3d på min BenQ XL2420T 24-tums 3D-skärm

Permalänk

3d på min BenQ XL2420T 24-tums 3D-skärm

Hur får man 3d'n att funka? Jag förstår ingenting, har nvidia graffekort också (Nvidia geforce gt 430) windows xp. (Köpte skärmen nyss för att jag ville ha 3d)

Permalänk
Medlem

Du måste köpa nVidias 3D-kit för tusenlappen också.

Edit: Närmare 1400:- var det visst: http://www.inet.se/produkt/5408520/nvidia-3d-vision-2-glasogo...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på också innan du drar och köper ett 3d kit är att ditt grafikkort inte är snabbt nog att driva några moderna spel i 120fps.
Så om du tänkt använda skärmen till att spela 3D spel på, och inte bara kolla 3D film eller whatever så kanske du behöver skaffa ett nytt grafikkort också för att få någorlunda icke-hackig upplevelse

Permalänk
Medlem

Prioritet enough?

En XL2420T med ett GT430

OnT så är det som Hardwar guy säger. Du måste ha en sändare och 3D-glasögon.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Prioritet enough?

En XL2420T med ett GT430

OnT så är det som Hardwar guy säger. Du måste ha en sändare och 3D-glasögon.

Behöver han spela BF3 för att använda en sådan skärm?

Han kanske glor på film hela dagarna och vill se på 3d..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Behöver han spela BF3 för att använda en sådan skärm?

Han kanske glor på film hela dagarna och vill se på 3d..?

Ska vi slå vad?

...

Permalänk
Medlem

Vill köra 3D med ett Nvidia geforce gt 430? Okej, lycka till med det... det är svårt nog att spela i 2D med det grafikkortet och 3D ger halverad fps...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kira00:

Vill köra 3D med ett Nvidia geforce gt 430? Okej, lycka till med det... det är svårt nog att spela i 2D med det grafikkortet och 3D ger halverad fps...

3D ger inte halverad fps men det drar mer ja.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

3D ger inte halverad fps men det drar mer ja.

Jo det ger visst halverad fps för du måste renderera två perspektiv. Jag kör själv 3D vision så jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kira00:

Jo det ger visst halverad fps för du måste renderera två perspektiv. Jag kör själv 3D vision så jag vet.

Hur fan kan du säga att 3D vision ger halverad fps när du kör det sj? Sätt på en fps mätare. Datorn har redan allt som behövs för att generera en bild i minnet så därför behöver den inte jobba lika hårt för att producera en till.

60 fps brukar ge ca 45.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kira00:

Jo det ger visst halverad fps för du måste renderera två perspektiv. Jag kör själv 3D vision så jag vet.

Jag som kör 3D själv kan konstatera att 3D ger INTE halverad FPS, däremot är det fortfarande mer krävande.

Visa signatur

C>++

Permalänk

Tack för svaren, jag tänkte mer använda 3dn för att glo film, spelar inga 3d spel i nuläget (om inte league of legends har det)
Men om jag har glajjor och sändare så måste jag ju ändå kunna ändra i windows på något sätt till 3d eller?

Permalänk
Skrivet av Whajnberg:

Tack för svaren, jag tänkte mer använda 3dn för att glo film, spelar inga 3d spel i nuläget (om inte league of legends har det)
Men om jag har glajjor och sändare så måste jag ju ändå kunna ändra i windows på något sätt till 3d eller?

League of Legends har stöd för 3D men jag tycker att det är extremt oskönt att spela med där. Testa dock, du kanske gillar det!
Ja, du kan sätta på och stänga av det i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whajnberg:

Tack för svaren, jag tänkte mer använda 3dn för att glo film, spelar inga 3d spel i nuläget (om inte league of legends har det)
Men om jag har glajjor och sändare så måste jag ju ändå kunna ändra i windows på något sätt till 3d eller?

Taget från geforce hemsida:

GeForce GT 430
Supports:
- 3D Photos and Videos

Dock inte spel eller bluray i 3d. Du behöver MINST ett Geforce 550ti för att spela eller se på bluray i 3d.
Tyvärr är nog allt du kan se på med det där kortet lite skit klipp på deras hemsida i 3d.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Ska köpa nytt grafikkort, men hur fixar man 3d inställningarna i windows? dvs, hur startar man det? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hur fan kan du säga att 3D vision ger halverad fps när du kör det sj? Sätt på en fps mätare. Datorn har redan allt som behövs för att generera en bild i minnet så därför behöver den inte jobba lika hårt för att producera en till.

60 fps brukar ge ca 45.

Vad fan snackar du om? Vet du ens hur det går till när något rendereras på skärmen? Självklart så finns allt i minnet för att renderera bilden, men det är själva rendereringen som är det krävande. För att få 3D så måste du renderera samma scen ur aningen olika perspektiv två ggr, vilket resulterar i halverad fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kira00:

Vad fan snackar du om? Vet du ens hur det går till när något rendereras på skärmen? Självklart så finns allt i minnet för att renderera bilden, men det är själva rendereringen som är det krävande. För att få 3D så måste du renderera samma scen ur aningen olika perspektiv två ggr, vilket resulterar i halverad fps.

Gör och läs några tester så löser det sig.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"