du råkat bli felpatchad till fel abonnemang/operatör (vilken operatör du har).
5. Är det verkligen tre mot samma stad så är det ju också en indikation på om hastigheten är konstant låg eller pendlar upp/ned. Det senare är ett vanligt fel om du har bekymmer med fiberkonvertern t.ex.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jazz 1-up:

De går säkerligen på statestiv som visat att en viss procent av kunderna ljuger eller missupfattar i den här frågan. Det är inte du som ljuger, det är 20% av kunderna (fingerat).

Anledningen att butiker har stöldlarm är inte för att de tror du har stulit utan för att det finn ett antal personer som gör detta. Vaför skulle någon känna sig förnedrad av det?

Jo för att tjuvar och stöldlarm går ju att jämföra med betalande kunder som vill ha den support de betalar för.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jo för att tjuvar och stöldlarm går ju att jämföra med betalande kunder som vill ha den support de betalar för.

Alla kunder, även de betalande, behäver gå förbi larmen i en butik. Alla kunder, även de ärliga, behöver skicka bild. Förtroende är endast för personliga relationer.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold