Permalänk
Medlem

Vilken Ratt med pedaler?

Hej!

Har blivit väldigt sugen på att börja köra lite bil spel igen och då måste man ju bara ha en ratt med!
Vet dock inte vilken ratt man ska välja.
Har läst runt en massa och G27 verkar riktigt bra. Dock tycker jag den är väldigt dyr! Kan Logitech Driving Force GT vara ett bra alternativ eller ska man försöka hitta en begagnad G27?

Kom gärna med andra förslag på rattar för max 1000 sek.
Krav är att den ska gå rotera 900 grader.

Permalänk

Jag skulle satsa på en g27 då den är såpass bra för pengarna. har en själv och älskar den men jag kör lite mer seriös racing, typ iracing, rbr, mm. om du ska köra typ nfs, grid, dirt eller liknande arcade spel så spelar det ingen roll vilken ratt man köper men om du ska köra seriöst så skulle jag satsa på en g27 helt klart

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Kommer köra lite dirt 3, F1 kanske RBR. Sen ska ja försöka hitta något mer bra banracing spel.

Permalänk

Hade nog satsat på denna. Retur-ex till ett bra pris.

http://cdon.se/hemelektronik/gamepad_logitech_g27_racing_whee...

Permalänk
Medlem

Fan, de var ett bra pris. Spelar ju ingen större roll om de är någon repa på den. Får nog bli den

Permalänk
Medlem

Köpte den. Så nu behöver jag tips på massa bra spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimpe:

Köpte den. Så nu behöver jag tips på massa bra spel

Utöver dem du nämnde ovan:

Grid
Shift 2

Nästa år släpps två heta kandidater, Project cars och Grid 2.

Permalänk
Skrivet av Jimpe:

Köpte den. Så nu behöver jag tips på massa bra spel

Gran Turismo 5, förutsett att du har ps3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimpe:

Hej!

Har blivit väldigt sugen på att börja köra lite bil spel igen och då måste man ju bara ha en ratt med!
Vet dock inte vilken ratt man ska välja.
Har läst runt en massa och G27 verkar riktigt bra. Dock tycker jag den är väldigt dyr! Kan Logitech Driving Force GT vara ett bra alternativ eller ska man försöka hitta en begagnad G27?

Kom gärna med andra förslag på rattar för max 1000 sek.
Krav är att den ska gå rotera 900 grader.

Logitech G27 finns för just under 2000kr nytt. Helt klart värt det om du ska spela mycket bilspel.
Men om du bara tänkt köra något need for speed på PC så är det kanske inte värt det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Är spelet GTR fortfarande bra eller har det blivit gammalt?

Permalänk

Live for speed, demo fins o kul o testa pedaler med

iRacing, lite av ett mmo racing spel och tyvär kan va lite kostsamt för man måste betala medlemskap för o spela

Dirt serien har du, samt arkard inspererade Flatout 1 som funkar utmärkt med ratt.

Test Drive Unlimietd är småkul för en som vill ut o bara köra runt.

Permalänk
Medlem

Okey får väll testa lite olika.
Ska bli sjukt roligt och lira när ratten kommit hem!!

Vilka spel stödjer koppling? Antar att de inte finns ett överflöd av de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommenchini:

Är spelet GTR fortfarande bra eller har det blivit gammalt?

Blir spelet automatiskt dåligt bara för att det har blivit gammalt?

Jag spelade RollerCoaster Tycoon både igår och idag och det var grymt roligt även fast det har många år på nacken.

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite. Är det någon annan som har Thrustmaster RGT clutch edition? Köpte det till mig själv för en vecka sedan eftersom jag inte ville lägga ut så mycket pengar på en g27.

Till min fråga:
Jag upplever eftersläpning på ca 1/2 sekund. Är det normalt på sånna lite "billigare" rattar? Det stör mig enormt och har gjort att jag inte använder den längre.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Hade en G27 men den började klicka äckligt när man vred den åt höger. Den rasslade och skakade så in i helvete när force-feedbacken jobbade mycket. Inge vidare.

Läste på forum att många hade drabbats av det problemet. Lämnade in och tog pengarna tillbaka.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

Jag lånar tråden lite. Är det någon annan som har Thrustmaster RGT clutch edition? Köpte det till mig själv för en vecka sedan eftersom jag inte ville lägga ut så mycket pengar på en g27.

Till min fråga:
Jag upplever eftersläpning på ca 1/2 sekund. Är det normalt på sånna lite "billigare" rattar? Det stör mig enormt och har gjort att jag inte använder den längre.

Eftersläpningar beror ofta på spelet. NFS Shift och shift 2 har brutala eftersläpningar som inte går att komma undan. iRacing som jag anser är den bästa race simulatorn har i princip 0 eftersläpningar. När du vrider ratten ser du exakt samtidigt att den vrids på skärmen. Underbart. Använde Logitech's G27 när jag körde.

Vilka spel lirar du?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Eftersläpningar beror ofta på spelet. NFS Shift och shift 2 har brutala eftersläpningar som inte går att komma undan. iRacing som jag anser är den bästa race simulatorn har i princip 0 eftersläpningar. När du vrider ratten ser du exakt samtidigt att den vrids på skärmen. Underbart. Använde Logitech's G27 när jag körde.

Vilka spel lirar du?

Jag har inte riktigt hunnit skaffa några "riktiga" bilspel. Det var länge sedan jag höll på med sådant så jag textade i Dirt 2 pch nsfu2.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av Skater93:

Blir spelet automatiskt dåligt bara för att det har blivit gammalt?

Jag spelade RollerCoaster Tycoon både igår och idag och det var grymt roligt även fast det har många år på nacken.

Spel håller olika bra. Rollercoaster tycoon är inte direkt krävande av sin fysik eller grafik medan ett bilspel är extremt beroende på just de två faktorerna. Skulle vilja se dig köra gran tourismo 1 efter att ha lirat det femte spelet i serie. Eller forza 1 efter tredje. Bilspel blir ganska gamla fort. Just GTR skulle jag kunna tänka mig fortfarande funkar ganska bra även om grafiken säkert känns lite åldrad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag spelade RollerCoaster Tycoon både igår och idag och det var grymt roligt även fast det har många år på nacken.

En klassiker.

Kör Need for speed underground 2, en klassiker även det imho. Ratten jag har är en microsoft sidewinder med usb 1.0! går inte att vrida 900 grader

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"