Fan nu har man klantat till det rejält :(

Permalänk
Medlem

Fan nu har man klantat till det rejält :(

Jopp historien börjar med att jag fick en splitterny jobbdator för en vecka sedan. Allt var frid och fröjd den funkade perfekt. Den hade ett MSI GF4 ti4600 och självklart vill man ju få ut alla hästkrafter ur den hingsten. Så man drar ner nya detonators och powerstrip, drar upp minnena till 710 och core till 310. Tänkte att det inte var någon större höjning.
Allting funkade jättebra cs flöt på högsta upplösningen, så gick det någon dag så började datorn cpa sig och starta om sig, ibland kom den in i windows och startade om sig, ibland så ville den inte komma in i windows det blev lite grafikfel här och där och ibland kom den in utan problem och allt funkade bra.
När jag spelade cs så efter kanske 30min blev det grafikfel och jag stängde av det så fort jag kunde och drog ner på klockningen. När datorn sedan hängde sig efter den cpat lite i windows så skyllde skyllde den på drivrutinsfel. Så då laddade jag ner en lite tidigare version av detonators installerade och allt funkade prima. Jopp i några dagar iaf, ingen klockning eller någonting. Så en dag började den cpa igen, det blev mer och mer fel hänger sig jämt och ständigt nu. Grafikfel efter några minuter i cs tex. Så jag sänkte memory till vi säger 200. DÅ funkade allt en längre tid men sedan blev det också fel.
Så är grafikkortet dött eller vad?

Permalänk
Medlem

avinstallerade du de första detonator drivisarna innan du installerade de "nygamla" ?? med detonator destroyer

Had ungefär samma problem som du, och det nog därför jag inte ahade avinstallerat förra det. version innan jag installerade ny version....

Visa signatur

[b]DATOR1:[/b]GA-8PE667 <>P4 2.81ghz <> 1024Mb RAM <> GeForce 6600GT <> 2*120gb HHD
DATOR2:MSI K7T-Turbo <> AMD T-Bird 1000 <> 512Mb RAM <> Geforce4 TI4400 <> 80gb,40gb HDD

Permalänk
Medlem

Nepp tog inte bort de Tack nu fick jag upp ett litet hopp iaf. Får ta och testa det, får ta och formatera skrutten då för säkerhets skull. Inte kul att sabba ett nytt grafikkort första veckan precis Undrar hur det är med garanti osv på en ibm jobbdator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Nepp tog inte bort de Tack nu fick jag upp ett litet hopp iaf. Får ta och testa det, får ta och formatera skrutten då för säkerhets skull. Inte kul att sabba ett nytt grafikkort första veckan precis Undrar hur det är med garanti osv på en ibm jobbdator...

Lämna tillbaka skiten och säg att det var DoD. Funkar varje gång...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DoD vad ä det för en förkortning?
Kan de kolla om man klockat grafikkortet?

Permalänk
Medlem

DoA brukar man väl säga? Dead on Arrival.

Ja kolla med drivrutinerna eller formatera om. Kan rentav vara så att överklockningen inte riktigt har gått ur så att säga.

Om man håller inne ctrl vid uppstart så överklockas inte kortet, är så med Coolbits iaf. Prova det.

Permalänk
Medlem

Ska ta och formatera nu iaf, hade windows home med datorn från början ska testa win2k om det funkar bättre...

Permalänk
Medlem

Det kan som sagt vara ett drivrutins problem, hade liknande problem tidigare med min förra burk och mitt GF3.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Jopp det verkar så faktiskt, har installerat 2000 nu och allt verkar flyta på fint än så länge som sagt. Tack för hjälpen.
Har inte kunnat hårdtesta ännu internet vill inte funka